Vrijdag loopt de kraamzorg af. Heb dan al 10 dagen gehad maar vanwege ontstoken hechtingen kan ik alleen nog maar liggen. Waarschijnlijk moet ik morgen naar de gynaecoloog en als ik pech heb word de wond opengesneden en schoongemaakt. Medicijnen slaan niet echt aan. Wie heeft het ook meegemaakt dat je nog lang niet herstelt bent na de kraamweek? En hoe regel je de dat met opvang? Voel me zo verdrietig dat ik niet voor mijn zoons kan zorgen. Mijn man die alleen de nachten doet. Mijn oudste zoon ook nog eens koorts en dan een baby die hij snachts verzorgen moet. Hij doet het met liefde maar hij is helemaal op en runt daarnaast een eigen zaak. Voor na vrijdag is er al een schema gemaakt wie mij helpt overdag dus dat geeft wat rust. Maar wat voel ik me schuldig.
Wat vervelend voor je. Hoe is je afspraak bij de gynaecoloog gegaan? Ik was na mijn kraamweek ook nog niet hersteld want ik had een keizersnede gehad. Daarnaast ben ik van dag 4 t/met dag 10 dagelijks op en neer gegaan naar het ziekenhuis omdat mijn dochter moest blijven en ik naar huis mocht. Toen zij op dag 10 naar huis mocht kwam de pijn eenmaal thuis dus behoorlijk op mij af. Ik heb toen vooral op mijn vriend geleund. Hij deed alles en had gelukkig een baas met begrip hiervoor. Ik weet dat mocht ik dit weer meemaken, mijn moeder zoveel zij zou kunnen klaar zou staan voor mij. Evt oppassen / oudste naar opvang of school brengen/laten logeren, koken etc. Heb jij niet zo iemand in de buurt? Wat ik je als tip wil meegeven is om het huishouden in ieder geval op een laag pitje te zetten. Dat komt wel weer en vraagt nu teveel energie van jou en je man. Als de basishygiene maar goed zit dan kun je als je herstel bent wel een grote schoonmaak gaan houden voor alle achterstallige dingen.
De ontsteking neemt af dus hoef niet onder het mes. Voel me alleen lichamelijk een wrak en kan dat moeilijk accepteren. Heb aankomende week nog iedere dag Hulp van familie Dus moet goed komen maar voel me zo onrustig. Ook omdat mijn oudste zo ziek is en mijn jongste ook wat opstart problemen heeft. .. Kan alles moeilijk loslaten....
Ik was ook niet hersteld na de kraamweek helaas. Mijn man was nog een week vrij, en mijn ouders hielpen hem door te koken en wat schoon te maken. Toen hij weer naar het werk moest is mijn moeder een keer per week gekomen om schoon te maken. We hadden alle verzorgspullen dubbel gekocht zodat de baby de hele dag bij mij beneden kon blijven zodat ik de trap niet op hoefde.