nog een vraag: wanneer naar 5 x voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Eef16, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier mijn zoontje die op een dag ook zo aan de 5 a 6 voedingen zit.
    s' Nachts komt hij al enige tijd niet meer. Ligt rond 19.30u. in bed en slaapt dan aan een stuk door tot 05.30u./06.00u. Wordt dan ook nooit door een wekker gewekt in de ochtend, maar door een vrolijk babbelend manneke dat tettert door de babyfoon. :)
    Hij weegt nu zo'n ruime 7,5 kilo en dat allemaal door volledige BV!

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Mijn meissie drinkt ook niet vaak. Ze is nu bijna vijf maanden en drinkt 4-5x per dag. Wanneer ik zelf weer eens een dag heb dat ik denk dat ze tekort krijgt...die heb ik namelijk wel eens en ik weet niet waarom, dan leg ik haar aan en krijg ik toch een strijd ze is dan binnen een paar tellen helemaal over de rooie en wil echt niet. Ik voed dus op verzoek maar doordat ik soms twijfel leg ik haar wel eens aan....fout dus!!!!
    Ze was met drie en halve maand al 7825 gram en dat op alleen mijn borstvoeding :trots:

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zo Sunnycloud!
    Dan doet ze het inderdaad fantastisch!
    Mijn Sprinkhaantje heeft met 4 mnd wel even een groeidipje gehad (ga je nog meer twijfelen) maar dit bleek echter zo goed als vanzelf weer over te zijn gegaan.
    Je gaan dan wel meteen twijfelen aan jezelf (inderdaad, niet doen dus!).
    Super dat ze zo groeit zeg!

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ja ik had al gehoord van die groeidip, ik ben dus ook benieuwd volgende week op het CB.
    We zullen zien. Ben allang blij dat het zo goed gaat. Maar waarom ik die twijfel dan ineens heb af en toe mag joost weten. Wel erg vervelend hoor.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, na dat bezoekje aan het CB dacht ik ook dat het gedaan was met de bv (gelukkig mijn eigen gevoel gevolgd en vooral niet gedaan wat CB adviseerde: Bijvoeden!).

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Oh bijvoeden ga ik zeker niet doen voor de 6 maanden. Hebben ze jou dat geadviseerd???? snap je toch niet....

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat advies kreeg ik, erg he!
    Hier wordt er ook tot 6 mnd niet bijgevoed hoor, inmiddels nog maar een week of 3 :D

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ja hier dus ook niet zo lang meer, ongeveer 6 weken.
    Ik heb er wel zin in, heb een beaba babycook en al een aantal kookboeken. Leuk gewoon oefenen en daarnaast blijft bv de belangrijkste voeding.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het boek van Stefan Kleintjes gekocht!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    oooooh hebben ze dat gezegd? :$

Jeetje, adviseer dan gewoon es wat extra aanleggen om te kijken of de uk wat extra lust ;)

Renske woog met 3 mnd ook over de 7 kg :D... ben heel benieuwd of ze nu weer flink gegroeid is, wij mogen volgende week weer.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zal het topic van de ts niet vermoeien met alles wat nog meer aan- en afgeraden werd op het CB maar ben blij dat ik deze keer niet zo onzeker was als bij mijn oudste (gestopt met bv na 4 wk!).

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Idd wat raar van het cb dat ze je aanraden om bij te voeden! Ruben groeide ook als kool de eerste maanden maar nu ook even een dip. Maar de kinderarts hier zei dat dat vaak voorkomt bij bv kindjes met 4 maanden. (hij zit nog wel boven het gemiddelde hoor ;))

Is helemaal offtopic maar wou toch even reageren ;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Haha..ik snapte er niks van (eerst) omdat mijn oudste ook Ruben heet!
    Fijn dat het bij jou ook op een "normale" dip lijkt!

14. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hey Elmo,
    off topic hoor maar ik heb ook het boek van Kleintjes (super!) en ik heb opperdepop (ook erg leuk) en het babykookboek van sharon van wieren (super, is hetzelfde als de keukenkikker).
    Heb er zin in!!! maar geniet enorm van de borstvoeding dus dat blijft haar hoofdvoeding.

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    wij kregen op CB tegenstrijdige adviezen:
    - met vier maanden en zes kilo mag ze naar vier voedingen
    - nee, mag pas met een half jaar en dan moet ze minstens zeven kilo zijn (gezegd met drie maanden en 6,4 kilo :()

Uiteindelijk hebben wij gekozen voor het advies dat ons en ons meisje het beste uitkwam: met vier maanden zijn we vrij abrupt overgestapt op vier voedingen. En ons meissie is nooit wakker geworden van de honger!

Het hangt wel van je kindje af, maar jouw kindje is oud en zwaar genoeg om over te gaan op vier voedingen. Dus ik zou het gewoon uitproberen.......

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met 4 maanden gingen we soms naar 4 voedingen, terwijl dat er een paar maanden later weer 5 of 6 waren. Ik voed op verzoek. Een cb hoeft mij niet te vertellen hoe vaak ik "mag" voeden.

17. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Milan krijgt al vanaf 8 weken 4 voedingen.vond t cb ook niet goed omdat ze t stomweg niet kennen. Het gebeurt niet vaak zo vroeg al. Zeg maar gerust bijna niet. Hij had 1x een dipje in de groei, maar daarna weer ingehaald. Zolang ze tevreden en alert is en goed doorgroeit is t naar mijn inzien geen probleem! Milan kon zo 14 of meer uur tussen de voeding laten snachts. Toen ik hoorde dat dit gevaarlijk kon zijn ivm bloedsuikerspiegel ben ik m wakker gaan maken smorgens..

18. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik ben btw ook n keer heel onzeker gemaakt door cb. Milan had dus dat dipje en ik dacht dat t aan m'n bv lag. Ook zei ze dat t misschien door m'n tepelhoedje kwam, daar zou de bv van terug lopen. M'n man werd ook onzeker en toen wilde ik bijna overstappen op kv!!! Niet volledig maar wel gedeeltelijk. Uiteindelijk toch doorgezet gelukkig :)

Deel Deze Pagina