Ik heb met mijn locatiemanager besproken dat ik per 5-9 stop met werken 2weken vakantie opneem en per 21-9 met verlof ga , dus met 36weken nu vraag ik me af stel nou dat het halverwege augustus niet meer lukt om normaal te werken , want dat gaat nu ook al heel beperkt ik werk met lichamelijk gehandicapten en kan van de 12clienten er al 4 niet helpen omdat het niet veilig is ivm de zwaarte en transfers . dan kom ik dus "ziek"thuis te zitten. blijft mijn vakantie van 5 tot 21 september dan staan of word dat dan omgezet in ziekte ?
als je niet meer kunt werken, dan ga je normaal over in de ziektewet. Maar dan moet je ook 6 weken van te voren met verlof.
Je houdt je recht op vakantie tijdens ziekteverzuim, dat zou kunnen betekenen dat je die 2 weken vakantie nog tegoed hebt en achter je verlof kan aanplakken bijv Of later weer kan opnemen ( mits je het mee kan nemen naar 2012, neem aan dat je pas weer in het nieuwe jaar aan het werk gaat??)
Als je ziek thuis komt te zitten gaat je verlof automatisch 6 weken van te voren in. Je vakantiedagen blijven dan dus onopgenomen staan en je kunt ze op een ander moment opnemen. Ik heb ze bv gebruikt om de eerste weken dat ik weer aan het werk was een dag minder per week te werken en zo mijn ouderschapsverlof twee maanden later in te laten gaan. Scheelde financieel weer.