Nog een topic over kinderwagens...quinny buzz of de bugaboo

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cellie, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hallo allemaal, ik heb even wat adviesjes en info nodig.

Ik ben op zoek naar een combi-kinderwagen en was er eigenlijk al uit, ik wilde de quinny buzz...hij ziet er echt waanzinnig uit! Maar ik ben aan het twijfelen geslagen om verschillende redenen...
    Ik denk dat de kinderwagen bak, van de buzz vrij klein is, het zoontje van mijn vriendin is nog geen 3 maanden en hij zal er echt nog een paar weken in kunnen, dan moet dat kleine ventje 'al' in de buggyinzet dus...

Verder vertelde ze me dat (ook achteruit) de buzz niet over het strand mee te sleuren is...

Wat ik mezelf afvraag, is de buzz wel zo stevig en stabiel.

Toen ik mijn oudere kinderen kreeg had ik de bébé confort, toendertijd had bijna iedereen die wagen, die was stevig en kon je echt heel veel mee doen, eigenlijk zoek ik een vergelijkbare wagen en kwam ik op de Bugaboo (Cameleon), is wat duurde als de buzz (of toch niet??), maar lijkt degelijker/steviger en stabieler. En een grotere kinderwagenbak?

Ik ben heel benieuwd naar andere meningen van andere gebruikers van deze wagens en hun bevindingen, ik kom er namelijk even niet meer uit.

Weet iemand het verschil tussen cameleon en gecko trouwens, is me ook niet helemaal duidelijk.

Ik wil trouwens een zwarte wagen en ben ook van plan een maxi-cosi erop te gebruiken.

Graag heel veel tips en info!!

Alvast bedankt en groetjes...Cellie.

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    geen van 2 lol

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Kan niemand me meer vertellen over betreffende kinderwagens?? :cry: :cry: :cry:

4. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik heb met de quinny gelopen in de winkel en vond die niet zo fijn als de Driver van Happy Baby. Ik heb dus alleen die twee met elkaar vergeleken. Maar de driver is dus een vierwieler en de quinny niet.
    Ik denk dat je gewoon met beide wagens moet gaan proefrijden en het in en uit elkaar halen uitproberen.
    Ik lees heel positieve verhalen over de cameleon of gecko (ik weet het verschil ook niet). Hij schijnt wel een stuk duurder te zijn.
    Maar ik kan je er dus verder niet bij helpen! Succes ;)

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien kunnen ze je in de winkel er ook wel meer over vertellen. Ook even zeggen wat je hier hebt gezegd. Ik heb een 2e hands wagen en verder nergens mee (proef-)gereden, dus andere tips heb ik niet voor je. Succes!

6. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Vind zelf de Bugaboo geen mooie kinderwagen.
    En de Buzz wel maar die kleine wieltjes vooraan schijnen niet altijd even makkelijk te zijn dus heb gekozen voor de Speedi.
    En de grootte van de bak vind ik nogal meevallen; is niet klein maar misschien wel wat smaller t.o. van de Bugaboo.

De Bugaboo hoor je wel veel positieve reactie over maar ik vind het maar een raar ding met die kleine wieltjes vooraan maar das persoonlijk uiteraard.

Succes met kiezen.
    Silly

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    wij hebben ook gekozen voor quinny speedi sx, en 1 van de reden is ook dat de buggy inzet bij de speedi zit de kleine met de schoenen op de bekleding van de wagen en bij de speedy is dit een roostertje dan zijn vieze voeten geen ramp maar bij buzz wordt de bekleding vies. de bugaboo vindt ik persoonlijk kolosaal. en een beetje vreemde vorm en quinny is een echte kinderwagen. ik kan je helaas geen advies geven alleen dat je gewoon als je twijfwld moet proefrijden want het is een dure aanschaf.

8. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Wij hebben de Buzz gekocht, maar eerlijk gezegd niet vergeleken met de Bugaboo, omdat wij die veel te duur vonden. De Buzz is compleet inclusief Maxicosi, regenhoes en tas voor 650 Euro.
    Voor ons speelde wandelen op het strand geen rol, want daar komen we nooit. Wandelen in de bossen en onverharde paden was maatgevend en daar is 'ie geschikt voor (maar de Bugaboo ook heb ik begrepen).
    En snel uit een wandelwagen groeien is natuurlijk per kind enorm verschillend. Het zoontje van een vriendin van ons was er ook snel uitgegroeid (en zij had een X-adventure), maar een andere vriendin heeft een zoontje en een Buzz en die is er nog lang niet uitgegroeid.
    Wat wij een groot voordeel van de Buzz vonden was dat de buggy zoveel verschillende standen en mogelijkheden heeft (zittend, liggend en half liggend en met de rijrichting mee en tegen de rijrichting in). De Quinny Speedy XS had dat niet. En ik weet ook niet of de Bugaboo dat kan. De buggy doe je uiteindelijk het langste mee denk ik. Ook het in- en uitklapmechanisme vonden we geweldig eenvoudig. Ik weet niet of dat bij Bugaboo net ze simpel is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik kan je dus geen ervaringen geven over de Bugaboo.
    Succes met je keuze.

Groetjes Suusje

9. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik ben 1.80m en ik vind het grootste nadeel van de bugaboo dat deze zo laag is... Je kindje ligt echt heel ver van je vandaan, tenminste zo voelt het voor mij
    Wij hebben dus de Buzz gekocht en ik ben er erg blij mee!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik vind het beide niks!
    de bugaboo is belachelijk duur!
    de buzz.... in die zin onhandig dat hij niet al te gemakkelijkk is op te vouwen! en dat stom plastic vorwiel, bied erg weinig comfort voor de kleine!
    ik zou er niet mee over bospaden gaan wandelen want van dat voorwiel word je gek! die blijft steeds maar een weg zoeken.....

Maar goed, dit is een persoonlijke mening! ga eens kijken in de winkel en vraag een som advies. hou jezelf goed voor ogen wat je wil met de kinder wagen... heb je een grote auto bv dan doet het er niet zo toe hoe je hem moet opvouwen en of ie dan klein gnoeg is!
    Bekijk je doeleinde eens.... en informeer... desnood op meerder plaatsten en zonder deze twee kinderwagens in eerste instantie te noemen...

11. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Anniek, dat ben ik niet met je eens.
    Opvouwen van de Buzz is enorm simpel en je kunt het voorwiel vastzetten, dan zit je niet met een "zich een eigen weg zoekend" voorwiel.

Wij gaan trouwens voor de Speedi vanwege het grotere voorwiel en een wat solidere wagen.

12. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hebben jullie die nieuwe wagen van Stokke gezien? Die ziet er pas raar uit, maar ik ken al veel mensen die erbij zweren!

Het lijkt net of je je kind lanceert........................................

Ik stem voor Bugaboo (wel het model waarvan je de hoogte kan verstellen), omdat mijn vriendin ereen heeft en een aantal collega's. Als ik op de kleine van mijn vriendin pas is het een ideale wagen en hij past in mijn auto (ik heb een kleine auto) dus dat is geen probleem.

Liefs Wendy.

13. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Wij noemen de bugaboo tegenwooerdig bukaboe.
    Je kindje ligt op kniehoogte en je tilt je een breuk als je zelf wat groter bent.

Bij hebben de quinny buzz gekozen.

Voor ons was het die of de bukaboe ivm met mijn achterbak van de auto. Alleen deze 2 passen daarin zonder dag ik mijn banken plat hoef te doen.

En ik vind de quinny qua uitstraling wat minder playmobiel.

14. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

8 apr 2006
    723
    0
    0
    Ik ben het ook niet eens met Anniek. Ook wij hebben juist gekozen voor de Buzz omdat deze zo makkelijk inklapt. Niet in de war met een andere wagen hoop ik?

