Hoi dames, hopelijk kunnen jullie mij advies geven heb er eerder een topic over geopend, toen getwijfeld aan een buggy maar ben er nu uit: ik wil graag een buggy kopen omdat ik de Maxi-Cosi zo onderhand zat ben, mijn dochter vindt het prima hoor, maar ik vind het makkelijker om niet iedere keer onderstel + Maxi-Cosi te klikken, de wandelwageninzet moet dan ook nog mee als we gaan wandelen want ja, ze mag natuurlijk niet te lang in de mc zitten. Wat we kunnen doen is de mc in de auto laten (zonder onderstel mee te nemen) en dochterlief in de buggy zetten. Ik kan eigenlijk geen eenduidig antwoord vinden op internet. Wanneer mag ze in de buggy? Ze is nu 7,6 kg, 9 maanden en nog-wat en kan zelfstandig stevig rechtop zitten en ze kan na een klein duwtje zichzelf corrigeren. Ik heb de quinny zap gezien (wat geweldig zeg!!) ik lees weinig recenties. Wat is het voor een ding en hoe geweldig is hij?? P.S. ik heb deze video gezien (sorry voor de reclame!!) Quinny Zapp | Superlicht en compact | Babypark
In 1 woord: pokkeding! Veel te laag, rijdt voor geen meter op beetje ongelijk terrein, geen slaapstand.. Wij hebben hem eruit gedaan en een mutsy easyrider gekocht..
ik gebruik nu alleen het onderstel om de MC op te zetten, voor kleine afstanden met de auto bv snel boodschapje doen. Ik heb toen de buggy gebruikt voor mijn zoontje (hij was toen 1) maar indd geen slaap stand en op ongelijk terrein rammelt dat ding. Ik vind em verder wel licht sturen en klein als je em opvouwt ( vooral als je een kleine auto hebt is ie handig). Voor lange afstanden wandelingen zou ik em niet zo snel gebruiken. De xtra schijnt wel beter te zijn en ligstand te hebben.
Ik zou gewoon lekker de buggy inzet op je kinder wagen zetten. Hoe ruimte besparend een buggy ook is. Hoe rot t wel niet moet voelen voor dat kindje. Plastice wielen op tegels. Moet er niet aan denken !!! Lekker mn grote rubbere banden over de tegels . Hier overigens nooit de mc op t onderstel geklikt. MC bleef in de auto als we gingen wandelen. Het blijft allemaal t zelfde kind uit mc/kinderstoel en dan overzetten in de buggy/kinderwagen. Hoe vind jij het achterop een fiets over een stuk waar geen asfalt ligt maar tegels ? Ik krijg hoofdpijnn van die trillingen
Hier erg blij met de quinny zapp extra. Nadeel ervan is dat hij in 2 losse delen bestaat. Je vouwt hem dus niet op maar haalt het zitgedeelte eraf. Dus als je hem mee wilt nemen op de fiets is het geen aanrader
Dus de quinny zapp xtra kan je niet in 1 deel inklappen? Dat kan de quinny zapp dus wel, maar dat schijnt dus niet zo'n goede te zijn. Kijk, hij hoeft niet mega-duur te zijn maar bij buggy's van 25 euro (op internetshops) vertrouw ik niet zo. Ik kan de wandelwagen-inzet er wel op zetten maar het punt is dat ze daar onderuit zakt. We hebben zo'n aanbieding gekocht. Maxi-cosi zit prima, de wandelwagenbak ook, maar de inzet is vreselijk! Bandjes zijn niet goed te stellen (of gaat heel rot) en ze zit er gewoon niet lekker in. Vandaar dus een buggy
Nou ik zeg eerlijk maar ik heb werkelijk nog nooit een kindje gezien dat in een buggy recht/netjes zit of ze nou 9 mnd zijn of 3 jaar. Alles hangt er in. Vraag me af welke kinderwagen jij hebt dan. Hier zijn de bandjes op strakste maniwr ook nog wel wat te groot. Maar ze zit (meestal) keurig recht.
