Ik heb een soort van witte banken (gebroken wit). Je kan de hoezen eraf halen. Nu wil ik ze wassen maar ik vind het een beetje eng, als ik ze was en ze krimpen ofzo kan ik er niets meer mee en heb ik geen bank meer. Hebben jullie ervaring met het wassen van de hoezen? Het is vrij dikke stof. Dit zijn de banken: Bekijk bijlage 212813
Ik heb Ikea banken met wasbare hoezen (ook wit ), ik heb ze wel een paar keer gewassen, wel op 30 graden voor de zekerheid en ze passen nog. Maar ik moet zeggen dat het er niet mooier van wordt, het zit niet meer zo mooi strak als voorheen, het is een beetje verkreukeld allemaal. Dat trekt er wel weer uit, maar zo mooi als het was, wordt het niet meer.
ik heb mijn kussens ook gedaan, en dat is wel mooi gebleven. Gewoon in de machine en dan netjes ergens laten droger (voorkomt de kreukels), lang laten drogen en dan erom doen!
Ik heb ook een (gebroken) witte bankstel. De hoezen regelmatig gewassen. Blijft mooi. Het is een soort van geweven stof. Best stevig. Ze komen er steeds mooi uit, maar voor de ritssluitingen is het regelmatig wassen niet goed merk ik. Op 1 of andere manier zijn van beide zitkussens de ritssluitingen stuk. (komt vast niet van het wassen, de bank is gewoon af.) Dus daarom heb ik gister heel impulsief een nieuwe bank gekocht. Zwart, zonder losse kussens! Ik was het zo beu die lichte bank! Succes ermee!
Ben benieuwd of het er net zo mooi uit komt! Ik hoop het voor je! Mijn dochter heeft mijn pas gewassen hoezen vandaag onder gekotst. Daaag Robijntje, Halloooo Kots! hihi... Nou ja beter nu dan op mijn nieuwe bank!
Heb klippan banken en was de hoezen al tijden op 60 graden. Komt er weer wit uit hoor. Met wat vanish of ariel vlekkenmeuk erbij.
Ik zou ze wassen op 30 graden (en kijk eens wat voor meer programma's je op je wasmachine hebt - wol, kreukherstellend etc.) maar zou het (zeker de eerste keer) niet heter dan 30graden doen. Verder kun je de hoezen weer om je bank doen als ze nog net een beetje vochtig zijn (moet je er alleen niet meteen op gaan zitten, dat kan pas als ze echt droog zijn). Zo gaat de hoes er makkelijker en mooier om. Kan hij echt drogen naar het model van de bank.
Let op! Als je je hoezen kreukvrij wilt houden, kies dan voor een lager toerental bij het centrifugeren. (lager dan 1000 toeren)