Hallo, Ik heb een aantal vraagjes hoop dat ik daar een antwoord op kan krijgen. Het gaat nl om het volgende mijn baby van nu 6 maanden gecorrigeerd 4 mnd met een gewicht van 4300 gram krijgt 6x daags 130 cc nutrilon 1 HA Nu wordt ze de laatste weken in de avond wakker rond half 4, dan weer half 5 met een speentje slaapt ze weer door en de eerst volgende voeding is dan half 6 die ze door de sonde krijgt. Nu vraag ik mij af of het komt omdat ze misschien te weinig krijgt? Wat is het maximale wat ze kan krijgen ben daar met kv nl best voorzichtig mee? Ze is 2 wkn terug qua gedrag huilerig geworden en zelfs afgevallen in die week op advies van de ka de voeding naar 130cc verhoogd maar nu vraag ik mij af of het zelfs niet meer moet zijn? En is het zo dat de formulie 150 mg/kg alleen tot 4kg geldt? mijn dank is groot groetjes samy
Ohja en nog een vraag klopt het dat ze ook nog extra Vit D druppeltjes moeten krijgen? Tot 3,5 week terug kreeg ze nl BV verreikt met BMF.
Hoi Samy, Je dochtertje mag voor haar gewicht maximaal 825 ml voeding per dag krijgen. Je komt nu aan de 780 ml per dag. Dit is op zich prima. Mocht je het idee hebben dat je dochtertje hongerig is/blijft dan kan je nog een klein beetje verhogen. Begrijp ik goed dat je nu 120 ml water aanmaakt met 4 schepjes voeding en 5 ml afgiet? Dit afgieten hoeft niet perse voor het gewicht van je dochtertje, dan kom je iets hoger uit (namelijk 810 ml per dag in plaats van 780 ml). Er is een nieuw advies dat alle kindjes, ongeacht de soort/hoeveelheid voeding 10 microgram vitamine D per dag moeten krijgen. Dat is dus wel fijn om te geven! Groetjes Linda
dank je wel linda. Ik geef vanaf vndg 6x140 cc dus 150+5 en de rest gooi ik weg. Heb haar vandaag niet gewogen mr denk dat ze nu rond de 4380 weegt. Is dit niet teveel?Ze spuugt verder niet....nu ze een sonde heeft is het heel moeilijk te zeggen wanneer ze huilt of dat honger is of wat anders en aangezien ze klein is wil ik liever meer geven dus het maximale met welke formule kan ik dan het beste rekenen? Ze krijgt verder geen fruit/pap etccc
Als ik de hoeveelheid 6x140 ml uitreken dan kom ik op de 840 ml. Dat is een klein beetje boven die maximale grens. Is het voor jezelf niet prettig om je dochtertje nog een keertje te laten wegen bij het cb? Dan kan je gelijk kijken of ze goed groeit. Als ze goed groeit, dan gaat het goed qua hoeveelheid voeding die je nu al geeft. Groetjes Linda
Wij hebben zelf een weegschaal thuis alleen ik weeg haar elke woensdag maar is het erg schadelijk als ze iets meer dan de 825 krijgt?
Ik heb haar vandaag gewogen en ze weegt nu 4,5 kg! Ben er zo blij mee en merk dat ze iets meer voeding nodig heeft om toch wat meer te groeien. Want in hoeverre is het schadelijk voor de niertjes?Is er ook een max aan hoeveelheid? BVD!
Hoi Samy, Een klein beetje meer voeding is zeker niet erg. Wanneer een kindje heel lang veel te veel voeding krijgt, kan het belastend voor de niertjes worden. Vanaf 5 kg mag je kindje maximaal 1000 ml per dag drinken. Groetjes eveline
dank je wel eveline voorlopig hou ik het even op 6x140 vrijdag naar de ka en dan eens zien wat hij te zeggen heeft.