Help. Kinderwens na miskraam maar gaan op vakantie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kidedjo, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kidedjo

kidedjo Lid

5 feb 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Afgelopen 2 maart een miskraam gehad, dat was natuurlijk niet leuk. Zouden 22 oktober uitgrekend zijn. Maar 18 oktober voor een maand op familie bezoek gaan in indonesie, gelukkig nog niets geannuleerd ivm afwachten tot de 3 maanden. Helaas heeft het toen de 3 maanden niet mogen halen. En gaan wij 18 oktober gewoon op vakantie (maand)

Ik heb na de miskraam nog 3 maanden de pil geslikt en heb nog voor 3 weken. Dan wilden we eigenlijk stoppen.
    En kijken of het lukt. Ik zou als het gelijk raak zou zijn ongeveer op de helfd zitten, maar nu gisteren te horen gekregen dat die malaria pillen niet geslikt mogen worden als je zwanger ben.
    Ik heb me eigen een beetje naar dit moment (eind juni stoppen met de pil) heen gesleept omdat de wens heel groot is. Ik weet niet wat ik moet doen.
    Aan de ene kant dan maar wachten tot we terug zijn van vakantie +2 maanden ivm uitwerkingen malaria pillen
    of gewoon lekker hobbien en dan aangepaste malaria pillen en hopen dat niet gestoken word..
    helpppp want zit echt in dubio
    wat zouden jullie doen.

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Nou ja.......gewoon maar hopen dat je niet gestoken wordt, dat risico zou ik niet nemen. Werken die aangepaste malariapillen niet voldoende?

Ik zou, als ik mezelf niet volledig zou kunnen beschermen tegen malaria, nog wachten met zwanger worden. Of zwanger worden en niet naar Indonesie gaan.

Vind het risico echt te groot gewoon. Je wilt niet weten wat de risico's zijn als je zwanger bent en toch door die mug gestoken wordt

3. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Dat is een moeilijke zeg. Ik kan me voorstellen dat de wens erg groot is en dat je daardoor zo snel mogelijk door wilt. Maar van de andere kant, om het risico te lopen dat je halverwege je zwangerschap bent wanneer je een maand zo ver weg gaat, en dan ook nog met het risico dat je iets oploopt omdat je niet de juiste inentingen/medicijnen/voorzorgsmaatregelen hebt kunnen treffen, dat lijkt me niet erg relaxed op vakantie gaan.... Ik zou, hoe moeilijk dat ook is, nog een paar maanden wachten, en dan na de vakantie er echt helemaal weer voor gaan.

4. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat als je wel net voor je vakantie zwanger raakt, je kunt aangepaste pillen krijgen maar vergeet niet dat er veel vrouwen zijn vooral het eerste trimester die last hebben van extreme vermoeidheid, of ontzettend misselijk. dit zijn geen vaak geen geldige zwangerschapscomplicaties voor annulering van een reis.
    Kun je dan wel volledig genieten van je vakantie?

5. kidedjo

kidedjo Lid

5 feb 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5 kidedjo, 3 jun 2015
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
    Aangepaste malarie pillen bieden geen 100% zekerheid. En met dat hopen dat ik niet gestoken word bedoelde ik meer zo van schietgebedje. Ik word nauwelijks tot nooit gestoken verder. Ik heb veel verhalen gehoord over vrouwen die wel zijn gegaan en alles goes is gegaan met de aanpassingen wat betrefd malaria pillen enz. Is idd heel moeilijk wat ik nu moet doen. Want het is zo als het mis gaat vergeef je het jezelf nooit maar wachten duurt ook weer zolang. ( hebben voor de vorige heel lang moeten wachten) en beb bang dat het nu weer zo lang duurt

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een zwangerschap is sk voldoende om een reis te annuleren en vergoed te krijgen. Ik zou geen enkel risico lopen en wachten met zwanger raken.

7. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nooit het risico lopen gestoken te worden, ook al wordt je nauwelijks of niet gestoken. Als er ook maar een kans bestaat dat je gestoken wordt en je niet voldoende beschermd bent moet je het niet bewust op gaan zoeken tijdens je zwangerschap vind ik. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf maar ook voor je ongeboren kind. Ik vind niet dat je die mag blootstellen aan dat risico alleen omdat je anders zo lang moet wachten voor je die reis kunt maken.

Ik snap heel goed dat je niet nog eens een hele poos wilt wachten voor je naar Indonesië kunt, om die reden zou ik nog een tijdje anticonceptie gebruiken en eerst die reis maken voor je opnieuw zwanger probeert te worden.

Je kunt dan gewoon de malaria medicatie nemen, ongestoord genieten van je vakantie en dan vol frisse moed proberen zwanger te worden. Lijkt mij een ideale situatie. Het geeft je lichaam ook even rust en ook al heb je naar dit moment toegeleefd de risico's zijn groter (vind ik) dan de voordelen. Naar de reis leef je immers ook toe, laat dat dan de komende maanden je motivatie zijn.

8. kidedjo

kidedjo Lid

5 feb 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Besloten te wachten tot na de vakantie. Hoe moeilijk ook. Is idd beste voor beide. gezondheid staat voorop.
    Wist het ergens ook wel maar wilde een zekerheid van andere van buitenaf
    bedankt iedereen

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
  10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

#10 itakepictures, 6 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jun 2015
    Lastig, ik ging een paar maanden na de miskraam naar Oeganda & Malawi, middenin de periode dat we weer volop aan het proberen waren. Ik heb er na lang wikken en wegen voor gekozen om geen malariatabletten te slikken, maar wel héél streng gelet op het voorkomen van muggenbeten en ook de periode daarna goed m'n gezondheid in de gaten gehouden (Bij koorts of griep dus meteen een bloedtest). Ik moet wel zeggen dat ik op eerdere (werk)reizen naar Afrika ook niet altijd malariatabletten heb geslikt (o.a. vanwege de bijwerkingen waar ik soms veel last van had) en dat is ook goed gegaan. Ik deed dat wel alleen in gebieden waar een iets lager malariarisico was en in een goede periode met weinig muggen (dus niet in regenseizoen in een gebied met veel water oid, dan stikt het echt van de muggen). Een 'schietgebedje' doen in de hoop dat je niet gestoken word vind ik wel vrij weinig... zorg dat je goed ingelicht bent over wat je kunt doen om je risico's te beperken, neem beschermende kleding mee voor 's avonds, neem voldoende muggenmelk voor de tropen mee (minimaal 40% DEET). Niet alleen de malariamedicatie, maar vooral ook malaria zelf is gevaarlijk voor een ongeboren kind, dus als je gaat, doe er alles aan om jezelf bij een eventuele (prille) zwangerschap te beschermen :)

11. kidedjo

kidedjo Lid

5 feb 2015
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties nog. Maar zoals ik al zei hebben we er voor gekozen te wachten tot na de vakantie. Ggd al gesproken en die hebben aangegeven dat we na de eerste menstruatie na stoppen malaria pil kunnen beginnen. We wachten dus gewoon nog effe en nemen het advies van de ggd en dokters aan. Bedankt voor alle reacties

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wijze keuze :)
    Alvast veel plezier op vakantie!

Deel Deze Pagina