Ik wil graag iemand bij ons thuis laten oppassen omdat ik erg flexibel weg moet kunnen gaan maar ook thuis kan werken als dat moet. Wie heeft er ervaring met een gastouder aan huis"? Bevalt het? Welke voordelen zijn er en welke nadelen?
Ja wij hebben dit ook in de eerste paar weken gedaan. Voordelen zijn kind blijft lekker thuis in zijn omgeving met eigen spulletjes. Je hoeft er niet vroeger uit. Je kan ze lekker laten liggen als je vroeg weg moet. Die van mij haalde haar eruit als ze kwam kleedde haar aan en gaf dan de fles. Nadelen zijn iemand die bij jou over de vloerkomt bij mij het idee dat ze overal aan je spullen kunnen zitten. Zij is er helaas mee gestopt en nu gaat de kleine meid bij een gastouder bij ons in de straat
Wij hebben sinds kort ook een gastouder aan huis. Moest er eerst wel even aan wennen maar vind het nu wel lekker. Tijn kan gewoon blijven liggen en hoeft niet s ochtends op tijd uit bed geplukt te worden. Heeft idd zn eigen spulletjes en straks met 2 kinderen lijkt het me helemaal lekker. Voordeel ook dat zij ern u gewoon voor hem is. Bij de vorige gastouder thuis moest hij mee de kleine naar en van school halen terwijl hij al zo slecht sliep en dus net bijv. sliep als zij weer weg moest. Wij zijn niet heeel erg van het ritme enzo maar hij kwam gewoon niet aan zijn rust toe.
Wij betalen hetzelfde. Alleen moet dan nu de verwarming aan en ze neemt hier koffie of thee Daar wees iemand anders mij laatst op, nog niet zo bij nagedacht haha. Wij betalen 5,5 per uur incl. bureaukosten.
Bij ons is het het dubbele tarief als de gastouder be ons thuis zou komen. Mooi niet dat ik dat doe. Onze meiden gaan naar een gastouder en ze vinden het heerlijk om ook eens ander speelgoed te zien en een andere omgeving.
JA er zitten wat dat betreft zoveel verschillen qua gastouderbureau's. Nou ik werk onregelmatig en dan straks met 2 kinderen is het gewoon lastig om de kinderen ergens anders te brengen want de gastouder weet niet echt welke dagen dus het is voor haar dan ook lastig plannen als ze meerdere kindjes wil opvangen. En dat was eerst ook de reden voor ons om hem naar een gastouder te brengen, andere kindjes etc. maar hij komt genoeg in contact met andere kinderen, speelgoed en omgevingen dus dat zit wel goed. En met 2,5 gaat hij naar de peuterspeelzaal.