Hoi Line, Ze slaapt al op haar eigen kamertje, manlief is een echte snurker en was bang haar anders wakker te houden. Daarbij hebben wij vier katten die normaal ook op onze kamer kwamen, en ik was zelf bang dat ze toch bij haar zouden gaan liggen. Haar kamerdeur kan ik gewoon dicht doen en daar talen ze verder niet naar , maar als onze deur dicht zit pffff dan is het 1 opera van gejank van de dames. Het gaat ook al beter sinds ze op haar eigen kamer ligt, alleen dat laatste gedeelte. gaat net niet. Overdag is ze ook vrij veel wakker vindt ik, volgens mij horen ze rond deze leeftijd rond de 3 a 4 uur wakker te zijn ze zit zeker aan de 6 uur. Dan is ze niet aan het huilen ofzo hoor , dan zit ze lekker bij ons op schoot te keuvelen of in de wippertje met broerlief te kletsen ( op hun manier dan hé ) dan is ze heel gezellig. Overdag slaapt ze ook in haar wieg maar dan wel met de gordijnen open. Misschien raak ik ook wel te gestrest voor het vooruitzicht. Ik weet hoe zwaar het is, nu gaat mijn man er regelmatig ook uit maar ik wil liever dat hij zijn rust neemt, hij werkt in de bouw en ik zou het mezelf nooit vergeven dat er iets zou gebeuren omdat hij oververmoeid is. @ knap , tussen ons in liggen doe ik ook wel als het echt niet lukt maar ik vindt het zelf toch eng ook al ligt ze op het kussen. Dan slaap ik dus helemaal niet meer . Ik kan me voorstellen dat je na 2.5 jaar ook af en toe wilt klagen.
Overigens hier ook ervaring met gebrek aan nachtrust, mijn oudste sliepen door met 2 jaar en werden tot die tijd minsten 1-2 keer per nacht wakker. En ja, dat heeft mij wel eens tot waanzin gedreven, maar toch wil ik je als tip geven het te proberen los te laten en je erbij neer te leggen. En is het geen optie dat je man af en toe eens op de bank slaapt zodat hij een goede nacht maakt en dan 's ochtends de kids doet, zodat jij lekker uit kunt slapen (iin het weekend bijvoorbeeld)? Zo doen wij dat regelmatig. Niemand heeft er wat aan als je beiden kapot bent immers.
Geduld! Een enorm nutteloos advies, ik weet het. Maar wel het enige welke ik je kan geven. Ons kindje had het hele dag- en nachtritme omgedraaid. Overdag alleen maar slapen, 's nachts de hele nacht wakker. Na 6 weken begon dat beter te worden en nu is het toppie! Edit: sorry, lees nu pas dat je niet zo'n fijne slaapervaring hebt met je eerste kindje. Snap goed dat je er nu bang voor bent met de tweede. Maar ieder kindje is anders, dus misschien slaapt deze hummel wel over een tijdje lekker door.
haha ik moest even lachen om je opmerking Koon. Vannacht is het hartstikke goed gegaan, ik snap hier niets van. heb niets anders gedaan als de nachten ervoor volgens mij. Ze viel halverwege de fles in slaap , even gauw gecheckt voor het pampertje maar die was nog droog dus heb haar zo teruggelegd. ze had gisteravond de fles om 23.30 , ze kwam om 3.30 ongeveer. kon d'r om 4 uur weer terugleggen en om 7.15 hoorde we d'r pas weer. Wel kwam mijn zoonlief om 10 over 4 de slaapkamer binnenwandelen om tussen ons in te kruipen. Heb dat nu maar even toegelaten omdat ik te suf was om hem ook weer terug te gaan brengen. maar dat is natuurlijk niet d bedoeling. maar voor hem is natuurlijk ook alles nog een beetje vreemd. Nou ja we kijken wel even aan hoe het gaat , wie weet moet ik gewoon vast blijven houden aan hoe we het nu doen en dat ze daar aan went ofzo.
Wij hadden dat ook, de oplossing was tussen 21 en 23 wakker houden. Het was het een of de ander. Dat na de voeding van 19uur naar bed komt later wel
Heb ik geprobeerd Diaan, maar dat is juist de tijd dat ze enorm moe is en niet wakker te houden is. Gisternacht is alles super gegaan en nu afgelopen nacht was het na de fles van 4 uur weer bal. Klaar wakker wel gezellig en niet huilen. heb haar maar tussen ons in gelegd zodat ik in ieder geval nog lag. Ik weet ook niet wat ik nu verkeerd doe dat het de ene nacht wel goed gaat en de andere nacht niet. nou ja voor aankomende nacht iig het vooruitzicht dat ze vast wel goed gaat aangezien het om de nacht is. Dan vraag ik manlief vannacht het op zich te nemen zodat ik eens door kan slapen. Heb het gevoel alsof ik omval. kan helaas niet gaan slapen want zoonlief tukt niet meer.
