Nog een stolsel in baarmoeder 7 weken na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kristientje, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Vandaag had ik mijn nacontrole bij de gyn, en omdat ik nog steeds bloed verlies kreeg ik een echo en er blijkt nog een stolsel te zitten. Gelukkig niet zo groot dat ik gecurreteerd moet worden.
    Volgens de gyn moet ik me geen zorgen maken en komt het er wel uit. Over 3 maanden moet ik terug om te checken of het weg is.

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Vind het toch eng :)

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hè wat naar!
    Ja helaas ervaring. Na m'n eerste bevalling een placenta rest waarvoor ik 2x een hysteroscopie heb ondergaan.
    Nu na de keizersnede weer een rest, die er nog steeds zit. Als het eind mei niet weg is moet ik gecuretteerd worden.

Goed in de gaten houden dat je geen koorts of vieze afscheiding krijgt, dan gelijk bellen.

3. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Oh madelein wat vervelend! Ik hoop voor je dat het eind mei weg is. Gecuretteerd worden lijkt me zo naar!

Het is nu bijna 8 weken na mijn bevalling, heb 6 weken borstvoeding gegeven, ik hoop heel erg dat het stolsel er mee uit komt bij mijn menstruatie. Duimen dat mijn cyclus snel weer op gang komt!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Curettage valt mee hoor. Heb het 2x eerder gehad en is prima te doen. Half uurtje narcose en daarna wat napijn vergelijkbaar met menstruatie pijn.
    Hoop trouwens wel dat ik een keer mag overslaan nu ;)

5. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Kristientje,

Mijn ervaring is hetzelfde als Madelein eigenlijk. Hysteroscopie/curettage is prima te doen. Bij mij was er ook een placentarest blijven zitten, maar ik had er veel pijn van omdat mijn baarmoeder de rest er wel uit wilde werken, maar zat te vast. Daarna helemaal geen pijn gehad.

Inderdaad goed in de gaten houden dat je afscheiding niet vervelend ruikt of een gekke kleur heeft en dat je geen koorts krijgt.

Succes!

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik vond de hysteroscopie ( zonder verdoving) trouwens niet heel grappig...

7. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    @Madelein, dat lijkt me inderdaad erg onaangenaam! Ik heb het twee keer met een roesje gehad.

Deel Deze Pagina