Ik heb een zapp gehad maar heel gauw weer weg gedaan. Wat een onstabiel rammelding zeg. Laag, kind kijgt gratis schud en tril beurt, je mag er geen tassen aan hangen want dan flikkert hij om. Ik vind kinderen er ook nooit echt fijn in zitten. Ze hangen meer. Vind het meer wat voor een leeftijd vanaf 2 jaar. En groot nadeel, geen ligstand. Zapp xtra precies hetzelfde. Enigste voordeel is dat die wel in ligstand kan. Extra nadeel is dat de zitting niet opklabaar is dus je hebt altijd 2 losse delen. En er zijn natuurlijk genoeg buggys in verschillende prijzen he.... Snap dat je die van 25 euro niet vertrouwd maar er zijn ook iets duurdere buggys die WEL goed zijn. En dan hoef je echt niet duurste van het duurste te hebben. Hier iig geen buggy, vind ze verschrikkelijk rijden en niet comfortabel. Hier een 2e hands quinny buzz in de auto.
Ons kind ligt niet onderuit gezakt in de zapp xtra... Op YouTube kan je ook filmpjes bekijken van de quinny zapp xtra...misschien een leuke tip
Ik ben dan weer wel erg positief over onze quinny zapp. Ik vind hem heerlijk lopen en heel wendbaar. Ook van een stoeprandje of zo kan er zelfs een beetje schuin vanaf. En heerlijk met 1 hand te sturen fijn bij een snelle boodschap in de supermarkt met een mandje in mijn andere hand. Mijn zoontje slaapt er goed in ook al kan deze niet plat maar nu hebben wij een hele makkelijke slaper. Wij zijn zo blij met deze wagen dat we zelf twijfelen om onze kinderwagen weg te doen. Ik had eerst een koelstra simba gekocht omdat iedereen zo negatief was over de quinny en positief over de koelstra. Nou dit geld dus niet voor iedereen. De koelstra verkocht en lekker eigenwijs de quinny gekocht nou wij zijn om hoor wat een heerlijke buggy. Oke 1 nadeel je kan er inderdaad niks zwaars aan hangen want dan kiept hij om maar denk dat dat met alle buggys wel zo is
Hmm ook mijn dochtertje zat al met 1 jaar prima in de zapp xtra, dus dat een kind vanaf2 jaar er pas goed in zit vind ik zelf onzin
Dan is jullie kindje 1 van de weinige Hier komt sowieso geen buggy in huis, en mocht er toch iets gebeuren en we hebben wel een buggy nodig zou het de nuna pepp worden.
Dat ze in de kinderwagen niet goed zit ligt misschien toch aan je kindje. Zo rechtop zitten wil niet altijd iets zeggen over hoe ze in een kinderwagen zitten. Welke kinderwagen heb je? Zou het gewoon nog eens proberen over een maandje of zo misschien nog eens proberen. Als je kindje niet goed in de kinderwageninleg zit zal hij/zij dat in een buggy waarschijnlijk ook niet doen.
Ik denk dat je op mijn antwoord doelt maar ik heb het niet over de zapp xtra Die kan je kantelen. Ik heb het over de gewone zapp.
Wij hebben ook een zapp! Eigenlijk gekocht omdat onze maxi cosi er op geklikt kon worden. Ik vond dit erg makkelijk als je even de deur uit ging. Onze kinderwagen is groot en lomp en pas amper in onze auto. Hebben een oud x adventure. Ondanks zn lompheid wel erg fijn. Maar daardoor wel de zapp erbij gekocht. Hij ligt hij ons standaard in de auto. Slapen doet 'm zoontje er niet in, omdat hij dan niet kan liggen. Maar verder vind ik 't een prima buggy. Klein, wentbaar en makkelijk in en uit te vouwen. Zoon zit er verder ook prima in.
Onze dochter is 9 maand en we hebben een buggy gekocht om mee te nemen als we gaan fietsen. Hier zit ze sinds kort dus in. Om te wandelen of als we met de auto op pad gaan hebben we de kinderwagen van maxi cosi, vanaf 6 maanden gebruikt in ligstand en inmiddels in zitstand. Als je kindje goed kan zitten, kan ze ook in een buggy lijkt mij. Mocht je ook al fietsen van cb? Zo ja, dan zit ze zeker goed genoeg voor een buggy. Kun je trouwens de wandelwagen niet op het onderstel laten en mee inklappen, zo doen wij het en maxi cosi blijft in de auto staan. Verder geen ervaring met quinny, dus met deze vraag kan ik je niet helpen..