Suusje

15. Berber

Berber Lid

30 aug 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Hoihoi,
    Wij hebben ook gekozen voor een Buzz. Inklappen gaat inderdaad erg makkelijk past zelfs in mijn kleine renault Clio.
    Bugaboo vond ik idd ook erg laag. Ik ben zelf 1.83 en vond dat ik veel te ver moest bukken. Maar voor mensen die wat kleiner zijn is dat misschien niet zo'n probleem. Verder vind ik de bugaboo een beetje op een rolator lijken (twee grote wielen achter 2 kleine voor) hihi, maar das persoonlijk.
    gr Berber

16. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Haha die is leuk een rolator!!!!!!!

17. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik heb zelf de Bugaboo Frog gekocht nadat ik mijn Quinny Freestyle 3XL de deur uit heb gedaan omdat ie zo zwaar was met in en uit de auto tillen. Ook kon ik in sommige winkels niet door de gangpaden.
    Heb toendertijd in 2003 de Quinny gekocht omdat ik het zo'n mooie stoere wagen vond. De Bugaboo vond ik een lelijk ding. Achteraf ben ik daar van terug gekomen. De Bugaboo weegt maar 10 kilo! Klap je zo in en uit en het zitje kan helemaal plat als je kindje slaapt. Bij de Quinny was dit dus niet zo. M''n dochter was 4 en een halve maand toen ze al uit de Dreami gegroeid was en zo groot was ze niet. Toen moest ze al met dat lijfje hangend in het buggy gedeelte. :(
    Ik heb spijt dat ik toen voor de mooiigheid ben gegaan en niet voor de practische aspecten van een wagen zoals de Bugaboo.
    Ik heb nog geen ervaring met de wagenbak van de Bugaboo maar heb me laten vertellen dat het boopdschappenmandje onder de wagen wat moeilijk te bereiken is omdat de bak zo laag is. Maar dat zien we dan wel weer.

Het verschil tussen de Gecko en de Cameleon is geloof ik dat je de bekleding van de Cameleon in 2 kleuren kan combineren en de Gecko in een kleur net als de Frog. Maar beide hebben wel een verstelbare duwstang, dacht ik.

Al met al heb ik alleen maar lof voor de Bugaboo, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Groetjes Suus

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hallo allemaal,

allereerst heel hartelijk bedankt voor al jullie reacties!!

Ik wil jullie wel even updaten; we zijn inmiddels wezen proefrijden....en we zijn er nog niet uit!! Hahaha.

Mijn man is helemaal voor de Bugaboo, en ik weet het niet, ik vind de Bugaboo erg prijzig, maar de bak van de Bugaboo is echt stukken groter. Bij de quinny zal een baby na 4 maanden al in de buggy moeten en dat lijkt me idd te vroeg.
    Kwalitatief zal de bugaboo ook beter zijn, tja het blijft lastig, ik heb uitgerekend dat het ruim €300 scheelt met alle dingen die ik erbij zou willen hebben (voetenzak etc etc), en dan is dat exc. maxi-cosi.
    Ik heb alleen de bugaboo niet gezien icm maxi-cosi.

We hebben gelukkig nog even en gaan volgende week nog is bekijken hoe en wat.

Verdere tips blijven van harte welkom!!

Groetjes Cellie.

19. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    haha hier precies hetzelfde, voor ons is die bak ook te laag, zeker niet bevoordelijk voor je rug!!
    bij een quinny is de gemiddelde tijd dat je beeb in de bak ligt ook gewoon 6 maanden. net als alle andere wagens.
    bij ons lag het er idd ook aan dat ie in een hele kleine achterbak moet passen (vw, lupo) en met de buzz is dat in dit geval wel het geval!
    ik heb ook ruim 600 euro betaald voorde buzz en dan zat daar al 15% korting op, had echt niet veel duurder moeten worden.
    hebben we wel de kleur papilon uitgekozen (blauw met groen) heel gaaf!

succes met jullie beslissing

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij gaan een bugaboo halen!!!

Deel Deze Pagina