peuter puber tijd of wat??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door disney1986, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik heb 2 dochters, onze oudste word eind deze maand 2 en een baby van 8 weken!
    Onze oudste heeft altijd goed geslapen, gelijk door slapen en nooit problemen.
    Nu de laatste weken is het een ramp, zodra het woord bed valt gaat ze gillen en stamvoeten, met spullen gooien, gillen enz! ik ken haar haast niet terug.
    Ze ligt met gebalde vuisten in bed, mama stout, ikke niet slapen.
    Ik lees een boekje voor, maar haar rustig en geef haar kusjes en heb ervoor gezorgd dat we alles het zelfde doen als voor de baby er was.
    We leggen samen baby op bed, maar dan begint het gedonder al, want ze weet dat zij ook moet.
    ik neem haar bewust nog even mee naar beneden en vertel dat zij iets langer op mag blijven want ze is al een grote meid.
    Ze krijgt dan wat melk, en even mama-dochter tijd.
    het is nu 10 uur en ze jankt,gilt alles bij elkaar!
    Wat moet ik nu doen?? haar straffen? eruit halen? doorzetten? iets veranderen?
    ze slaapt tussen de middag 1.5-2 uurtjes, ze komt net als papa en mama om 7 uur uit bed, en van mij moet ze rond 8 uur wel gaan slapen!

help!!!

2. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Jeetje wat lastig!! Hoop dat ze inmiddels slaapt ;)
    Ik kan je helaas geen tips geven.. Doe wat goed voelt!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    rond 2 jaar was het hier ook een ramp.duurde wel 2 maanden of zo. heel vervelend. het komt omdat ze heel veel zaken door hebben en elke dag heel veel nieuwe dingen kunnen en leren denk ik. nu heb ik mijn jonge weer terug, zoals hij altijd was, hij is nooit een goede slaper geweest, maar goed, het kon dus erger.
    wat ik wel deed is met hem in mijn bed liggen zodat hij rustig en slaperig werd, of soms totdat hij in slaap viel en dan overbrengen. hij had de behoefte aan gepraat over de daggebeuren voor hij sliep. misschien moet je de mama tijd niet in woonkamer houden maar samen in het donker, in haar kamer?

Deel Deze Pagina