Hoi, Met de tweede verjaardag van mijn oudste dochter heeft ze een meegroeibed gekregen. Ze is erg trots op dit bed. Maar er in slapen daar heeft ze nu toch niet zo heel veel zin in. Als je vraagt wanneer ga je in je grote bed slapen zegt ze standaard morgen. Erg slim natuurlijk, want elke dag blijft dit antwoord zo. We hebben al van alles geprobeert. Het nieuwe bed plaatsen op de plek waar haar ledikantje eerst stond. Er een leuk dekbedovertrek op leggen, samen in bed liggen zodat ze vast kan wennen. In het bed boekjes lezen voor het slapen gaan. Maar nee hoor ze wil er echt niet in slapen. Ze blijft in haar ledikantje liggen. Op zich natuurlijk niet zo heel erg. Maar een keer zou ze over moeten. Hoe ging dit bij jullie, hoe lieten jullie je kindje wennen? Ging dit van zelf? Een middagje wennen in het grote bed lukt ook niet, want ze wil 's middags niet meer slapen. Adviezen zijn erg welkom. Alvast bedankt, gr Suzanne
Tja, hier ging het vanzelf. We waren een weekendje weg en daar wilde ze opeens in het grote bed slapen. Thuis direct ledikant weggehaald en in het grote bed gaan slapen. Waarschijnlijk gaat ze het opeens zelf aangeven, let maar op.
Misschien eens proberen of ze voorgelezen wil worden in het grote bed, en dan slapen in het kleine bed? (of wat je anders voor ritueel hebt) Misschien heeft ze dan de neiging om toch eerder te blijven liggen..
We lezen haar altijd al voor in het grote bed. En soms zegt ze ook wel dat ze in het bed wil slapen, maar ze bedenkt zich altijd. Het ledikantje weghalen vind ik ook weer zo radicaal. Het is ook weer niet zo dat ik niet wil dat ze in het ledikantje slaapt. Ze heeft toen ze heeft tot bijna de 2 jaar slecht geslapen en nu slaapt ze altijd super. Dus ben ook weer wat bang dat ze dadelijk terug valt in haar oude gewoonte als ze de veiligheid van haar ledikantje mist. Dus tja, ik weet het niet.
Ik zou het even zo laten en er geen aandacht meer aan schenken. Ik denk dat ze er gewoon nog niet aan toe is. Ik heb geen plek voor 2 bedjes dus ik haal meteen het ledikantje weg. Dan maar gokken dat ze het oppakt en zo niet dan gaat het grote bed nog even weg en het ledikantje terug.