Helemaal niks. Ze is nog hartstikke jong, en heeft zowat 9 maanden lang een omgedraaid schema gehad. Niet gezellig maken 's nachts. In het donker lekker haar flesje geven, en als ze wakker blijft tussen jullie in leggen zodat je toch nog een beetje kunt rusten (en zij zo stil mogelijk is zodat je zoontje niet wakker word). Hier het omgekeerde. Onze dochter sliep al heel snel door, onze zoon spookt nog steeds het grootste gedeelte van de nacht. Toevallig hebben we weer 2 goede nachten achter de rug, na weer meer als een week alleen maar wakker te zijn 's nachts. Gaat helemaal goed komen!!!
Nou Deel 2 dan maar, slaapprobleem is dus meer een darm en spuug probleem, waardoor het slapen nog niet goed lukt. Heb dit bij mijn zoon nooit gehad en ben dus erg zoekende nu. Mijn kleine meisje had dus last van Reflux, dus op advies aan de nutriton gegaan. Het spugen werd minder maar bijkomend nadeel was dat ze hele dunne poep had soms echt waterdun. Dit was niet erg volgens CB zolang ze ook nog goed plaste. maar hierdoor had ze wel heel veel last van darmkrampen , dus daarvoor aan de infacol. Dat lijkt op zich wel te helpen. Maar om d'r ontlasting toch wat beterder te krijgen moesten we maar een halve schep nutriton doen. wanneer ze begint met haar fles te drinken gaat ze supersnel en op het eind werd de melk te dik voor haar om weg te krijgen. Ze liet dus telkens aardig wat staan waardoor ze niet voldoende binnenkreeg en het dus weer uitgilde van de honger. Nu de voeding dus verhoogd van 120 naar 150 cc, nu laat ze ook resten staan maar heeft ze uiteindelijk precies genoeg binnen. door al dit gedoe merk ik dat ze daardoor de nachtfles nog vraagt, maar ze valt ook al weer heel snel in slaap. een tip gekregen van een vriendin, die is overgestapt naar Nutrilon omneo. Daardoor wordt het spugen ook minder, en zijn de darmen ook rustiger. Dan zou ik kunnen stoppen met nutriton en infacol. En zij doet dan in de laatste fles een halve theelepel rijstebloem. mag eigenlijk pas vanaf 4 mnd maar volgens haar CB is een halve theelepel geen ramp. dDt lijkt mij ook wel wat want ik heb het gevoel dat ik m'n meisje nu met van alles moet volstoppen. En wellicht kan ze dan de nacht tussen 2300 en 600 volmaken. Misschien het laatste zetje wat ze nodig heeft, en hopelijk haar helemaal tevreden maakt. maaaarrrrr kan ik wel zo ineens overgaan op een andere voeding of kan ik beter eerst 1 fles vervangen door de omneo dag later 2 flessen etc, en dan de eerste tijd nog infacol gebruiken en dat later weer afbouwen ?? Iemand ervaring hiermee en hoe heb je dit aangepakt? Alvast bedankt!
Ja hoor daar gaan we weer! Laat elkaar nou eens in de wazrde, zo moeilijk is dat toch niet? Waarom denken sommige mensen toch dat alleen hun manier de juiste is. Ik laat mijn kindje ook niet huilen (weleens jengelen) maar als een ander dat wel doet is dat niet per definitie fout. Zoals petra ook al zei sommige kindjes hebben dat weer nodig. Erg jammer dat mensen hier vaak zo veroordeeld worden....
Met 3 weken nog geen dag/nacht-ritme hebben is (helaas?) volkomen normaal. Hier hetzelfde gehad, en het is idd zwaar, maar wat bij mij heeft geholpen is me er bij neer leggen en de nachtelijke situaties aanpakken zoals ze zich aandienden; was ze wakker? Dan kwam ze bij mij in bed. Ze had ook reflux, dus het kwam er op neer dat ik in bed zat met haar tegen me aan en dan doezelde ik een beetje (en zij ook af en toe). Op een gegeven moment ging ze 's nachts wel beter slapen na een voeding en had ze het dag/nacht-ritme dus te pakken. (Maar nu met 9 maanden wordt ze ook nog altijd 2x wakker 's nachts, 't is niet anders.)
Ik zou een kind met krampjes geen rijstebloem geven trouwens, dat is toch best zwaar voor de darmpjes. Sowieso kost het even tijd om te wennen aan nieuwe voeding en nieuwe samenstellingen (zoals met jbpm), de ka zei hier dat het een week of 2 zou duren. Dus mja, zelf zou ik niet telkens dingen aan haar voeding gaan veranderen maar het minimaal 2 weken volhouden.
