nog een vraag, onrustig tussen 17u-20u

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bunchy, Dec 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    we hebben volgens mij een hele gemakkelijke baby maar tussen 17u en 20u is hij meestal erg jengelig. Hij is dan meestal moe tegen een uur of 19u en valt dan in slaap bij ons op schoot (hij wil tussen een-a-laatste voeding en laatste voeding niet zijn bedje in ook al is hij erg moe), maar verder wil meneertje ook niet de box in maar alleen bij ons zijn.
    Erg onhandig want op die momenten moet er gekookt worden en willen we rustig even aan tafel kunnen eten...
    maar als we hem laten liggen in de box kunnen we ook niet ruswtig eten door zijn gehuil... dus pakken we hem er meestal maar bij.
    Hoe doen jullie dit? is dit herkenbaar?

2. Luvv

Luvv Fanatiek lid

Oct 27, 2010
    2,803
    3
    38
    Ik weet niet hoe oud je zoontje is maar mijn dochter van 9 maand in rond die tijd ook wat minder te genieten. Ze is super actief overdag dus denk dat t met vermoeidheid te maken heeft.

3. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet hou oud je kindje is, maar volgens mij hebben alle baby's dit een een tijd. Mijn dochterje heeft dit ook een periode gedaan. Wij namen haar altijd bij ons, ik stond soms te koken met de babybjorn;). En tijdens het eten zat ze in de wipstoel tussen ons in en soms aten we om de beurt. Dit is inderdaad niet altijd leuk en makkelijk maar het is een fase en gaat echt over. Wij lieten haar, als ze moe was en moest slapen, het wel eerst proberen door haar even te laten huilen.
    Het is bij onze dochter vanzelf over gegaan.
    Succes!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij heeft iedereen dat wel haha, maar om 19.00 in bed doen wil hij niet?

Ik eet meestal met mijn zoontje op schoot wanneer hij zo onrustig is.

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,683
    515
    113
    haha gelukkig veel herkenning dus!
    Jeetje, maar ik nodig dan echt voorlopig even geen vriendinnen uit want koken, rustig eten met dit knaapje erbij is geen doen.
    en hoe dan tussen jullie in zitten?
    zet je de wipstoel dan op tafel?

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik kook trouwens vaak al wat tussen de middag wanneer beide kinderen in bed liggen, zodat ik s'avonds enkel wat rijst ofzo hoef te koken en de rest hoef op te warmen anders is het geen doen (lees: huilende baby en jengelige peuter).

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik had haar op die momenten in de wipper of in de draagdoek. Ze ging ook pas laat naar bed hoor. Ik weet niet, misschien voelen ze dat je geen tijd hebt.

Als er iemand kwam eten vond ik dat ook niet prettig..

En ja. met eten op schoot nemen.

8. adi

adi Niet meer actief

Babys van die leeftijd clusteren vaak rond die tijd. Misschien wil hij dan ook vaak bij jou drinken in die drie uur en alleen maar bij mama en papa liggen. Dat hoort erbij, gaat over, en het is gewoon even aanpassen aan hem.

Wij hebben er wel 3, maar tot 6-7 maanden hebben wij amper ooit tegelijk gegeten 's avonds. Het was meer even eten naar binnen laaien en verder met de baby op schoot clusteren. Met één baby is dat natuurlijk anders, maar het is wel even schipperen.

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier is avondeten ook standaard met de sirene aan, of als we iemand over de vloer krijgen die niet voor haar komt (pensioenadviseur ofzo) dan is ze ook niet stil te krijgen.
    Typisch he, alsof ze aanvoelen dat het even niet uitkomt. Ze kan heel goed zelf in de box spelen, soms wel een half uur maar niet als het echt even nodig is....

10. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier inderdaad hetzelfde, het voordeel bij ons is, is dat wij tussen de middag warm eten dus ik hoef niet te koken rond die tijd.. Een boterham heb ik zo gesmeerd..

11. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, van half zes tot half zeven is hier ook echt spitsuur. Het gaat nu net weer ietsjes beter, maar ik heb heel vaak staan koken (nou ja, koken.... eten opwarmen ;)) met een huilende baby en een heel dwarse peuter om me heen. Ze zijn moe, ze hebben honger, ze hebben me (op kdv-dagen) de hele dag niet gezien en ze moeten afreageren.

Als ik al mensen te eten heb 's avonds, dan eten we meestal nadat de kinderen naar bed zijn. Daarvoor is het vaak niet erg gezellig (al is onze peuter vaak een stuk rustiger / voorbeeldiger met bezoek erbij). Maar goed, het gaat nu al een paar weken juist erg goed. Wel heeeeel belangrijk voor mijn kindjes dat je ze op tijd hun eten geeft. Anders worden ze zo boos/moe/hongerig dat ze helemaal niet meer willen eten.

Tijdens het koken de kinderstoel in de keuken zetten, baby wat naar binnen lepelen. En de peuter op een kruk aan de bar zetten (deel van 'kookeiland') zodat hij mee kan kijken, helpen en met mij kan praten. Dat hielp ook wel, maar je hebt dan eigenlijk 3 paar handen en 3 paar ogen nodig...

12. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Ja, inderdaad! Die stond bij ons midden op tafel:).

13. fafje

fafje Niet meer actief

ja heeft mijn zoontje ook tijdens de regeldagen of sprongetjes....

maarja ik voed soms ook op mijn verzoek...in zn wippertje wil ie ook wel es tijdens het koken...

maarja meestal zorg ik dat het zo uitkomt dat hij OF slaapt of rustig ligt en op dat moment ga ik koken...dat kan wel es smiddags zijn...ben ik er al vanaf...en soms moet manlief nog even wat afmaken ofzo

14. Jootje33

Jootje33 Actief lid

May 7, 2006
    415
    1
    0
    Ons meisje wordt ook altijd wakker en onrustig als bij ons het eten op tafel staat. Het is hier dus ook vaakl spits tussen 5 en 8 uur

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ons kleintje heeft dit ook. Dan is ie te wakker om naar bed te gaan maar te moe om op te blijven. Dus dan is het indd eten met hem op schoot of ik zet hem in de wipper. In het begin zette ik de box naast de tafel en daarin de wipper zodat hij ons wel kon zien en wij hem.
    Nu vindt hij het vooral interessant om te zien wat wij toch doen aan tafel dus vaak wil hij geeneens in de wipper op de grond en de kinderstoel is nog geen optie dus ja dan maar op schoot. Vindt hij helemaal geweldig.

En ik zet tijdens zn middagslaap al alles klaar: aardappels geschild, groenten gewassen, komkommer gemaakt, sla en ui geschild en vlees gekruid enz. Dan dek ik de tafel om een uur of 5 ( na de groentehap terwijl Tycho in de wipper zit) dan hoef ik alleen het gas nog maar aan te zetten en af en toe te kijken hoe het gaat.

xxx

Share This Page