Welke duowagen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flutterby, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ben zwanger van ons 3e kindje en tussen de jongste 2 zal dalijk zo'n 1,5 jaar leeftijdsverschil zitten. Ik heb me echt nooit met duowagens bezig gehouden, dus heb echt geen idee...
    Iemand tips?

Tot nu toe vind ik de ABC zoom er mooi uit zien en lijkt de Phil & Teds Vibe me handig omdat ie zo klein is. Een duowagen naast elkaar lijkt me niet praktisch in winkels of valt dat mee?

2. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Ik heb net dezelfde vraag eigenlijk :) Tussen onze twee kindjes gaat er 20 maanden zitten en ik zou liefst nog een duowagen kopen. Ik ga de eerste maanden vaak alleen thuis zitten met de twee kleintjes en wil me geen zorgen moeten maken over de oudsten. Hij kan nu al flink stappen, maar erg traag en is nog erg vlug moe. En plankje achter de buggy/ wandelwagen is geen optie. Dat zit nogal ver achteruit en ik ga daar de hele tijd tegen aanbotsen met blauwe plekken als resultaat. Ik heb nu al een studie gedaan van welke duowagen we zouden nemen maar raak er niet aan uit. We willen er geen groot bedrag aan uitgeven, liefst tot 300 euro.

Ik las al dat een wagen na elkaar nogal breed kan zijn en de goedkopere moeilijker te duwen zijn als de kindjes ouder zijn. Maar de kindjes zelf vinden dat erg leuk, grote broer kan dan naar kleine broer/ zus kijken.
    Anderzijds lijkt me een wagen achter elkaar praktischer. Maar misschien minder leuk voor de kindjes.
    Die van ABC Zoom spreekt me ook wel aan.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ja dat naar elkaar kunnen kijken lijkt me ook wel leuk, dat kan met de omkeerbare zitjes van de ABC. En als ze elkaar gaan schoppen, oogjes prikken etc draai je er gewoon eentje om ;).

Maar ik vraag me weer af of het niet lastig rijden is met zo'n lang gevaarte. En past hij wel in de auto? Lastig he! Haha

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
  5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    icandy :D heeeeeerlijk compact! past beter in mn achterbak dan de mutsy

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik heb een oude mountain terrain du wagen naast elkaar.
    Heerlijk ding!

Ik vind naast elkaar veel fijner rijden (door de jaren heen heel wat modellen gehad) dan achter elkaar. Zeker als de grootste voor zit, wat altijd is bij een baby/ouder broertje/zusje combinatie.
    In winkels geen enkel probleem qua breedte, je kunt er gewoon mee door door een deur.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb een easywalker duo.
    Een buggy en een kant nu de maxicose omdat ze de reiswieg niks meer vond ;)

8. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Ik lees ook even mee! Tussen onze kindjes zal straks ongeveer 16 maanden zitten dus hebben ook een duowagen nodig.
    Heb denk ik t liefst een lange wagen ipv een brede, lijkt me in de winkels erg lastig.

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    deze heb ik: icandy

Bijgevoegde bestanden:

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    2 zitjes.

en dan kan hij ook nog als enkele wagen, dus voorste zitje komt dan in het midden.
    hij is super compact.

Bijgevoegde bestanden:

11. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb een bugaboo Donkey, past in mijn twingo.

Hij rijdt echt soepel en heb nog nooit problemen in een winkel gehad, zelfs een Kruidvat met zijn smalle paden is te doen.

Voordeel ervan is dat je hem ook mono kan gebruiken dus als ik alleen met N. op pad ben dan heb ik gewoon een kinderwagen voor 1 kindje bij.

Ik zou zelf nooit kiezen voor een duowagen achter elkaar, achterse kindje kijkt tegen het voorste stoeltje en het lijkt me ook niet fijn lopen.

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hij rijdt super!
    Ben er heel blij mee!

Wat ik vooral prettig vind is dat de zitjes onafhankelijk van elkaar in de ligstand kunnen, althans als het andere zitje niet in de weg zit ;)
    Als je bijv een MC en een zitje combineert kan het zitje helemaal plat, mits het zitje het dichtstbij is en de MC voorop. Andersom (MC dichtbij en zitje voorop) kan het zitje niet helemaal plat. Ik heb nog niet beide zitjes samen gehad, dus weet niet of die beide tegelijk plat kunnen, maar ik verwacht het wel.

Bij de Phil&Teds kan het bovenste zitje maar in 1 stand, alleen rechtop. Vind ik jammer.

