Wij gaan op vakantie met een andere stel en dan maken we een groupie aan. Dan telt hij zo alles op en tikken we aan het einde af. Super chill. Het wordt het meest gebruikt als ik met mijn zus of vriendinnen uiteten ga of dagje uit. Eigenlijk betaald dan altijd 1 van ons alles en sturen we tikkies. Ook met uiteten met collega’s heb ik de laatste twee keer het bedrag betaald en tikkies uitgedeeld. Daarnaast tikkie van de oppas als ze heeft opgepast. En dan krijg of doe ik nog regelmatig tikkies als we gezamenlijke cadeaus doen ofzo. dus ja regelmatig. Kleine bedragen zoals een keer koffie voor iemand halen etc doe ik niet hoor.
Is echt super simpel. Je klikt op de betaling en dan zie je dit: Bekijk bijlage 756987 dan klik je op split het bedrag en krijg je dit Bekijk bijlage 756988
Meestal als er met anderen iets gaan doen. Dagje uit, uiteten, dat soort dingen. En met gezamenlijke cadeautjes. Verder weinig tot niet. Ik gebruik in principe altijd betaalverzoek van ING, een enkele keer mensen die dat niet begrijpen of zeggen dat het bij hen niet werkt, dan maak ik speciaal voor hen een Tikkie aan.
Tikkie maak ik niet aan, betaalverzoek zelden. Ik krijg wel betaalverzoeken (school etc) Boodschappen voor mijn moeder doen we vooral met haar pinpas en kleine dingen tussendoor betaal ik gewoon en met vriendinnen betalen we gewoon spontaan voor elkaar. Laatste keer dat ik een betaalverzoek stuurde was voor een kraamcadeau van een tante voor mijzelf (ik kocht t en mocht het declaren)
Oh zo ver was ik digitaal nog niet gekomen! Welke bank zit je? Ga eind september eten met een groep moeders van school dan kan ik dat eens testen. Wel een groep waarvan 1 al liet vallen het op 1 glas fris te doen dus het lastig vind de rekening te splitten als anderen meer drinken of zelfs een wijntje nemen. Even uitvogelen hoe we dat handig kunnen doen. Misschien het eten per tikkie (all you can eat) en een pot maken voor het drinken naar verbruik ofzo.
Ik gebruik de app van de bank. Voelt fijner, weet niet waarom. Gebruik het vooral voor grotere bedragen. Dus met een groep uit eten oid. Met de meeste vrienden waarmee ik 1 op 1 op het terras zit of wat ga eten betalen we meestal om en om. Zal nooit op de euro nauwkeurig zijn, maar geloof niet dat er iemand is die dat lastig vindt. Soms spreken we van te voren af te splitten. Één vriendin die altijd moeilijk is en het weken duurt voor ze betaald heeft als we met meerdere mensen uit eten zijn. Hele vriendengroep is het zat, dus die mag in een restaurant of het betaalverzoek naar iedereen sturen of daar terplekke haar aandeel pinnen . Ik stuur zelf geen betaalverzoeken onder de 10 euro, tenzij het een groot gezamelijk cadeau is of iets is dat we verkopen. We eten er geen brood minder om, en als het gezellig was dan helemaal top. Komt wel weer terug linksom of rechtsom
Ja hoor, ik gebruik wel tikkie. Ik stuur ze weleens naar mijn kinderen als ik iets voorgeschoten heb en zij sturen ze ook naar mij als ze iets nodig hebben. Ook als ik met een vriendin ga eten doen we weleens een tikkie onderling. Die is dan ook direct betaald vice versa. Op het werk ook weleens wanneer ik lunch ofzo voor een collega/ collega's meebreng. Ik vind het echt een uitkomst. Ik begrijp ook niet dat mensen het dan ook niet direct betalen.
Ik begin mij oud te voelen. Ik heb geen idee hoe ik een tikkie zou kunnen maken. Ook nooit de behoefte gehad om het uit te zoeken. Tot nu toe heb ik ze alleen gebruikt om te betalen.
We hebben als moeders van de basisschool een app waarop we spullen aan elkaar verkopen, zoals kleren en speelgoed. Dan kun je het bij school aan elkaar geven. Als ik daar iets op verkoop, stuur ik een tikkie. Verder ook als we met vrienden uit eten gaan. Een iemand betaalt en stuurt de anderen een tikkie.
Ik ben nu bij abn aan het zoeken of je op andere manier betaalverzoek kan doen dan Tikkie (is van abn natuurlijk) maar die mogelijkheid zie ik niet. Iemand een idee of klopt dat?
Hoe maak ik een betaalverzoek aan? Open uw bank app en log in. Klik op 'Betaalverzoek'. Vul het bedrag in dat u wilt ontvangen (maximaal € 750). Geef een omschrijving, bijvoorbeeld 'Lunch'. Verstuur uw betaalverzoek via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, andere social media, QR-code of e-mail. Zou dus moeten kunnen, als ik dit zo lees.
Ik gebruik tikkie misschien eens per 2 maanden. Niet vaak dus. Soms voor een betaling van een aankoop via particulier, soms voor een gedeelde rekening. Ik wacht nog steeds op een betaling.. (Moet maar geduld hebben, ze heeft haar loon nog niet)
Vaak gebruik ik het niet. maar af en toe voor een etentje, of kado's die je gezamelijk geeft met vrienden, collega's of familie. vind het wel echt handig. ook van school krijgen we weleens een betaal verzoek voor juffen kado of voor iets anders.
Ja gebruik wel tikkie of via de bank zelf. Laatste keer had ik twee tassen voor de verloskundigen voorgeschoten, die de van ons als centering pregnacy groep
Etentje met een vriendin. Ze betaalde zodra ze thuis was. Daarvoor een weekendje weg geboekt met nog 4 vriendinnen. Ik heb het geregeld, ze betaalden allen binnen 24 uur. 2 betaalden binnen het uur. En gezamelijke cadeaus, bv met broer en zus voor ouders. Zij betalen ook altijd vrijwel onmiddellijk en Ik kom zo zelf trouwens ook. Ik heb eigenlijk nooit probelemen gehad. Gelukkig geen mensen om me heen gehad die daar laks in zijn. Ik gebruik tikkies ook alleen voor afgesproken bedragen. Dus vooraf is duidelijk wat er van elkaar verwacht wordt. Kleine tikkies nooit verzonden. Als ik bv bij de starbucks zou afrekenen, dan trakteer ik die kop koffie wel (oid)
Thanks voor de tip! Ik heb Rabo en gelijk even gecheckt en die heeft deze optie ook. Handig! (Alhoewel ik het ook geen probleem vind om het zelf te delen anders).