Amber heeft afgelopen zaterdag wat worteltjes gekregen om te proeven. Ik vol goede moed worteltjes gekookt, maar ze vond het helemaal niets, gisteren en vandaag weer geprobeerd. Maar alles wordt er weer uit gewerkt met dr tong. De bedoeling was om 4 dagen worteltjes te proberen, dan broccoli etc. Nu hoor ik om me heen altijd van die jubel verhalen over de eerste hapjes dat ze het zo lekker vonden enzo. Zou het een kwestie zijn van volhouden? En wat kan ik dan het beste doen, worteltjes blijven geven tot ze die lust en dan over op iets anders? Of gewoon volgende week weer proberen? Ze lust overigens ook geen water oid alleen mama's melk is goed genoeg!
Heb je al verse fruithapjes geprobeerd? Mijn zoontje eet dat wel, maar groente krijg ik er echt nog niet in.
Nee ze heeft nog geen fruit op, wilde met groente beginnen. En dan met een paar weken over op fruit. Misschien kunnen we dat dan proberen. Ze hoeft echt nog niet te eten als ze het maar een beetje lekker gaat vinden.
Idd gewoon vaker aanbieden. Je kindje hoeft het nog niet te eten. Proeven is al voldoende, dus geen zorgen nog. Ik weet niet of je het fijnmaakt maar dan zou je er evt. wat moedermelk door heen kunnen doen.
Hier hetzelfde verhaal. Wij hebben een paar weken gewacht en toen nog een keer geprobeerd. Pas met 8 maanden is Jarissa echt gaan eten naast haar melk.
Ohw hier in het begin ook een drama de groente. HIj ging gewoon kokhalzen, we hebben het een hele tijd aangeboden, en vorige week een stop ingelast. Zaterdag weer begonnen met aanbieden en nu eet hij het wel. Is nog een half potje maar het begin is er Hij wil trouwens absolut nog geen vers, daar walgt hij helemaal van
alicia deed ook wel is raar bij de groente (ben ik ook mee begonne) en worteltjes was haar favoriet en bloemkool was braken maar bleef het aanbieden en na een tijdje at ze alles. soms wel mee tegenzin maar goed ze hoeft ook niet alles lekker te vinden maar ze at het wel op
Blijven aanbieden. Je kan kijken of ze broccoli wel wat vindt en dan na een paar dagen weer wortel. Hier ging er in het begin ook nauwelijks wat in. Ze vondt het allemaal wel reuze interessant. Laatst gaf ik iets met tomaat, dat vond ze niks. Na een tijdje nog eens geprobeerd en nu eet ze het wel. Niet gelijk opgeven als ze het niet lekker lijken te vinden. Juist de eerste tijd schijnt de tijd te zijn waarin ze makkelijk dingen leren eten. Al heeft ze duidelijke voorkeur voor bepaalde dingen. Fruit lijkt ze tot nu toe allemaal lekker te vinden trouwens, een echt fruitmonstertje .
Heb wel eens ergens gelezen dat het soms wel 15 keer proberen kan duren voordat het kindje aan de smaak gewend is.. Dus dan is het een kwestie van blijven proberen. Je kunt met fruit beginnen, maar dan heb je het risico dat hij daarna nog moeilijker aan (niet zoete) groente went..
Hier hetzelfde, Nathan vond het helemaal niks in het begin. Gewoon blijven aanbieden, niet opdringen. Komt vanzelf! En ze hebben het nog niet nodig he, dat scheelt altijd. Dus geen druk ofzo, lekker op je gemakje!
Het schijnt ook zo te zijn dat ze ook moeten wennen aan de manier van slikken. Is heel anders dan aan de borst. Ze weten vaak niet wat ze ermee aan moeten en daardoor werken ze het naar buiten (ze gebruiken hun tong net als bij het drinken). Gaat vanzelf wel goedkomen, gewoon blijven proberen. Wij gaan over een paar weken beginnen, ik denk dat het hier ook niet meteen vanzelf zal gaan...
ze zeggen dat het vaak is dat je het beste 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven in het begin om aan de smaak te wennen, want niet ieder kind vindt het gelijk lekker
Ze heeft nu 4 dagen worteltjes geproeft, en alles er weer uit gewerkt. Van een lepeltje eten kan ze wel, want ze krijgt bij de oppas ook melk van het lepeltje. (ze kan/ wil niet uit een flesje drinken) Moedermelk erdoor heen wilde ook niet lukken. We proberen zaterdag broccoli en dat weer 4 dagen, dan weer paar dagen rust en dan weer worteltjes, dan beginnen we met die 2 dingen en zien we het wel. Ze is inmiddels wel dikke vriendjes met onze hondjes, nu er eten aan te pas komt zijn ze niet meer bij Amber weg te krijgen
ik had van de week ook groene groentes genomen en dat vindt ze nog niet zo lekker , toen zei me ma je moet eens bruine bonen met appeltjes nemen(Olvarit) das echt iets van nou het zal wel bruine bonen Maar uhm smullen wat ze doet niet normaal, mischien een tip en het smaakt echt lekker en zoet
Misschien heeft ze er gewoon nog geen behoefte aan. Misschien over een paar dagen dat het alweer wat beter gaat. Het eten is wel iets wat even duurt voordat ze dat doorhebben. Ik heb toch een maand of 3 moeten wachten totdat mijn zoontje goed ( in mijn optiek) ging eten, dus meer dan een paar muizenhapjes. Kennelijk was hij er nog niet eerder aan toe. Maakt ook niet uit, in het eerste jaar hebben ze aan melk genoeg (hoofdvoeding).