Nog een tikkie topic

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 19 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Ja deze had ik ook gelezen. Maar ik zie nergens de optie “betaalverzoek “ in mijn app :roflmao:

2. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik betaal alleen onze belasting vrouwtje met een tikkie, das 1x per jaar, zwart geld voor haar.
    25 euro onder de noemer etentje.

En 1x toen ik een reis aan het boeken was, op het werk en er treinkaartjes afgerekend moesten worden met creditcard (welke ik niet heb) heeft een collega betaald en mij een tikkie gestuurd.

Dat was het wel. Als je geen sociaal leven hebt, dan heb je dat gesodemieter ook niet :roflmao:

3. WWJD

WWJD Niet meer actief

Gewoon op het betreffende bedrag tikken (vb van een etentje) in de app van je rekening. Dan komt er vanzelf een scherm waar staat: split het bedrag. Tik daarop en je kan het invullen.

4. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik stuur een tikkie als ik een gezamenlijk kado moet halen.
    Ik krijg tikkies als er met een groep iets gaan doen en 1 iemand het voorschiet. Of van m’n puber als ze de appie weer heeft leeggekocht.
    Op het werk halen we vaak gezamenlijk eten, en de ene keer betaal ik, en de andere keer een ander. Of we verdelen de spullen een beetje.

5. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.224
    1.746
    113
    Ik snap jouw reactie niet helemaal? De post van mij die je quote gaat over het verschil tussen tikkie en betaalverzoek en wat handiger/sneller is.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    O, dat is handig, dat kan blijkbaar ook bij de rabobank. Haha. Niet dat ik heel vaak een betaalverzoek stuur, maar wel afentoe voor dingen als uit eten of gezamenlijk wijn kopen met mijn zus enzo en dan reken ik het dus altijd uit….

7. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Volgens mij hebben we hier in België nog geen variant op Tikkie, maar je kan wel gemakkelijk met de bankapp een qr code aanmaken. Maar dan moet je natuurlijk langs elkaar staan om te kunnen scannen.
    Ik gebruik dat niet zo superveel, bij de psych om te betalen vooral.
    En eens een enkele keer om iemand uit de nood te helpen die de portefeuille vergeten was aan een parkeergarage. Het meeste toch nog gewoon via overschrijving dat je echt alles zelf moet ingeven. Jammer eigenlijk.
    Al ben ik wel het type wat geen Tikkie zou durven sturen voor de meeste dingen :oops: ik durfde vroeger ook al nooit geleend geld terugvragen op school ofzo

8. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn dochter stuurt mij voornamelijk tikkies :roflmao:

Happymam vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Ik heb weer iets geleerd!
    Bij de RegioBank kan dat ook.
    Wat top zeg, ik wist dat niet.
    Bedankt @CroqueMadame :thumup:

rocketscience vindt dit leuk.
  10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier gebruik ik het zelf voornamelijk voor gezamelijke cadeaus en voor etentjes/uitjes die ik voor schiet.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze dochter doet heel vaak via de ING app een betaalverzoek. Dan neemt ze van de supermarkt eten mee en betaal ik het haar terug.

Cadeaus die we als familie samen doen voor een familielid doen we ook via tikkie.

Ik betaal altijd direct als ik het zie.

12. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Afgelopen weekend heel veel. Weekendje Mallorca met vriendinnen. 1 betaald, delen we door de rest en sturen we per tikkie rond. Alleen als we uit eten gaan trouwens.
    de ene keer haalt iemand de boodschappen, de andere keer iemand de benzine enzo. Drank doen we ook gewoon delen. Maakt niet uit wat iemand drinkt. We doen niet te moeilijk.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik gebruik alleen tikkie want ABN heeft niet zoiets van zichzelf.

Gister een tikkie a 68 euro verstuurd en is nog niet betaald. Bij deze vriendin kan ik er wel 5x om vragen:roflmao:

14. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Aahhhh Thanks :roflmao:

WWJD vindt dit leuk.
  15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    Klopt, kennen jullie nog niet. Mijn collega uit België moet altijd één bankoverschrijving doen als we ergens gegeten hebben ofzo haha. Vinden wij al jaren grappig :p:D

16. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.561
    3.892
    113
    Vrouw
    Haha ja stom hè, jullie hebben dat echt al jaaaaaaren volgens mij.
    Hoe moeilijk kan het zijn om dat hier ook te introduceren
    Maar Nederlanders hebben wel vaker handige uitvindingen vind ik, zoals trekeenlootje of een bepaalde site waar huisgenoten gedeelde kosten kunnen inzetten en dan wordt er berekend wie hoeveel moet aan wie.

Cornflake vindt dit leuk.
  17. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Voor zon weekend kun je ook een groepie aanmaken in de tikkie app, dan wordt alles aan het eind van het weekend verrekend en ben je denk ik sneller klaar, dan elke keer als iemand wat betaald tikkies versturen.

Er is trouwens nog een fijne app: wie betaald wat. Die gebruikt mijn zoon als hij bijv met vrienden op vakantie gaat.

Cornflake vindt dit leuk.
  18. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    De laatste keer was voor bioscoopkaartjes voor een vriendin dat was ergens in maart

19. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Ik gebruik tikkie best veel, oudste zoon en dochter sturen me vaak een tikkie als ze iets hebben meegenomen vd winkels. En als ik iets voor hen meeneem vd winkels stuur ik hen een tikkie. Vorige weer trouwde een collega, andere collega stuurde een tikkie in de groep zodat iedereen kon bijdragen aan gezamenlijk kado. Als (schoon)zussen of ik iets gezamenlijk bestellen bij een webshop stuurt de besteller een tikkie naar de rest, kapper betaal ik met een tikkie, aankopen via marktplaats ook vaak tikkie. Tevreden gebruiker ;)

20. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.285
    3.965
    113
    Vrouw
    Ik ben nog een dinosaurus op tech gebied volgens mij. Ik betaal alles contant en heb geen bankapp of tikkiesding. Ik stuur ze altijd door naar mijn man, maar krijg ze eigenlijk alleen van school. Met vrienden doen we altijd om en om, gelukkig geen vrienden die hun snor drukken.

Deel Deze Pagina