Geen ovulatie of test niet meer betrouwbaar?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MinnieJ, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Sinds de bevalling merkte ik dat ik nooit meer gevoel in mijn borsten had, ook niet na de eisprong zoals voor de zwangerschap, en aangezien ik ook schildklierpatient ben (en dit je hormonaal beïnvloedt) raakte ik ongerust of ik wel of niet een eisprong zou hebben, dus ben ik begonnen met clearblue digitale ovulatietesten, gewoon om te zien of en wanneer ik een eisprong heb.

Ik had een pakje met 20 testen gekocht en elke maand heb ik mijn eisprong kunnen vinden, meestal op dag 12 en soms op dag 11 of pas op dag 13.

Overigens had mijn huisarts er volledig vertrouwen in dat ik ovuleerde want ik menstrueer heel regelmatig en heb medicijnen voor mijn schildklier. 2 maanden terug een cyclus gehad van 24 dagen maar dit was een uitzondering..

Nu zijn we deze maand begonnen voor ons tweede kindje:), en ik ben al sinds een maand bezig met het slikken van de etos zwanger worden vitamines (dit beïnvloedt misschien ook de cyclus).

Na mijn menstruatie op dag 7 had ik gelijk eigenlijk alle signalen van vruchtbaarheid (zal niet in details treden...). Dus ik dacht op dag 9 laten we toch eens gaan beginnen met testen, negatief, de daarop volgende dagen ook negatief, vandaag nog niet getest (dag 13).

Zou ik nou een hele vroege ovulatie hebben gehad, is dat mogelijk? En dat ik op dag 9 er net voorbij was? Er was wel op dag 9 een heel licht streepje te zien, dag 10 wat donkerder en dag 11 weer lichter (heb de testen eruit gehaald, het lijkt me dat ze hetzelfde werken als de niet digitale testen).

Ik moet wel vermelden dat ik de test een keer heb laten vallen een tijdje terug, en dat hij uit elkaar viel, maar daarna had ik wel weer 1x positef getest top dag 12, vorige maand.

Ik vind het gewoon zo vreemd, zou ik opeens deze maand niet ovuleren, of is de test niet meer betrwoubaar? Ik heb de meeste keren op dag 12 een positieve tesst gehad, gister 2x getest om 12u en 15u, en negatief:(

Gelukkig nog 2 over, want dit maakt me alleen maar onzeker nu.

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Nog een toevoeging, ik heb alleen op dag 12 even mijn urine langer dan een uur opgehouden, de keren daarvoor hooguit een uur, maar dit had ik ook de maanden daarvoor zo gedaan en toch altijd positief getest.

Net weer een test gedaan, 3u plas opgehouden, weer negatief:(

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.018
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Het kan zijn dat je je piek gemist hebt omdat je eisprong symptonen had op dag 9.
    Stel nou dat het eitje op dag 9 gesprongen is, dan is je piek op dag 7-8 al geweest en daarom dus op dag 9 je test negatief!

Het kan dus heel goed zijn dat je eisprong op dag 7-8-9- is geweest!
    De test word namelijk positief VOOR je eisprong en niet op de dag van de eisprong ;)

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh ik hoop het echt...gelukkig heb ik op dag 6 en 7 ook lekker spontaan gevreeën:)

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als je alle tekenen van de vruchtbare periode had is het natuurlijk neit zo heel vreemd als je eisprong dan ook geweest is :D

Ook kun je een keer overslaan, geen ramp...kan gebeuren.
    Die etos pillen hoor ik veel verschillende verhalen over, maar bij iedereen lijkt het de cyclus te beinvloeden volgens mij. Ik ben er nooit aan begonnen...als je iets nodig hebt voor je cyclus omdat deze niet goed is kun je naar mijn idee beter naar de gyn/fert arts gaan.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wachtende, Ik slik ze niet voor mijn cyclus maar ik slik ze omdat er selenium in zit en dit kan bij mij een kans op een miskraam verkleinen omdat ik schildklierpatient ben.

Maar ik heb ook nog pillen van gravitamon met foliumzuur en ijzer, dus als de etos zwanger worden pillen op zijn en ik bne nog niet zwanger ga ik daarop over en apart potje selenium pillen halen.

Bedankt voor de reakties:)

Deel Deze Pagina