Vraag over ovulatietijd

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door alicia76, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alicia76

alicia76 Lid

8 feb 2009
    21
    0
    0
    Hallo dames,

Nog enigzins geschokt ben ik erachter komen dat ik zwanger ben. Ik ben blij maar ook erg verbaasd. Ik heb namelijk een kindje van nog geen jaar oud en we wilden nog even wachten totdat de kleine 1 tot 1,5 jaar zou zijn en dan wilde we het weer eens proberen. In de tussentijd doen we het niet vaak en hebben we het 2 dagen na mijn ongesteldheid gedaan. ik weet het nog precies want het was op een ochtend en ik zei nog tegen mijn man ik ben net ongesteld geweest, het eitje is net afgestoten dus ik kan niet zwanger worden. ik was vrijdag klaar met mijn ongesteldheid en de zondagochtend hebben we het gedaan. ik was altijd in de veronderstelling dat je rond de 10-14 dagen na je menustratie vruchtbaar bent maar dat klopt dan dus niet... weet iemand hier meer van of heeft hier ervaring mee?

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi alicia,

het ligt eraan hoeveel dagen je ongi bent geweest en hoelang je cyclus is.

Stel je bent 7 dagen ongi.... je vrijt 2 dagen erna, op cyclusdag 9...
    zaad kan in sommige gevallen wel 72 uur blijven leven. Dat is al dag 13.

Misschien heb jij dit keer wel een cyclus gehad van minder dagen... 24 ofzo en je ei op dag 12 gehad.

3. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    In principe is er vanaf de 1e dag na je menstuatie een mogelijkheid dat je zwanger raakt. Maar is wel heel minimaal en komt bijna niet voor. Zoals DeeLighT ook aangeeft kan zaad vrij lang overleven en als je dan inderdaad net vroeg je ei hebt......

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik sluit me aan bij de uitleg van Deelight. Ik zou het zelf niet beter kunnen uitleggen.
    Ik hoop dat je, ondanks dat het nog niet gepland was, op en top van je zwangerschap kunt genieten!

Deel Deze Pagina