Draagmoeder?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lindinha, Dec 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Wij hebben er wel eens aan zitten denken om iemand te vragen als draagmoeder voor ons, mocht het nou helemaal niet lukken met alle behandelingen nog. Het liefst zouden wij wel een bekende draagmoeder willen.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Of ken je iemand die dit heeft gedaan??

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey Lindinha...

Het houdt je toch steeds bezig he?!
    Wat ik me dan afvroeg, zou je dan jouw eitjes en je mans zaadjes willen gebruiken en dan het embryootje terug willen plaatsen bij een ander?!

Wat ga je toch je grenzen verleggen in zoiets als de MMM he?! Wie had ooit gedacht dat je hier over na moest denken...
    Vroeger was het: wat wil je later worden en dan zei ik altijd...mama...en nu weet ik dat gewoon niet zo zeker of ik dat ooit wel wordt...

Sterkte meissie...ooit gaat ook voor jou de zon schijnen! (ik hoop al heel snel!)

Liefs

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Volgens mij is het in NL niet mogelijk om hoog technologisch draagmoederschap te doen wanneer jij zelf nog een (functionerende) baarmoeder hebt.
    Maar dit weet ik niet zeker.

Het moet sowieso een bekende zijn, want commercieel draagmoederschap is verboden in NL.

Heb je het al eens uit gezocht wat de mogelijkheden zijn hierin?

Sterkte met alles!

4. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Nee verder nog niets over uitgezocht....
    Weet ook niet of we uberhaupt iemand zouden kunnen vinden binnen onze vriendenkring die het zou willen doen.

5. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    wat goed dat je het hier durft neer te zetten....Maar ik denk dat een draagmoeder heel moeilijk te vinden is het is echt een hele opgave en als het een bekende zou doen zal het helemaal zwaar vallen. Ik zelf vind het wel een mooi iets als iemand het doet. Ik heb vaak over draagmoederschap gelezen. En echt knap dat vrouwen dit kunnen:D. Ik zelf zou echt niks genetisch van mezelf aan iemand geven.

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

Oct 23, 2008
    1,686
    0
    0
    Het zou dan gaan om een embryo die ontstaan is uit mijn eicel en uit het zaad van mijn vriend, dus genetisch helemaal ons kindje.

We zullen zien hoe alles loopt, hoop uiteraard dat het niet nodig is.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Wij hebben er op een redelijk serieus niveau met mijn zus over gepraat. Ze woont in het buitenland, waardoor je aan minder regelgeving hoeft te houden in vergelijking met NL. Het zou voor ons een eventuele laatste optie zijn geweest en dan nog weet ik niet of we ervoor gegaan zouden zijn. Ik voelde me schuldig dat ik zoiets groots aan mijn zus vroeg, ondanks dat het haar idee was en het echt uit liefde voor ons wilde doen.

Wat ik wel heb ervaren is dat je steeds verder je grenzen verlegd en dat helemaal niet erg hoeft te zijn, mits je er beiden een goed gevoel over blijft houden.

Veel sterkte en ik hoop dat dit niet nodig is en dat jullie wens in vervulling mag gaan!

8. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Offtopic: jij hebt toch jezelf als eiceldonor aangeboden?? Of verwar ik nu jou met iemand anders??

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb het allemaal eens uitgezocht want mijn nichtje wilde dat graag voor ons zijn maar het blijkt dat het dus helemaal niet mag met onze achtergrond zoals dreamer8e ook hierboven schreef... ik vond het erg raar.

10. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis

ja maar ik bedoel dat ik het gene baar wat van mezelf is en dan weg moet geven;) ik had het verkeerd neergezet

11. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,077
    2,220
    113
    Brabant
    maar mamabeer, technisch gezien is het dan niet van jou? het is jouw eicel dan niet geweest.
    anyway, los van of ik een draagmoeder zou willen, ik zou het zelf niet kunnen zijn. Zeker niet nu ik zwanger ben geweest.... Nee, 9 maanden een kindje dragen en het dan af moeten staan. ookal weet je dat van te voren... Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat kan. Maar goed, er zijn draagmoeders, dus wel vrouwen die het wel kunnen!

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    toch wel? als ik het zou dragen met me eigen eicel toch..sorry nu on topic

13. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    tjee meis, het is toch wat he' dat we hierover moeten nadenken.
    mijn vriendin heeft al vaak uitgesproken dat mocht het niet lukken om zwanger te worden dat zij dan draagmoeder wordt.
    hier over wil ik verder nog niet nadenken omdat we alle kansen die er nog zijn willen benutten, en het zou dan idd weer je grenzen verleggen zijn, ook al blijft het voor ons het zelfde kindje, het komt dan niet uit mijn buik, en dat zal dan vast weer heel anders gaan voelen.

dreamer en linda ben eigenlijk wel benieuwd waarom dit niet zou mogen??

x lisa.

14. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Het heeft te maken dat je in principe een baarmoeder hebt dus zelf een kind kan dragen. In NL mag het alleen als je bijv. door een ernstige ziekte zoals kanker geen baarmoeder meer hebt of als er iets is met je baarmoeder.

Volgens mij redeneren de artsen dan zo, of ze de emmy nou bij je vriendin of jou terugplaatsen, de kans is even groot dat het raak is. Terwijl dat dus voor ons gevoel niet zo is. Het mag zowieso alleen bij vrouwen die al een compleet gezin hebben. Maar goed destijds had ik dus ook zoiets van ookal zouden we het willen, in NL kan het dus niet.

Share This Page