hoe lang drinkt jullie kind aan 1 borst ?? hier is t rond de 10 min maar ! heb wel gegoogeld en lees veel over dat mensen een half uur per borst laat drinken , nou dan is die van mij al lang en breed in een diepe slaap dat ik m niet meer wakker krijg . ik verschoon hem ook tussen door zodat ie daarna wat wakker is en dan aan de andere kant kan drinken . en dan nog iets , is die borst na 10 min wel leeg ??? de kraamhulp vertelde dat ik wel moest zorgen dat de borst leeg moet zijn om borstontsteking te voorkomen . dus ben daar dan ook weer bang voor .
hier in het begin soms wel is 45 min! Tegenwoordig is ze meestal in een kwartiertje klaar, soms wat sneller soms wat langer Ik weet zeker dat mn borst niet leeg is want ik kan als ik er op knijp nog makkelijk melk uit krijgen, maar mijn meisje is tevreden en groeit goed en dat is het belangrijkste ook nog nooit een borstonsteking gehad. Je borsten moeten zich nog even op je kindje af stemmen, dat kan eventjes duren Suc6!
Mijn zoontje is altijd een hele snelle drinker geweest, ik ben nooit langer dan een half uur met de hele voeding bezig geweest. Inmiddels is het bij elkaar max. 15 minuten en dan heeft hij zichzelf helemaal afgetankt .
Mijn mannetje is meestal 15 min per borst bezig, waarvan hij de laatste minuten alleen maar wat sabbelt. Ik bied hem altijd de 2e borst aan, ook al vraagt hij er niet om. Mijn borsten zijn ook nooit helemaal leeg geloof ik, er komt altijd nog wel wat uit. Maar ik heb daar geen last van en dat hoeft toch ook geen probleem te zijn?
Mijn zoontje is ook een snelle drinker. Meestal met 10 min wel klaar, maar ik stimuleer hem wel nog een tijdje daarna (in totaal zo'n 15 minuten) dat de borst goed leeg is en nieuwe melk aan maakt, is goed voor de produktie. En daarna verschoon ik hem en krijgt hij de andere borst zolang als hij wil. Meestal zo'n 5 minuten maar soms ook wel een kwartier. Als hij daar ophoudt met drinken stimuleer ik ook niet meer.
De eerste dagen/weken hield mijn dochter het op ongeveer een uur. Ze sliep namelijk tussendoor steeds en met de grootst mogelijke moeite kon ik er in een uur wat inkrijgen. Daarna lag ze een uur knock-out en begon het weer. Dat waren echte voederdagen/weken (we leken wel dieren haha, met die voedertijden). Vanaf twee maanden ging het beter en dronk ze ruim een half uur tot drie kwartier (in totaal). Nu met acht maanden drinkt ze een kwartier (als ze wakker genoeg is, anders duurt het net zolang als vlak na de geboorte ) @TS: Het is voornamelijk in de kraamweek van belang dat beide borsten niet zo vol blijven zitten dat je harde bobbels krijgt. Als dat wel het geval is, dan kun je die bobbels leegmasseren onder de douche of met een kolf je borsten legen. Die harde bobbels kunnen borstontstekingen veroorzaken. Maar je borsten hoeven niet na elke voeding helemaal leeg te zijn. Althans, dat waren ze bij mij niet en van mijn kraamverzorgende hoefde dat ook niet.
Hier ook meestal 1 borst en na 10 min in coma. IIg vroeger dan toen ze klein was. Iedereen om me heen vroeg zo heeft ze wel genoeg. Ik zo ja hoor anders zou ze niet slapen hahhaa en na 2 uurtjes kwam ze weer voor de volgende borst. Ik deed het met gevoel en ze groeide goed dus dat gaf mij gewoon vertrouwen