Ik heb een zoontje van bijna 8 maand. Heb hem volledige borstvoeding op verzoek gegeven, en heb hier altijd heerlijk van genoten samen met hem. Nu is het echter zo dat sinds een 2,5 week het voeden niet super meer ging. Hij had mij een aantal keer gebeten omdat mijn tsr niet supersnel kwam, en vanaf dat moment was ik best bang om hem aan te leggen. (achteraf gezien, denk ik dat mijn tsr niet goed op gang kwam omdat ik mijn eisprong had, ik ben nml 2dagen geleden voor het eerst ongesteld geworden) Hij wilde op een gegeven moment overdag helemaal niet meer aan de borst. Hij draaide steeds weg, dus dan kolfde ik en gaf het hem zo uit een beker, omdat hij de fles toen nog niet wilde.. Maargoed, hij was dus een flesweigeraar, maar met veel liefde en geduld is het dan toch gelukt, hij drinkt uit de fles!!! HOERA Ik kolf nu mijn voeding af en geef het hem zo, hij blij en ik ook blij Ik vind het overigens wel jammer dat ik hem nu niet meer live voed, maar werd op het laatst al gestresd als het weer tijd was, hapt hij wel of niet, als hij maar niet bijt, etc. Dus dit was voor ons een prima oplossing. Hij geniet nog lekker van mama's melk Kom ik gisteren bij het consultatiebureau, en ik vertel dit, zegt die stomme MUTS tegen mij. Dat ik hier maar heel snel een eind aan moet maken, zoontje heeft bijna 8 maand volledige borstvoeding gehad, en nu de hele dag zijn voedingen kolven, was echt belachelijk, kunstvoeding was immers ook prima WAT??!! Ik was helemaal perplex... mijn 2 andere kids hebben nooit borstvoeding gehad omdat ik daar toen (helaas) niet positief tegenover stond. Maar nu deze relatie wel, en ik ben zo trots dat ik mijn kindje zelf voed (en spijt dat ik dat de andere 2 kids niet heb gegeven) En ipv dat die vrouw bij het consultatiebureau zegt, goh wat goed van je, en dat je nu ook nog kolft.... Maar nee... ze vondt het echt belachelijk... Ik was zo kwaad, heb gezegd dat ik me hier prettig bij voel, niet werk, dus dat kolven niet als probleem zie, en het heerlijk vind dat mijn zoontje nu nog mama's melk kan krijgen. Waarop zij nogmaals zei dat ze niet begreep waarom ik niet gewoon een pak kunstvoeding ging kopen.... Misschien had ze een slechte dag ofzo, maar ik vond dit echt ZO raar.. Ik moest het gewoon even kwijt... Ik ben wel enorm trots op mezelf dat ik dit zo doe
Wat belachelijk zeg!!! Ik zou er ook flink boos om worden. Mijn dochter weigerde met haar verjaardag 5 dagen en als ze dat was blijven doen, had ik nog tot 1,5 jaar gekolfd. Voor jezelf moet je beslissen of je m niet alsnog weer aan de borst wil. Zo zag ik er wel tegenop om eventueel alle voedingen te moeten kolven, onder het jaar niet hoor! Maar aanleggen was en is zoveel makkelijker. Rond 8/9 maanden is vaak een fase van tandjes krijgen, snel afgeleid, idd in combi met eisprong/menstruatie een dip, laat TSR, maar dat wordt vaak wel weer beter. Toen ze wat ouder werd, kon ik ook makkelijker uitleggen dat ze niet mocht bijten.
Dat is echt wazig.. Je hebt echt van de FV-mutsen daar, of juist BV-mutsen (die had ik dan weer, en ik heb mezelf echt zowat een PND gekolfd om het op gang te krijgen).. Waarom niet gewoon eens kijken of moeder en kind tevreden&gezond zijn, en het dan gewoon laten gaan. Ik vind het ook goed dat je kolft. Zeker als het je zo afgaat.
Bizarre opmerking. Ik had juist iemand die me zo fanatiek bejubelde dat ik last kreeg van plaatsvervangende schaamte.. Het zijn net mensen daar
Heel bizar. Hier zijn ze natuurlijk wel pro bv maar vooral pro wat mam fijn vindt. En zo hoort het ook.
Heel erg! Daar zou ik toch wel een officiële klacht tegen indienen. Zulk soort advies mogen ze helemaal niet geven en zeker niet als jij er niet naar vraagt. Je bent super goed bezig hoor! Wees trots op jezelf! (En heb geen spijt dat je je 2 andere kinderen niet gevoed hebt, dat is zonde van je energie).
tjongejonge soms lees ik toch verhalen van het CB. niet normaal!! ik ben blij dat wij een goed CB hebben en onze wijkverpleegkundige pro-bv is
Ik zou hier ook over klagen... wat een stomme geit eigenlijk. Ga lekker door met wat jullie fijn vinden, natuurlijk! liefs!
Klacht indienen. CB hoort borstvoeding te bevorderen, het is niet de bedoeling dat ze verkapt reclame maken oor kv. En als het nou nog was omdat jij aangaf dat het moeilijk was...wat heb je nou aan zulke ongevraagde onzin. Jij verdient een pluim, geen sneer!
Bedankt voor jullie reacties De boosheid is al een wat geminderd hoor, maar wat was ik kwaad..:x Ik ga inderdaad maar eens even een telefoontje plegen om dit te melden, want het is ronduit belachelijk. En ondertussen genieten mijn mannetje en ik lekker verder van het borstvoeden. En ik kan het inderdaad binnenkort wel weer eens live proberen, maar ik wacht er nu nog even mee, misschien dat hij binnenkort spontaan een keer aanhapt als we lekker samen in bad zitten, wie weet..
Het gaat prima nu, de kleine schat drinkt prima de afgekolfde melk uit de fles. Ik mis het wel dat hij nu niet live aan de borst drinkt, maar dat ga ik binnenkort weer proberen. Zijn boventandjes zijn er gisteren net doorgekomen en hij knarst nu heel veel. Ben bang dat als ik hem aanleg, hij mij weer gaat bijten.. Maar dat komt wel weer, het is even iets meer moeite nu, kolven en dan in de fles, maar dat geeft niets. Heb het consultatiebureau nog wel gebeld om mijn beklag te doen, die vrouw probeerde haar collega wel een beetje te verdedigen, maar ze moest toch wel toegeven dat het niet zo hoort nee.. Ben benieuwd of ik er nog iets van hoor.