Een ander verschil is de hoeveelheid opbergruimte: veel ruimte bij de ABC Zoom!

Enneh hij is zo'n 1000 euro goedkoper dan de Donkey? ;)

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    O die vind ik wel erg gaaf. Ook handig dat hij ook als enkele wagen kan, als de oudste dan niet meer in de wagen hoeft kan de baby er nog gewoon alleen in.

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Kopen? ;), wij doen hem naar de winter weg

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben een Easywalker Duo. Ik wilde geen wagen achter elkaar, ongezellig voor de kindjes en het duwt zwaarder. Ik vond/vind een iCandy en Bugaboo Donkey erg mooi, maar onbetaalbaar. Op de Easywalker kan een echte reiswieg (een must voor mij!), hij rijdt licht voor een duowagen en is ook met 1 hand makkelijk te besturen. Én ik kan alle winkels prima in. Oók de Kruidvat!

16. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nou jullie maken het niet makkelijker......

Die Bugaboo Donkey ziet er ook goed uit, is ie niet heel smal? Ik baar flinke kinderen haha.

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Adnalie: Die icandy heb ik na jouw advies ook ff beter bekeken, ik vraag me af of de baby er makkelijk in en uit getild kan worden. Op de foto lijkt de ruimte tussen zitje en reiswieg krap, of valt dat mee?

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    nee dat vind ik wel meevallen eigenlijk. het voorste zitje zit meer naar voren. Als je hem als enkele wagen gebruikt zit hij meer naar achter. Bij de duowagen heb je dan een adapter waardoor je er 2 zitjes/ 1 zitje en bak in kan zetten.

19. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ook voor die keuze gestaan. Onze kinderen schelen precies 1,5 jaar. Wij hebben een iets oudere phil en teds gekocht. Zoontje zit voorin en dochtertje ligt onderin. Erg fijn! Een groot nadeel: onze dochter is nu 5 maanden en past niet meer goed onderin. Maar ik vind haar nog te klein voor het zitje. Dit kan namelijk niet plat en haar steeds zittend hebben vind ik niets. Dus je hebt wel een soort gat tussen 4 en 6 (of 7) maanden.
    Wij hebben achter onze erg fijne mura een kidsit plankje. Erg fijn, maar je kindje moet er ook qua luisteren wel aan toe zijn. Dus voor langere stukken is dat niet handig. Voordeel is wel dat hij ook zelf kan lopen zelf en dat dochter gewoon in de bak kan liggen.

Een soort buggy voor elkaar met 4 wielen zeg maar, hebben we ook eventjes tweedehands gehad: vond ik vrij zwaar.
    Een duowagen naast elkaar hebben we in de winkel en de auto geprobeerd: veel te log, vonden wij!

Wij wilden er ook niet veel geld aan uitgeven. Dus dat woog ook mee in onze keuze. Anders zouden we eerder voor een ander soort gegaan zijn (icandy ziet er gaaf uit!).

Succes met de moeilijke keuze!

20. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Al die vermelde wagens zien er echt tof uit en zo maar zijn te duur. Zoals al gezegd, zullen de kindjes 20 maanden schelen. We hebben al een hele fijne enkele wagen dus wil nu ook niet een vermogen uitgeven aan een duowagen die niet superveel gebruikt worden. Dus iemand een tip voor een goedkopere duowagen? Wil toch degelijk materiaal maar geen 1000 euro aan uitgeven. En manlief is er al helemaal niet voor te vinden want kost weer veel geld en zoontje kan toch al stappen? Voor die paar maanden vindt hij het een onnodige kost. Als ik afkom met een duowagen van meer dan 400 euro, zal hij helemaal niet akkoord gaan. Ik zie dat echter niet zitten om daar een paar maanden met de kindjes binnen te zitten (wonen eerste maanden nog in appartement als kindje in april geboren wordt, verhuizen pas naar nieuw huis in juni) want dan kom ik gek. Zoontje is gek op wandelen (in buggy) en rondkijken en even rondlopen. Zie me niet echt met twee afzonderlijke wagens naar buiten gaan hoor. Haha dat zou wat geven. En zoontje zal tegen dan ook nog graag in buggy zitten (is al over 5 maand). Hij is ook niet van de grootste dus zijn korte beentjes kunnen hem niet zo ver dragen :) En aan de hand is ook moeilijk want hij rukt zich plots los en is dan weg en ho hard lopen dat kan hij wel als de beste!

Deel Deze Pagina