Aziatische gerechten/recepten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maxellera, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Wij hebben een redelijk grote aziatische supermarkt in de buurt en telkens als ik daar binnen ben om de gebruikelijke spekkoek, noodles of kroepoek vind ik het zonde dat ik maar ongeveer 10% van de producten ken en de rest onbekend is.

Waarschijnlijk kun je genoeg lekkere dingen maken met ingredienten uit die winkel maar wat je niet kent kun je ook niet maken ;). Dus ik vroeg me af of jullie misschien lekkere aziatische gerechten kennen die ik eens kan uitproberen. De winkel heeft veel keus dus ik moet alles wel kunnen vinden. (Liefst niet te pittig ;) )

2. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Niemand? Of weet iemand misschien waar ik originele aziatische recepten kan vinden (dus niet 'verwesterd')?

3. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik zal even op zoek gaan op andere sites ;).

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Lastig, maar ik hoop ook dat hier mensen reageren. Ik vind het ook leuk om dit uit te proberen.
    Ts, ik heb wel een sushi kookboek, bedoel je ook dit soort dingen?

5. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Sushi is niet precies wat ik bedoel maar zou ook wel hier kunnen :). Er zijn al redelijke makkelijke sushi setjes te koop dus dat is niet zo 'onbekend' voor me. Vooral die groentes, kruiden, mix zakjes, soorten vlees en dergelijke in die winkel zou ik benieuwd naar zijn wat voor lekkers je er mee kunt maken.

Misschien als we wat meer geduld hebben dat er vanzelf iemand langs komt die er wat van af weet :).

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

7. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Bedankt! Ik zal er eens gaan rondneuzen :). Welke gerichten vind jij lekker van deze site?

8. Ballie

Ballie Niet meer actief

Wij eten best veel aziatisch. Ik wist in het begin ook niets te vinden maar mijn vriend is daar veel bekender mee en inmiddels heb ik ook meer aziatische kookboeken. Wat ik zelf een handig boek vind is ching's fast food. Ik heb hem in het engels maar ik zou denken dat hij ook in het nederland te krijgen moet zijn.

Wat erg lekker is is general tso's chicken. Door de bonenpasta smaakt het meteen heel anders dan je gewend bent en heel lekker. Ik heb het een keer voor mijn ouders gemaakt en die eten het nu heel vaak.

Misschien krijg je trouwens een verkeerd idee bij (gele) bonensaus maar het is echt totaal geen chili idee ofzo. Die ik koop zie ik bij bijna elke toko. Het label is wit aan de bovenkant en blauw aan de onderkant. Het ruikt ook meteen heel anders.

Succes!

9. Ballie

Ballie Niet meer actief

O ja, met chili saus word niet die zoete chili saus met van die kleine stukjes erin bedoelt. Het ziet er eerder uit als oranje ketchup en is pittig (dus als je niet pittig wilt gewoon een klein beetje)

En over authentiek, ik heb het boek laten zien aan een chinese vriend van mij (komt ook echt daar vandaan) en die zei dat het er inderdaad normaal (voor hem) uitzag.

10. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Dankje Ballie! En het gerecht wat je noemt komt ook uit dat boek? Als je verhoudingen gewoon in gram en liter zijn dan is het niet erg dat het in het Engels is maar als het andere verhoudingen zijn moet ik even op zoek naar een Nederlandse :).

11. Ballie

Ballie Niet meer actief

Het zijn normale eenheden inderdaad. Tenminste, ik heb hem uit de UK.

Voor general tso's chicken meng je eerst 1 el gele bonensaus, 1el lichte sojasaus, 1 el ketchup, 1 el chili saus (iets minder dus misschien) en 1 tl lichte bruine suiker of honing in een kommetje.

Kip in stukjes snijden en mengen met een el maizena, zout en peper.

Pan heet maken, beetje pindaolie erin en gedroogde chili (ik heb gewoon zo'n molentje) en geperst teentje knoflook een paar sec aanbakken.

Kip erbij tot hij gekleurd is en dan een el rijstwijn erbij. Kip gaarbakken en vervolgens de saus erbij doen. Saus dik laten worden en zorgen dat alles gaar is.

Rijst koken en op het laatst nog even 4 lenteuitjes in stukjes gesneden meebakken.

Ik voeg soms ook wat groenten bij als ik die niet apart eet.

Eetsmakelijk! Hoop dat het lukt :)

Ps. Als je het wat natter wilt maken kun je 100 ml groenteboullion toevoegen

12. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    bol.com | Ching's Fast Food, Ching-He Huang | Boeken

Is het precies deze :)? Dan weet ik dat ;). Het kip gerecht staat ook in het begin bij het inkijkexemplaar maar niet echt leesbaar. Als het verder hetzelfde is weet ik ook of de eenheden bij deze versie kloppen :).
    Bedankt voor het recept!

13. Ballie

Ballie Niet meer actief

Jup, dat is hem. Ik heb hem trouwens voor iets minder dan 10pond op amazon.co.uk gekocht.

14. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zelf ben ik een grote fan van ' cooking with dog' op YouTube! Dit is een Japanse vrouw die heerlijk recepten maakt!

Runnyrunny999 vind ik ook leuk! Begint altijd met een vraag van een YouTube kijken!

Deel Deze Pagina