nog een vraag over een 2e bevalling (begin weeen)

Discussie in 'De bevalling' gestart door fafje, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

ja hoiiii

ik vraag me dus af heh....kijk bij een eerste bevalling als je wat weeen hebt en die zijn onregelmatig....dan hoeft het niet te betekenen dat de bevalling is begonnen...het kan afnemen en een dag later weer beginnen ...toch?

maar hoe zit dat bij een 2e bevalling?

Lijkt mij dat als er eenmaal weeen beginnen ( ook onregelmatig) dat het dan heus wel van start gaat??

Ik heb dat dus niet meegmaakt dat het begon met weeen, en weet dus niet zo goed waar ik op moet letten, ik kwam vnaf het breken van de vliezen direct in een weeenstorm...waarbij de weeen ehct heel snel om de 5 min kwamen en 3 en 1..

thanksssss

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Bij mij begon het overdag te rommelen (voelde krampjes en gevoel alsof ik gestript was).Dit werden 's avonds flink pijnlijke weeen die om de ruim drie minuten kwamen. Dit duurde de hele nacht en ze verdwenen 's ochtends weer. Ze kwamen rond de middag weer terug en toen zette het door.
    Het hoeft dus ook de tweede keer niet zo te zijn dat het gelijk doorzet.

Spannend weer he?!

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hier ook bij de tweede 1 nacht voorweeen gehad en bij de derde 2 nachten. Zegt idd niks. Succes ermee en spannend hoor. ;)

4. fafje

fafje Niet meer actief

ahaaaa :D:D

maar hoelang houden die voorweeen dan aan?? en kwam je vk dan checken...en was er toen nog geen ontsluiting aan de gang?

en begint het altijd met onregelmatige weeen, of kan je ook direct regelmatige weeen krijgen?

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Je kunt er geen peil op trekken, de ene bevalling is echt de andere niet. Bij de eerste 2 gebroken vliezen, geen weeen, dus ingeleid en weeen storm. De 3e spontaan, maar ik heb geen regelmatige weeen gehad, bovendien duurde mijn weeen niet langer als 20 a 30 sec, waardoor ik niet zeker wist of de bevalling begonnen was. Vond ze overigens ook niet echt pijnlijk, heb hier nog met weeen om de ongeveer 4 min nog staan dweilen ;) Uiteindelijk toch maar naar het zh gegaan, 45 min later was ie er! Als ik dus had moeten wachten op regelmatige weeen van een minuut was ik nu nog aan het wachten :D Het zegt dus niks, ik was al aan het bevallen en had het niet echt in de gaten dat ik al zo ver heen was zeg maar.

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb nog geen ervaring met een 2e bevalling, maar mijn eerste ging aardig snel. S'nachts rond 00.00 zat alles nog potdicht, nog niets verweekt niks niet. Rond 07.00 wat buikkramp en 8.00 begonnen de weeën, 9.30 vk gebeld, 10.00 7 cm ontsluiting en 11.45 dochter geboren.

Dus heb met de vk afgesproken dat ik dit keer eerder moet bellen omdat het een 2e keer dus wel sneller kan gaan..

Deel Deze Pagina