Beste, Op 16 maart jl ben ik bevallen. Ik heb nog geen definitieve einddatum van het UWV ontvangen mbt mijn WAZO. Wanneer kan ik deze verwachten? Zelf denk ik tot 18 juni verlof te hebben (ik ben op 39,2 bevallen en had 4 weken voortijdig verlof). Bedankt!
Beste Kriskras86, Allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Zodra de geboortedatum bij UWV bekend is, krijg je een brief van UWV waarin de einddatum van je verlof staat. UWV krijgt de geboortedatum door via de gemeente. Hier zit vaak wat vertraging in. Is je kindje op of voor de uitgerekende datum geboren? Dan blijft de einddatum gelijk aan de datum die in de eerdere brief stond. Is je kindje na de uitgerekende datum geboren? Dan kun je de dagen die hij te laat geboren is optellen bij de oorspronkelijke einddatum. Je verlof wordt hiermee verlengd. Als je de einddatum van UWV bevestigd wilt hebben dan kun je met UWV bellen op 0900-9294. Wil je dat ik het voor je nakijk? Geef dan je telefoonnummer via een privébericht, dan bel ik je. Actuele informatie over de duur van je verlof vind je hier. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare