29 wk Pijn in de buik, weeen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peps, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Ik heb al bijna de hele dag een hele nare pijn in mn buik. Het lijkt op darmkramp, onder mn buik die de hele tijd komt en weer weggaat. Het is geen darmkramp want het duurt al de hele dag en er komt geen ontlasting. De VK is vandaag geweest en ik had geen ontsluiting, ik moest de hele dag plat blijven liggen en rust nemen maar het helpt niets. Wel redelijk wat stress gehad vandaag, maar ja, dat heb ik wel vaker.
    Het is mijn 3e kindje dus ik ben toch ook wel wat gewend. Wie weet wat dit kan betekenen?? Ik ben toch bang dat dit een soort weeen zijn. Heeft iemand dit ook mee gemaakt en hoe is het toen afgelopen? Hoor het graag.....

2. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    heey peps,

wat is dit nu joh, het ging zo goed met je.
    Kan je geen advies geven maar dat weet je wel..
    Koppie op he en hopelijk gaat het snel weer over.
    Hoe gaat het met die kleine?

3. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    He hoi, ja alles ging echt super tot vandaag! Ik knijp 'm echt 'n beetje! M'n jongste zoontje vierde vandaag zijn eerste verjaardagsfeestje en daar ben ik dus niet bij geweest, dat vond ik heel erg maar ze hebben het wel leuk gehad, gelukkig. Maar goed, ik ben nu best onzeker omdat het maar niet minder wordt dus ik hoop dat het snel weer over gaat!!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou even een plasje bij de dokter inleveren, het klinkt als een blaasontsteking

5. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Dat is al gebeurd toen de vk langs is geweest en dat was " helaas" niet het geval. Het voelt gewoon niet goed!

6. Tese

Tese Niet meer actief

Kunnen het niet gewoon voorweeen zijn? Als je het niet vertrouwd zou ik bellen en hameren op dat je even naar het ziekenhuis wil voor een ctg. En duidelijk erbij zeggen dat je weet wat weeen zijn omdat je al 2 kindjes hebt!

7. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Zijn voorweeen normaal dan? Ik heb ze nog nooit eerder gehad dus vandaar. Ik zit er wel aan te denken om de vk nog eens te bellen want het wordt eigenlijk alleen maar erger in plaats van minder maar het is alweer zo laat. Als je voorweeen hebt kunnen die dan vanzelf weer overgaan?

8. liebrando

liebrando Niet meer actief

Bellen!!! beter te vaak dan te weinig daar zijn ze voor meis, als je gevoel zegt dat het niet goed is luister daar dan alsjeblieft na!

Succes!!!

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als je het niet vertrouwd, laat je dan even doorverwijzen naar een (academisch) ziekenhuis. Zeker als rust niet helpt.

Vaak is er niets ernstigs aan de hand (maar gewoon spanning, geirriteerde darmen, behandelbare blaasontsteking etc.), maar als een vroeggeboorte dreigt wil je graag zoveel mogelijk tijd hebben om weeen te remmen en de longrijping de tijd (48 uur) te gunnen. Het advies van mijn gyn was: liever 100 keer voor niets aan de CTG, dan 1 keer te weinig. Mijn ziekenhuis hechtte veel waarde aan het 'gevoel' van de patient, omdat dit geregeld klopt (bij mij helaas ook). Bedenk wel dat atypische weeen moeilijk te herkennen zijn, ook niet op de CTG. Een meting van de baarmoedermond is soms meer zeggend. En ook andere redenen zoals een vleesboom dit soort symptomen kan geven. Als er geremd moet worden, wil je dat zo snel mogelijk. En de longrijpingsmiddelen hebben 48 uur nodig.

Dus als je blijft twijfelen bel dan. Is het trouwens een constante pijn of komt en gaat het een beetje af en aan?

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Helemaal mee eens!! Bellen en drammen dat je naar het ziekenhuis wilt, jij voelt je niet prettig thuis, je maakt je zorgen en je bent nog zo vroeg in je zwangerschap! Het is echt nog te vroeg, dus naar laten kijken hoor!

