Sinds een aantal weken is X. bang om te poepen. Het begon met paniek tijdens poepen en is inmiddels uitgegroeid tot poep ophouden. Na een week bellen en aandringen bij de huisarts heb ik eindelijk een afspraak bij de kinderarts/poeppoli. Alleen duurt dit nog 2 weken voor ze intake heeft. Ik ga morgen bellen en vragen of ze nog tips heeft voor de komende 2 weken, ze zal toch weer moeten gaan poepen... Nu mijn vraag of iemand hier nog tips heeft waar ik iets aan zou kunnen hebben? We zijn altijd al open geweest over toilet zaken, meekijken en doorspoelen mag ze al zolang ze kan staan, ze vindt alles reuze interessant en babbelt gewoon mee over poep praat ( potje, wc, billen schoonmaken ed.) Maar zodra ze zelf moet trekt ze haar rug naar achteren en knijpt ze alles samen om het op te houden tot de drang weer weg is...
Ze is nog jong, hier pas met 3 jaar 4/5 maanden poepzimdelijk en ook wat drama gehad met ophouden. Ik heb forlax zakjes in huis en zodra het zover is krijgt s zijn speciale ranja, de forlax, soms ook lactulose em dan is het poepen weer goed.
Ik lees even mee om te kijken hoe het bij de poep poli gaat, ben benieuwd wat ze daar doen/zeggen. Mijn dochter van 3 is ook bang om te poepen, nu gaat het uiteindelijk als ze het echt niet meer kan houden in de luier als ze die om heeft (meestal als ik merk dat de aandrang hoog word doen we die om, en met slapen heeft ze nog een luier). Of het gaat in haar onderbroekje soms. Maar goed hooguit 1x in de week poept ze, soms langer er tussen, terwijl ze voor de zindelijkheid elke dag poepte. Ze heeft ook een hele bolle buik sindsdien. Van de huisarts hebben we forlax gekregen, daar ben ik nu 2 dagen mee bezig en hoop dat het dan wat makkelijker gaat. We proberen er geen "ding" van te maken, maar hoop wel dat het snel gewoon weer goed gaat.