Ik dacht echt dat t raak was

Discussion in 'Zwanger worden' started by MariamZ, Jun 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

De titel zegt al genoeg. Ik ben deze maand begonnen met zwanger zijn met tempen m'n eisprong gevonden dacht ik en gevoeld dat sowieso om de dag seks gehad en toch niet ZWANGER geraakt. Ben 25 niet aan de pil en de eerste was door condoom heen. Wie ook zelfde was zo teleurgesteld niet normaal. Nu heb k alles los gelaten tempen Ovulatietesten. En ga t gwn nog steeds om de dag doen. Wie ook precies t zelfde. Kom Aub met opbeurende verhalen.

Liefs

2. MrsMG

MrsMG Niet meer actief

Opbeurend kan ik het niet noemen helaas. Maar als overmorgen blijkt dat het deze ronde weeeeer niet raak is dan ga ik ook alles even laten voor wat het is. De testen en het tempen enz. Ik wordt zo teleurgesteld elke keer omdat ik dan "alles goed heb gedaan" die maand en het weer niks is.

3. lacey0

lacey0 Actief lid

Nov 5, 2014
    376
    8
    18
    Hoe lang ben je al bezig om zwanger te worden?
    De kans per maand om zwanger te raken is maar 15 tot 20% bij een gezond stel. Het wil dus niet zeggen dat als je regelmatig seks hebt, je gelijk zwanger bent. Het vergroot alleen wel de kans dat het raak is als je regelmatig seks hebt dan dat je maar een paar keer per maand seks hebt natuurlijk!

Ik heb zo vaak gedacht dat ik zwanger was en ben het helaas nog nooit geweest. Ik probeer me dus gewoon niet meer zo te focussen op alle dingen die ik denk te voelen en ga er gewoon van uit dat ik ongesteld wordt, dan kan het alleen maar meevallen ;)

Als je weet dat je een eisprong hebt hoef je verder ook niet te temperaturen oid, want als je om de dag eks hebt, zit je altijd goed. Dus ik zou zeggen, blijf daar lekker mee doorgaan :)

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    Helaas geldt bij zwanger raken heel erg: "in het verleden vehaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ".

Ik wil je wel adviseren te proberen niet te teleutgesteld te zijn in de eerste ronde dat je probeert. Ja het is jammer maar helaas duurt het normaal gesproken gewoon echt even voor je zwanger raakt. Als je nu al zo ermee bezig bent en het je raakt, dan wordt het pas echt rot als het een paar maanden of langer gaat duren. Een jaar is heel normaal ook al voelt dat misschien als veel te lang voor jouw gevoel

5. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Zoveel 'moeite' ervoor doen biedt geen garanties helaas. Het kan nog zo goed getimed zijn, als een van die andere 20 dingen die erna moeten gebeuren om tot een klontje ingenestelde cellen te komen niet gaat zoals de natuur het graag heeft, ontstaat er geen goede zwangerschap. Hopelijk wordt je geduld beloond.

Probeer te accepteren dat je per maand maar 20% kans hebt om zwanger te raken.

6. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hoeveelste ronde is dit voor jullie?
    Het kan helaas wel even duren voor het raak is. En ja dat is echt zwaar balen maar de natuur laat zich niet echt sturen en bepaald zelf wanneer het raak is. Hoe jammer ook. Succes!

7. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja das waar. Dit is ook de eerste ronde. Ik laat t tempen en Ovulatietesten voor wat t is. En ga t gwn om de dag doen. Ooit moet je zwanger raken lijkt me. Idd was t maar net zo makkelijk als bij m'n dochter pff! Hoelang duurde t bij jullie een tweede kindje of derde enz

8. Annemiek125

Ow lees net dat dit pas de eerste maand is. Tja je bent net pas begonnen en het kan helaas nog wel enige tijd op zich laten wachten.

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Dit is de eerste ronde mag eigenlijk ook niet zeuren maar dacht echt dat t raak was omdat k alles deed maar helaas

10. Veera

Veera Niet meer actief

Tja een eisprong en zaadjes betekent niet automatisch zwanger, was t maar zo makkelijk. De eerste rondes zou ik niet al te serieus nemen

11. Annemiek125

Als ik deze week ongesteld word gaan wij de 6e ronde in. Wij hebben de afgelopen maanden ook veel gevreeën en paar rondes ovulatie testen gebruikt maar zonder zwangerschap uiteindelijk. Kan best eventjes duren. Er is niks dat garantie geeft helaas.

Succes, hopelijk snel positieve test.

12. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Waarom niet eigenlijk. Vanaf wanneer moet je t serieus nemen

13. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja jammer dat het even kan duren. Hoe is jouw teleurstelling altijd als je ongesteld wordt. K was echt even van kaart whaha. Had er zo op gehoopt

14. missiej

missiej Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,232
    0
    36
    NULL
    NULL
    gemiddeld staat er een jaar voor.. de 1 is sneller zwanger dan de ander... het gaat niet alleen om regelmatige seks en een eisprong... een zwangerschap is afhankelijk van zoveel meer factoren....
    ik snap dat je baalt dat het niet gelukt is maar om heel eerlijk te zijn kom je bij mij best wat dramatisch over.. 1 maand tempen en ovu's en dan alles maar aan de kant doen... na 1 maand??
    probeer het nu juist luchtig te houden zonder van alles erbij te gebruiken...
    ik wil je niks ten nadele brengen of afkraken.. maar voor mij als iemand die al langere tijd bezig is komt dit toch "raar" over... nogmaals ik wil je gevoelens niet onder tafel drukken.. maar pas echt zorgen zou ik me pas maken als t met een jaar nog niet gelukt is... hopelijk komt het niet zover :)

15. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Niets aan toe te voegen...Ik vind 'raar' nog zacht uitgedrukt.

16. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja, ik zit ook een beetje te twijfelen over dat tempen mss blijf ik dat gwn doen hoor. Maar was zo teleurgesteld omdat k t zo had gehoopt. Idd hopelijk komt t niet zo ver

17. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Trouwens...de 16e zat je volgens jezelf op 3 dagen na je eisprong. Die had je gevonden door tempen,zei je.Nu op de 20e zit je dus pas op 7 dpo...Hoe weet je dan dat je nu niet zwanger bent?

18. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Omdat ik ongesteld ben geworden

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Dat betekent dat jou lf maar 7 dagen was.Bij een lf van minder dan 10 dagen,zal het moeilijk zijn om zwanger te raken,omdat je eitje weinig kans heeft om in te nestelen.Ik zou zeker doorgaan met temperaturen,om er achter te komen of dit eenmalig was,of dat dit vaker gebeurd...

20. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Maar t gekke is dat m'n temp nog steeds hoog is!

Share This Page