Dag UWV, Voor mijn vriendin heb ik al eerder een topic geopend (misschien moet ik haar toch maar eens adviseren zelf een account aan te maken ) en ze had nu nog een vraag! Ze heeft in haar werkmap de verplichting staan 4x te solliciteren per maand. Ze heeft nu in de eerste week al 4 sollicitaties eruit gedaan. Is zij de rest van de maand niet verplicht te solliciteren? Ze gaf aan dat als ze een geschikte vacature vond ze wel weer direct wilde solliciteren maar dat deze 4 nu de enige geschikte waren. Een vacature heeft ze naar gebeld voor verdere info en toen bleek de vacature ingetrokken te zijn. Geldt dit dan alsnog als sollicitatie? Groet, Kim
Beste Kim, Je hebt een aantal vragen over de sollicitatieplicht van je vriendin. Hoe vaak moet ze solliciteren? Je vriendin heeft in haar werkmap op werk.nl staan hoe vaak zij moet solliciteren. Zij heeft de afspraak om 4 keer per 4 weken te solliciteren maar dit kan natuurlijk ook heel goed meer zijn. Zij is er zelf verantwoordelijk voor dat ze zo snel mogelijk werk vindt en dat ze actief solliciteert naar passend werk. Het geldt inderdaad als sollicitatie als zij telefonisch contact opneemt met een bedrijf over een vacature. Actuele informatie over wat geldt als sollicitatie vind je hier. Voor je vriendin veel succes met de sollicitaties. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare