Herkenbaar? Slecht brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Justy, 4 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hallo,

Ik ben benieuwd of er moeders zijn die dit herkennen. Onze kleine at vanaf het begin meteen goed brood. Hij at zo een hele boterham weg. Toen ineens werd dit slechter. Nu zijn er vaak lange periodes dat hij het helemaal niet eet en dan ineens weer een dag 1,5 boterham binnen 10 minuten op.

Nu weer zo een periode van geen brood eten. Het lijkt dan wel of hij het niet meer weg krijgt. Als ik het in zn mond stop gaat hij er mee aan de gang maar hij gaat op een gegeven moment kokhalzen en dan spuugt hij het afgesabbelde stukje zo weer uit. Het lijkt dus of hij niet meer weet hoe hij dit moet eten.

Iemand enig idee of dit te maken heeft met een sprongetje of tandjes en dat het gewoon weer goed komt? En bieden jullie een alternatief aan? En zo ja, wat dan?

Alvast bedankt!!!

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.249
    683
    113
    Ik denk gewoon een periode, zal vast wel een sprongetje zijn. Rond de 8 maanden is er in ieder geval een sprongetje!

Dat kokhalzen is vervelend he? ik heb soms wel eens het gevoel dat mijn dochter het zo in slikt en ja soms dan wel eens kokhalzen en komt het er weer uit, schrik er altijd zo van!

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Naja dat is juist het gekke... Dat kokhalzen doet hij normaal nooit. Vind het zoooo vreemd. In het begin deed hij dat overigens wel (toen hij nog aannstukjes in het eten moest wennen) en toen schrok ik er wel van maar nu niet meer. Ik weet nu dat het er daardoor juist uit komt en hij niet stikt, dat stelt me gerust. Misschiennhelpt dat jou ook?!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Geef je altijd hetzelfde brood? Want heel vers brood kan gaan plakken aan het gehemelte en misschien vindt hij dat wat minder nu.

Anders zou ik gaan denken aan tandjes. Hier ook een echte broodeetster, maar als ze last heeft (zoals nu) eet ze sowieso geen korstjes en misschien de helft van de boterham op.
    Ze eet het nu alleen nog met geplette avocado, misschien is dat een tip? Het is serieus zooo lekker...

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Avocado heeft hij nog nooit gehad.. Ik zal het eens proberen!

T brood komt sowieso uit de vriezer en heb het meteen uit de vriezer (dus soort van vers), meteen uit de winkel en brood van een dag of twee dagen uit geprobeert maar niks werkt. Ook alle beleg, t maakt niet uit! Hij probeert t eerst wel maar dan als t af gesabbelt is spuugt hij t uit. Stukje nummer twee duwt hij dan al met zn handen weg voor t zn mond in kan. Een raadsel.... Haha

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou eerder aan tandjes denken...
    Hij kan misschien niet goed kauwen door pijn aan z'n tandvlees waardoor het een kleffe bal in z'n mond wordt die hij niet meer weggeslikt krijgt? Dan ga je wel kokhalzen...
    Zo lijkt het in ieder geval zoals je het omschrijft!

Weet niet of hij pap lust?
    Hier gaf ik in zo'n periode altijd pap ipv een boterham, als ze door waren (als het de tandjes zijn) dan at ze zo weer een boterham weg... Succes!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik neig er ook naar dat te denken ja. Daarom heb ik ook wel geprobeerd om eerst zo een middeltje er op te smeren dat direct moet werken en dan de boterham geven maar ook dat werkt niet.

Hij lust idd pap. Had er ook al aan zitten denken dat te geven. Al heb ik sowieso t gevoel dat hij ook minder trek heeft want zn papfles smorgens laat hij ook uit staan...

Lastig he dat het altijd zo gissen is?

8. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ha Justy,

Die van mij heeft precies hetzelfde hoor, drinkt minder melk als ik van haar gewent ben (ook als ze een hele nacht doorgeslapen heeft) en brood krijg je er moeilijk in.
    De korstjes blijft ze wel leuk vinden en ik merkte vandaag dat ze een boterham dubbel gevouwen, met beleg natuurlijk, beter at als dat ik het in stukjes gaf.
    Dus dan maar even zo.

Volgens mij is het een fase hoor, dochterlief heeft acht tandjes en die is voorlopig dus wel klaar met tanden krijgen vermoed ik.

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    8 tandjes? Wow!!!! Die van mij 0.... Haha

Nou hier wordt er op een korstje wel gesabbelt maar als er een stukje brood in zn mond komt wordt t netjes weer uitgespuugd :)

10. chantal1606

chantal1606 Actief lid

25 jun 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Ja, absurd hè? Ik heb dus nu 4 kinderen (of beter gezegd we) maar dit heb ik ook nog nooit mee gemaakt bij mijn andere 3 kids.
    Het staat al erg groot, maar ze slaapt wel lekker haha! Voorlopig geen tandengedoe meer hier haha.

Zij eet ook pas sinds gisteren weer iets brood hoor, daarvoor ook zo goed als niets.

Deel Deze Pagina