Ik stel hem ook hier even, want ik weet het niet meer: Ik had dus een heel verhaal getypt dat verdween ineens en dat ga ik niet weer typen, het is immers midden in de nacht. Maar HELP: mijn dochter, die al sinds haar 4,5 maand de fles weigert, weigert nu ook nog eens de borst. Gister alleen eentje, nu , na een dag van goed eten, allebei. Voor het naar bed gaan wilde ze niets, later ook niet. Ik voed nog 1x in de ochtend, 1 x in de middag en 2 x 's avonds. Die van de avond wilde ze niet. Nu ik hthaald heb aangelegd nog steeds niet. Omdat het meer dan 12 uur geleden is na de laatste BV heb ik van ellende gekolfd, want één borst was hard en pijnlijk. Reden dat ik niet eerder kolfde was, dat ik dacht dat ze dan wel iet later zou wilen drinken en omdat ze flesjes weigert, niet wilde kolven, bang dat ze anders niet gnoeg zou krijgen. Ze plas normaliter al niet veel, maar ze heeft nu echt amper plasluiers (wel ontlasting), hoewel ze tot op heden een alerte en wakkere indruk maakt en de hele dag speelt. Maar ik ben toch bang, dat zemisschien stilletjes uidroogt én ook dat mijn BV nu ineens heel hard terug gaat lopen en ik straks, als ze over deze "staking "heen is, niet meer genoeg drinken voor haar heb. HELP dus!
In aanvulling: Nou..vanochtend om 6 uur nam ze de borst weer. Heb ze net uit bed gehaald. Ze had geen koorts en een kleine plasluier. De urine is dus wel wat donkerder, maar dat viel te verwachten. Ik ga nu zo pap geven met extra veel vocht erin. Kijken of ze daarin trapt. Drinken wil ze eigenlijk nergens goed uit. Kleine slokjes en de ene dag beter uit het ene dan het andere. Tot op heden boekt het oefenbekertje van difrax, een doodnormaal pakje met een rietje en de beker met het rietje van Nüby nog enig succes. Maar steeds te weinig om te zeggen: ja..nu drinkt ze goed.
dit is echt een fase hoor, gaat weer over! Zoveel mogelijk proberen te laten drinken, borst niet opdringen maar wel steeds aanbieden. Wij hebben hier ook gehad rond zes maanden, rond acht maanden en nu rond 11 maanden. Rond de zogenaamde sprongetjes dus! Succes!
Helaas ging het minder vandaag. De pap nam ze nog en ook 50c thee (totaal 200 cc) maar ze weigerde de borst om half 2, na van alles drinkbaars te hebben geprobeerd, at ze wel 100 cc yoghurt en ook later nog wat fruit aangelengd met sap zo'n 100 cc vocht. 's avonds wilde ze geen prakje maar wel yoghurt en bij het naar bed gaan en nu net om half 11 weigerde ze weer de borst. En had ze verhoging : 38,4. Kreeg er nog een paar slokjes diksap in en tijdens het tempen plaste ze iets. Totaal had ze in 1 etmaal 3 kleine plasluiertjes en 2x ontlasting. Gister was het ongeveer net zo. Dus misschien is het een sprongetje...maar dat vast niet alleen .
Probeer anders tussendoor haar wat te drinken te geven op een lepeltje.. Het is natuurlijk niet echt makkelijk maar zo krijgt ze elke keer toch iets binnen..
Nope nog geen tand te bekennen. Uiteindelijk was ze dus erg ziek. Ze heeft enorme koorts gekregen en antibiotica. Het gaat nu een stuk beter. Probleem blijft, dat ze nog steeds moeilijk drinkt als het geen tiet is..en ik nu én snorziek én ongesteld ben. Mijn productie is om te janken nu...gisteravond voor ik ging slapen was er helemaal geen TSR en heb ik naar de oxytocine gegrepen om er toch nog wat uit te persen voor haar. Ze krijgt nu nog in de ochtend, voor ze naar bed gaat en voor ik ga slapen, maar hoeveel ik ook drink..het is niet veel meer. Ben als de dood dat het gaat stoppen. En wat dan? Inmiddels lepelen we yoghurt en soms drinken naar binnen als ze niets uit de beker neemt ( vooral dat laatste wordt erg gewaardeerd door het KDV, maar niet heus) maar er komt eoch echt nog wel een keer een tijd dat ze wél gewoon uit een beker gaat drinken? Wanneer deden jullie kids dat?
Gewone beker bij 8 maanden dacht ik. Maar toen ik een tijdje op mijn nichtje paste, moest en zou meneer ook een tuitbeker. Ik kan me niet voorstellen Hellen dat je kind op geen enkele manier drinkt als het dorst heeft. Productie zou ik me niet te erg zorgen om maken. Gewoon blijven kolven met die Syntocinon, kan geen kwaad. Stress is slechter, maar het houdt niet zomaar op.
Ik heb echt meegemaakt, dat ze nét zolang wachtte tot ik er was en dan brult ze ook meteen als ze me ziet en gooit ze zich tegen mijn borsten aan. Ach..ergens is het een mooi compliment he..maar nu ze bijna 9 maanden is, vind ik dat ze toch echt ook uit andere dingen moet gaan drinken. De tijdstippen dat we thuis zijn, krijgt ze nog gewoon de borst. Kijk: Tenzij er mensen zijn die de ervaring hebben, dat het in zo'n geval beter is om alle BV te stoppen, ga ik door. Maar dat kan ik me toch niet helemaal voorstellen, eigenlijk...helemaal stoppen om ze aan andere drinkwijzen te krijgen, als je beiden de BV nog wilt voortzetten