Hoi, wij moeten nog beginnen, as maandag wordt laatste pil geslikt (!). ben laatst bij ha geweest en die zijn dat ik geen kattenbak mocht schoonmaken (dat wist ik al), maar ook dat ik niet mocht bbqen (dat wist ik niet), wat dat is ook rauw vlees. kan iemand mij een site oid geven waar alles op staat wat je wel en niet mag? gr zonnetje(s)
ga alsjeblieft pas dingen laten als je zwanger bent! Ik ben inmiddels 13 maanden bezig, en moet er niet aan denken dat ik heel veel dingen niet had gedaan! Gewoon lekker genieten, een beetje meer oppassen na je eisprong, maar dingen laten tijdens zwanger worden, nee hoor, dat is niet nodig. Wel moet je je alcohol gebruik verminderen en minder roken, dit zijn dingen die je vruchtbaarheid kunnen aantasten.. succes et zwanger worden!
Kijk op voedingscentrum.nl Je mag gewoon BBQen zolang het vlees maar goed doorbakken is. Trouwens deze dingen gelden pas als je al zwanger bent.
misschien heb je hier al wat aan : Oppassen met.... Een aantal dingen worden dringend afgeraden tijdens de zwangerschap. Onderstaande tabel geeft daarvan een overzicht met een bijbehorende toelichting. Oppassen met Waarom? Alcohol drinken Kans op nadelige gevolgen voor het kind. Roken Roken is schadelijk voor de baby. Lijnen en veel afvallen Lijnen geeft kans op tekorten aan voedingsstoffen. Lever Lever bevat zeer veel vitamine A dat schadelijk kan zijn voor de baby. Rauw vlees Kans op besmetting met listeria en toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose). Kattenbak verschonen Kans op besmetting met toxoplasma (met als gevolg toxoplasmose). Eten van zachte kaassoorten van ongepasteuriseerde rauwe melk en rauwe melk Kans op besmetting met de listeriabacterie die schadelijk kan zijn voor het kind. Gerookte zalm of andere vacuümverpakte rauwe vis eten Idem: listeriabesmetting Roofvissen eten zoals zwaardvis, haai, koningsmakreel en verse tonijn Roofvissen kunnen relatief veel kwik bevatten, waar ongeboren baby's gevoelig voor zijn. Lang bewaren van verse producten zoals vleeswaren en rauwkostsalades Idem: listeriabesmetting Geneeskrachtige kruiden en kruidenpreparaten gebruiken Sommige kruiden zijn schadelijk voor het ongeboren kind. Meer dan vier koppen koffie drinken per dag Te veel cafeïne is niet goed voor het kind. Veel drop eten De stof glycyrrhizine in drop kan de bloeddruk verhogen. Pimba (kalebaskalk) gebruiken In kalebaskalk kan veel lood zitten. en ja de bakken van de poesje maak ik zelf ook gewoon nog steeds schoon wel met handschoenen aan hoor want ja me vriend werkt steeds wisseld kwa diensten en ik wil de bakken wel op bepaalde tijden schoon hebben dus doe ik het met handschoenen aan en deze was ik dan en daarna me handel met detal zeep voor handen
Exact Natasja!!!! Niet aan dit soort dingen beginnen voor je zwnagerschap. word je doodongelukkig en het is nergens goed voor!
:x waarom word er dan tegen mij gezegd dat ik geen file meer mag en moet uitkijken met buitenlandse kaasjes :x terwijl ik ook nog niet zwanger ben maar naar de volgende ronde gaan
Geen idee waarom dat gezegt word, maar dat heeft echt geen invloed op zwanger worden. Kijk ik ben wel voorzichtig na mijn eisprong, maar heb van de week ook filet american gegeten, ik weet helemaal niet of ik zwanger ben en als ik dat al ben was mijn kindje op dat moment nog een klompje cellen. Het is echt niet nodig kyra, filet en kaasjes mag je gewoon eten als je nog niet zwanger bent.
allemaal bedankt voor het antwoorden! het scheelt: ik rook en drink niet, mn vriend rookt ook niet en drinkt eigenlijk alleen in het weekend een biertje. verder eten we altijd gezond, dwz we koken bijna altijd, nooit kant en klaar en nooit afhaal. denk wel dat ik wat meer fruit moet gaan eten. iig bedankt!!
en wat de kaasjes betreft: een heel groot deel van wat in Nederland in de winkel ligt, is gepasteuriseerd, dus kun je gewoon eten... ook vlees dat uit europa komt is zo goed gecontroleerd dat het echt geen ramp is wanneer het een keer niet helemaal doorbakken gegeten wordt (tijdens de zwangerschap) Chrizzzy
hoe zit het met (veel) koffie en thee? Ikzelf drink eigenlijk alleen maar thee, mn vriend drinkt alleen maar koffie. heeft het ook verschil, hoe je de koffie drinkt. bijv hoe sterker hoe slechter zeg maar... ik weet het niet, wie wel?? trouwens wanneer kan ik een cyclusbanner instellen? as maandag gaat de laatste pil naar binnen... moet dan eerst nog ff gaan uitzoeken hoe dat moet, maar dat zien we dan wel weer.
Ze zeggen vaak alvast dat je bepaalde dingen niet mag eten, omdat veel vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn. Maar de baby krijgt pas stoffen via je bloedbaan binnen zo'n twee a drie weken na de eisprong. Dus tegen de tijd dat je overtijd bent, moet je stoppen met bepaalde dingen. Ik stop meestal vanaf mijn eisprong en als ik ongesteld ben geworden eet ik weer alles. Verder is het voor mij makkelijk, want ik drink geen koffie of alcohol en ik rook ook niet! Stoppen met de BBQ lijkt me een beetje raar. Zolang het vlees maar goed doorbakken is! Liefs Wendy.
Hier hetzelfde. Na mijn eisprong pas ik wel een beetje op met filet american en Brie enzo. En bij het tuinieren doe ik altijd al handschoenen aan. Zodra de er weer zijn, "troost" ik mezelf weer met een broodje filet, of Brie met honing en pijnboompitten....mmmmm Succes, XXAnna
Met thee en koffie moet je oppassen als je zwanger bent. Te veel kan een miskraam veroorzaken. Ik geloof dat 3 kopjes per dag het maximum is. Maar dat zou je even op moeten zoeken op Internet. Succes met zwangerworden. Groetjes, Jaycey. P.s. als je links in de rij kijkt, zie je cyclusbanners staan. Even klikken en de rest wijst zich vanzelf (moet je in je profiel plakken).
bedankt voor het antwoorden! enne.... wat bedoelen jullie met de ? ik heb wel een vermoeden, is dat de dag dat je (helaas) weer ongesteld bent geworden.?