Bambino Loco snapten ze bij mij met 2 jaar nog niet. Hoe makkelijk het ook was. En toen ze het eenmaal wel snapten, waren ze er ook heel gauw klaar mee, omdat het zo makkelijk was. Ik heb nog wel een basisset met 2 boekjes voor je te koop dus, bijna niet gebruikt, haha. Mijn jongste is inmiddels 4 en wel dol op Miniloco.
Onze dochter is heel pienter, maar toen ik met 2,5 de bambino voor haar neus zette snapte ze er niks van en begon haar eigen spelregels te maken, met gevolg, als ik haar probeerde uit te leggen wat de bedoeling was, mevrouw kwaad werd. Ik heb het maar weer weggelegd. Nu is ze 3,5 en kan enorm goed puzzelen(maakt rustig een puzzel van 50 stukjes). Ik ga haar maar weer een keer op een rustig moment proberen aan de bambino te krijgen, mss dat ze het nu wel begrijpt...
Oja, een tip; als je een boekje hebt waarvan je zelf denkt dat sommige nog te moeilijk zijn, copieer dan de aller makkelijkste opdrachten en leg die onder het doosje. heb je geen frustratie bij je kind als ie toch die hele moeilijke wil doen....
Dat is een goede tip! Heb van Kache wat boekjes 3-5 jaar en sommige kan ze al wel, wel met hulp. Ze ging er meteen mee aan de slag, haha.
Dit was dus ook het grote probleem bij mijn kinderen, allemaal eigenzinnig tot en met . Ze bepalen zelf wel hoe ze het doen! Met ouder worden is het hier niet verbeterd...
Ze komt telkens ermee naar me toe en zegt dan:"mama spelen". Tot nu toe een succes. Hoewel ze een beetje rommelen met die vierkantjes ook al leuk vindt, haha.