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Idd bellen!!

12. Sjees

Sjees Niet meer actief

Hopelijk heb je gister nogmaals de vk gebeld, hier hetzelfde gehad met 25 weken en moest helaas vanaf die week plat blijven liggen, mijn placenta was al rijp en de kans op vroeggeboorte aanwezig,ik ben blij dat ik toch was gegaan naar het zkh,want als ik niet was gaan liggen had het misschien heel anders af kunnen lopen.

Je kunt echt beter het zekere voor het onzekere nemen,het blijft een zeer kwetsbaar iets!
    Sterkte!

13. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hoe is het ermee?? ik zou ook bellen en voor de zekerheid naar het zh willen hoor..

14. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Goedemorgen,

Allereerst bedankt voor jullie lieve reacties!!! Ik ben gisteravond toch maar met 2 paracetmol naar bed gegaan en na een paar uurtjes slaap ging het wel beter maar ik moet eerlijk zeggen dat nu ik weer opgestaan ben ik toch weer lichtelijk last krijg, niet zo erg als gisteren maar het is toch niet helemaal weg.
    Ik moet dus duidelijk rust nemen maar dat is heel lastig met 2 drukke jongens van 5 en 6!! m'n man helpt me wel maar daarvan verdwijnt t niet.
    Het is wel duidelijk nu dat het mn darmen niet zijn alhoewel het gevoel daar wel mee te vergelijken is. Het komt en gaat vrij snel, het is een soort snelle (10-20 sec.) golfbeweging.
    Ik moet woe weer naar de vk maar als dit zo blijft probeer ik morgen te gaan en anders bel ik vandaag nog. Ik wil ook niet lastig zijn in het weekend..... Of vinden jullie dat ik vandaag nog moet bellen..... Ik vind dit heel lastig.

15. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien ze niks meer gepost heeft is ze hopelijk toch naar het zieknhuis gestuurd voor CTG!

16. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    HAHA net te laat gepost...

Als het zo blijft en neit zo erg wordt als gister avond zou ik het nog proberen af te wachten. Maar als je merkt dat het toch weer meer wordt zou ik wel bellen.
    Je hebt al 2 kindjes gekregen dus weet wel hoe erg bandenpijn en harde buiken aan kunnen voelen. Maar toch... Luister naar dat "onderbuik gevoel" !

17. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Ja dat klopt en dat is dit dus echt duidelijk niet. Het voelt alleen net niet heftig genoeg om echt in paniek te raken alleen als ik eerlijk ben is het ook niet normaal, zoals het hoort te zijn, dus ik denk dat ik je raad opvolg en vandaag nog maar even aan kijk. Nadeel is wel dat morgen het "echte leven" weer begint, dus kids naar school, zwemles, hond naar de dierenarts, etc dus dan is rust er niet meer bij..... :(

18. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat je als je naar het ziekenhuis bent geweest niet naar huis sturen als je nog steeds last hebt maar het ctg registreert niks. Ik heb al een keer of 5 aan dat ding gelegen en hij pakt ze lang niet allemaal, zeker met 29 weken kan het zijn dat hij het nog niet goed pakt.

Laat ze in ieder geval even een echo maken voor de groei van de baby en een inwendige echo voor meting van je baarmoedermond, dat zegt een stuk meer... En als je baarmoedermond nog mooi lang is, dan weet je in ieder geval dat de weeen op dit moment niks doen. Ik ga dinsdag zelf ook weer voor een meting omdat ik al sinds 27w last heb van afwisselend harde buiken/menstruatiepijnen/allebei tegelijk.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het lijken mij voorweeën..

20. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Misschien een domme vraag maar wat houden voorweeen precies i dan? Is dat een voorbode voor echte weeen of kan dit vaker gebeuren en hoeft het niets te zeggen???? Ik heb ze nameijk nog nooit gehad dus ik weet ook niet wat ik hier mee aan moet.

Deel Deze Pagina