Daar zijn we ondertussen dus al 4 weken mee bezig en geen verbetering, vandaar dat ik nu wil proberen om het advies op te volgen van het veranderen naar Omneo voeding. Het schijnt dat veel kindjes daar beter op reageren dan JBPM door de standaard melk. Mijn vraag was dan ook hoe ik het nu moet aanpakken om over te gaan . We zitten nml ondertussen al op een ruime 6 weken oud. Ik verander niet zomaar van melk ,heb ik ook nog niet gedaan wil eerst weten hoe ik het moet aanpakken omdat ik hiermee dus geen verbetering zie. Nog met enige regelmaat is ze aan het kokhalzen ondanks dat er JBPM door d'r melk zit, en ze heeft ondertussen rode billen van de dunne poep elke keer dat gaat ondertussen ook irriteren. En ja ik verschoon haar meteen als ze wat heeft gedaan. Ik dacht dat het handiger was om in mijn oude topic erin verder te gaan , maar misschien dat mensen de laatste update nu niet hebben gelezen met mijn nieuwe vraag ? CB had aan mijn vriendin doorgegeven dat als ze een halve theelepel aan zou houden dat dit geen kwijt kan omdat het een hele kleine hoeveelheid is. natuurlijk niet meteen de volle mep erin gaan gooien. Later kan je het dan alsnog eens gaan opbouwen volgens hun.
Een fles verdikt met nutriton moet je even laten staan zodat de voeding dikker kan worden. Dan heb je ook een grotere speen nodig. Ons meisje kreeg juist obstipatie van de nutriton, dus geven omneo met nutriton. Je kan de omneo langzaam over laten gaan door voeding te mengen. Dus 3 scheppen standaard voeding + 2 scheppen omneo en zo steeds meer. Zo kun je de 'oude' voeding eerst opmaken. Bij ons ging ze pas doorslapen toen we de flessen de hele dag ophoogden. Ze is zelf de laatste fles gaan weigeren en zo schoof ze zelf op met de tijd.
dank je wel Mopke!!! Ik wist niet dat dat kon 2 verschillende voedingen mixen met elkaar, zo zie je maar weer wat een supertip. Dan wacht ik toch maar met die theelepel rijstebloem en gebruik dat dan als laatste "redmiddel" Ik hoop dat die omneo beter zijn werk gaat doen bij d'r want dit is zo zielig. Toch wel gek dat de ene baby geobstipeerd raakt en de andere baby juist aan de diaree gaat.
Graag gedaan. Ja erg raar dat het zo verschild. Daarbij nutriton verzadigd niet, dus als ze echt honger heeft dan kun je wel rijstebloem erbij doen. Maar ik zou het eerst zo proberen. Door de omneo hier veel minder krampjes iig. Dus hopelijk werkt het bij jou kleintje net zo goed. Nog een tip: Ik deed de voeding eerst in een voedingstorentje en dan in de fles. Anders krijg je veel klontjes. Wij doen dat ook met de nutriton. Misschien deed je dit al, maar het werkt fijner als meteen in de fles doen.
Wat mopke als laatst zegt doen wij ook. Ik werd gek van die klonktjes! Of eerst in warm water de nutriton en dan goed met een vork roeren tot je ziet dat de klontjes weg zijn en dan de melkpoeder. Ik merk ook dat het geheel minder goed oplost als je t lauw water gebruikt. Ik maak het water dus wat warmer zodat alles beter op lost....
Justy, idd en omdat de voeding iets in moet dikken maak je het met iets warmer water klaar. Dan is het op goede temperatuur en dikte.
Ik zou geen rijstebloem geven om reflux tegen te gaan. (sowieso niet voor de 4 maanden) rijstebloem dikt namelijk helemaal niet in in de maag. Dus dat heeft helemaal geen nut. Wat slecht dat het CB dat als advies geeft. Maar wat je eventueel ook zou kunnen proberen is pure Johannes broodpitmeel bij een reform winkel halen. Bij Nutriton zitten zoveel toevoegingen waar ze ook op zou kunnen reageren met kramp en spuitluiers....
Die klontjes indd wat een drama ik zat al met een theelepel te hannesen , ik ga gelijk een torentje volgooien voor de nacht super tips dames heeeeeeel erg bedankt hier kan ik wat mee. Dat met het wachten probeerde ik al overdag geen punt, maar ja als het dametje om 300 uur s'nachts de boel bij elkaar gilt moet ik toch echt heel snel zijn anders is iedereen weer wakker. Ik ga alle tips proberen zal morgen laten weten hoe het is gegaan.
Ja die klontjes zijn naar... En als je denkt dat je geen klontjes hebt, raakt toch nog je speen verstopt ik gebruikte ook een poedertoren en roerde met een vork. Je kunt ook water koken en in een thermosfles doen en een flesje koud water erbij en dan heb je 's nachts ook een snel flesje.