onrustig 's avonds

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door tamaar, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Hallo, even een vraagje.

    Onze zoon is nu bijna 3 weken en sinds hij op z'n rug moet slapen is het heel onrustig 's avonds. Overdags krijgt hij om de 3 uur voeding (110/120 cc) en 's nachts kan hij tussen de 4 en 6 uurtjes doorslapen (soms x2). Alleen nu is hij tussen 19.00 en 23.00 uur erg onrustig. Huilerig, alleen maar slapen als hij bij 1 van ons ligt, krampjes. Doen we iets verkeerd?

    Echt een vast ritme heeft hij nog niet qua voeden omdat hij elke nacht anders slaapt qua tijdsduur. Maar hij krijgt in ieder geval 7 voedingen binnen van 110/120 cc. Misschien moeten we hem overdag wat langer laten slapen (soms moeten we hem echt wakker maken). We proberen wel de ochtend te laten starten tussen 07.00 en 09.00 uur.

    Ik hoop dat u kan helpen, zodat we weer rustige avonden hebben en een tevreden kind.

    Alvast bedankt, gr tamaar
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik weet niet het gewicht van jullie kleine, maar 120cc a drie uur is best veel voor een baby van nog geen drie weken. Misschien dat de kleine daardoor ook veel last van krampjes heeft. 90 cc water met drie schepjes is voldoende.

    Ovderdag mogen er best 4 uur tussen de voedingen zitten.

    Ilja
     
  3. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Toen hij een week oud was, woog hij 3550 gram. Hij drinkt z'n flesje niet altijd leeg, soms blijft er 10 of 20 cc inzitten. Overdags komt hij 4 van de 7 keer zelf na 3 uurtjes, soms moeten we hem wakker maken.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Maar hoeveel weegt hij nu ongeveer.

    Ilja
     
  5. tamaar

    tamaar Actief lid

    21 feb 2006
    111
    0
    0
    Ik weet het niet, hij is namelijk sindsdien niet meer gewogen. Ik schat 3700 gram.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mijn advies is dan om een keer naar de inloopdag van het Cb te gaan. (Speciale weegdag) Aan de hand van het gewicht kan je ook naar de hoeveelheid voeding kijken.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina