Bijna nooit, eerlijk gezegd. Toevallig net wel, een sportartikel wat ik nergens in de winkel kan vinden. Maar dan stuur ik de link naar mijn man en die bestelt het dan. Ik vind al dat bestellen en morgen in huis bezorgen zo’n onzin. Wij kopen sowieso niet veel, we hebben gewoon niet zoveel nodig, denk ik.
Ik stuur regelmatig tikkies en krijg ze ook. Broodjes op werk bestellen bijvoorbeeld en dan betaalt er eentje en stuurt anderen een tikkie. Ook C en ik sturen heel wat tikkies naar elkaar. Niet voor een fles shampoo of zo maar wel als iets wat duurder is en ik dat bijvoorbeeld niet nodig heb. Gescheiden rekeningen hier dus vandaar. En soms stuur ik een tikkie van pak hem beet €50 en zet ik erbij: ‘betalen in natura’ Ik vind het zelf een leuk grapje
Ik vind het online bestellen juist ideaal. In ons dorp heb je een supermarkt, een bloemist/cadeaushop, een drogist en een bakker. Voor alle andere dingen moet je het dorp af. Dan is even bestellen wel erg makkelijk.
99% gebruik ik het voor items die ik verkoop. Een enkele keer voor mijn schoonvader, als hij wat voor ons heeft gehaald. Of toen ik de vakantie had voor geschoten.
Snap ik ook hoor! Wij wonen zelf ook 15 km van de bewoonde wereld. Maar ik ben gewoon nooit zo meegegaan in de online hype van bestellen. Ik kom 1 keer per week sowieso voor de grote boodschappen in het grotere dorp verderop en daar haal ik dan gelijk de andere dingen die ik nodig heb. Werkt voor ons prima, maar iedereen is anders!