miskraam volgens gyn..

Discussie in 'Miskraam' gestart door daantje889, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje889

22 okt 2013
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zal een lang verhaal worden maar ik hoop toch iemand te vinden die iets soortgelijks heeft meegemaakt..

Naar mijn berekening ben ik vandaag exact 6 weken zwanger, vorige week donderdag kreeg ik een echo bij de VK omdat ik een bloeding had gehad.. Het zag er goed uit! maximaal 4weken en 5 dagen zwanger, maar moest ervanuit gaan dat het korter was..

Omdat ik vandaag toevallig naar de gyn moest heb ik haar een echo laten maken ze maakte netzoals de VK een inwendige echo, en exact 7 dagen na de vorige echo bij de vk, was ik toch echt al 7.3 weken zwanger.. de vruchtzak was te groot voor 6 weken en ook dacht ze een embryo te zien! alleen zonder hartactie..
    nu moet ik volgende week dond, terug komen om te bespreken of ik curretage wil, of medicatie!?
    Ik ben me kapot geschrokken..

hoe kan mijn kleine vruchtzakje in 1 week plots zoveel gegroeit zijn?
    Als het geen embro was in het zakje (vorige week was er nog niks zichtbaar) wat was het dan wel?

Toen ik terug aan haar bureau zat, heeft ze wel 4x sorry gezegt.. ze heeft me het fotootje meegegeven met de mededeling, hier.. een foto van jou mensje.. Het spijt me heel erg..

Ik vind het zo ontzettend raar..

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik word er nu niet helemaal wijs uit ben je nu 6 of 7.3 weken zwanger?
    Want als je zegt dat nu exact 6 weken zwanger bent, dan hoeft er niet altijd hartactie te zijn.
    Als er vorige week geen embryo te zien en nu wel zou ik dat toch als positief beschouwen....?? (Ik ben geen verloskundige hou me tegoede).
    Ik zou nog niet voor een curretage kiezen, en kiezen om volgende week nog een echo te doen om zeker te weten dat er geen hartactie meer is.

Ik hoop dat ik je verhaal goed gelezen/begrepen heb.

Succes meid en sterkte met deze onzekerheid

3. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik snap er ook niets meer van.. wellicht een vk een rekenfout gemaakt? Ik heb er ook geen verstand van hoor..
    Ik zou nog helemaal niets ondernemen totdat je zeker weet dat het mis is.
    Ik zou dus ook vragen om nog een echo volgende week.
    Sterkte...

4. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Als ze volgende week dingen met je gaat bespreken maken ze nog een echo. Ze gaan niet zomaar iets doen zonder te controleren.

Hopelijk zie je volgende week ineens wel hartactie, maar ik vind het echt rot om te zeggen, meestal zien de gyns het wel goed en is er helaas wel iets misgegaan. Sterkte de komende week...

Miskramen zijn verschrikkelijk om mee te maken..

5. logo

logo Niet meer actief

Wat vervelend zeg.
    Ik heb zelf wel bij een miskraam een kloppend hartje gezien en de keer daarvoor geen kloppend hartje. De miskramen waren met 5,5 en 6,5 week volgens mij.
    Bij 6,5 hoort er al iets te kloppen als het goed is.
    Ik heb ook wel eens gehoord dat je zwanger kan zijn van een leeg vruchtzakje, dus dat er niets in zit.

Deel Deze Pagina