aangezien ik zo snel antwoord had op mijn vraag over douchen met baby nog een vraag mijn baby is dus een maand oud en nu vroeg ik me af tot wanneer hij een kruik nodig heeft onderaan zn bedje? hij houd zichzelf al goed warm dus volgens mij hoeft het niet meer overdag vergeet ik het nl wel eens op te warmen maar ik vroeg me dus af of ik m idd al weg kan laten?
Als de kleine zijn temp goed houd is een kruikje idd niet meer nodig, dus mag je hem wel uit zn bedje laten. Ik zou dan dus savonds het kruikje weglaten en voor het naar bed gaan even tempen. Dan snachts als de kleine wakker is voor de nachtvoeding nog een keer tempen, is de temp goed niks doen, is de temp aan de lage kant/te laag dan een kruikje erbij leggen. En dan smorgens weer tempen . Dus gewoon heel even in de gaten houden of het hem lukt zichzelf snachts alleen goed warm te houden. Koude kruik ("overdag vergeet ik het nl wel eens op te warmen") zou ik niet in het bedje laten liggen overigens (weet niet of je dat doet hoor, maar zomaar aanvulling ) koude kruik zorgt namelijk voor kou en das niet lekker natuurlijk ! Liefs, Hanneke.
Ik werk zelf als kraamverzorgster. En vertel de mensen altijd dat zodra je kindje zich zelf goed op temperatuur houd je de kleine niet meer hoeft te temperaturen (tenzij je denkt dat hij/zij ziek is) en de kruik dan ook in de kast laten. Een kruik neemt toch risico met zich mee.
Linda, Hoe weet jij dan of je kindje de temp goed houd? Sorry dat ik het vraag hoor, maar ben benieuwd ivm onze derde kleine straks . Onze kraamverzorgster heeft het uigelegd zoals ik hier boven beschreef. (maar hier waren ze wel 4 weken te vroeg en hebben heel lang een kruikje + mutsje opgehad om temp goed te houden, misschien dat dat dan verschil maakt? Of eigenlijk ook niet?). Jij voelt dan gewoon aan het kindje of het nog lekker warm is en dus niet cijfertjes ? Liefs, Hanneke.
Bij Teun kon snel de kruik weg maar heeft wel wat langer een mutsje opgehad, hij is geboren op 8-12, hielt zich wel op temperatuur maar zijn hoofdje voelde smorgens fris aan. we hadden een babybelly en warmde daarna alleen zijn bedje er nog mee op zodat hij savonds en snachts in een lekker warm nestje kwam...overdag deden we dat niet of het moest koud op zijn kamer zijn...
Ik heb de kruik alleen de eerste 2 weken gebruikt om Iris warm te houden. Daarna heb ik hem 's avonds en 's nachts gebruikt om het bedje alvast voor te verwarmen.