Mijn schoonzus en zwager hebben jaren geleden uit zichzelf besloten geen cadeaus meer te geven bij verjaardagen van volwassenen. Wij hebben dan ook al in geen jaren meer wat gekregen als ze op verjaardagsvisite kwamen. De kinderen krijgen wel altijd een klein cadeautje als ze jarig zijn. Op zich prima maar nu houden ze binnenkort hun eigen verjaardag in een zaaltje omdat mijn zwager 40 wordt. Ik heb nu de discussie met mijn man over of we hun nu wel of niet iets moeten geven. Mijn man is van mening dat we wat moeten geven omdat het specialer is nu onze zwager 40 wordt en het feestje in een zaaltje is (lees koffie en gebak 's middags van 3-5 uur). Ik vind dat zij zelf de beslissing hebben genomen niet meer aan cadeaus te doen en wij daarom ook nu niks hoeven te geven. Bovendien vind ik 40 worden niet anders dan 39 of 41! Wat vinden jullie?
Ik zou het ook niet doen! Moet van beide kanten komen toch? Dan kunnen ze het wel speciaal vieren, maar dan moeten ze niet verwachten dat zij van andere wel kado's krijgen...
Ik vind dat je gelijk hebt, hoor! Vind dat ook altijd zoiets stoms.. 'Ja, maar je wordt maar 1 keer 40..' Klopt, maar je wordt ook maar 1 keer 41. En 42. En ga zo maar door Ook zoiets stoms: als je NOOIT wat van bepaalde mensen hoort, maar dan opeens een uitnodiging krijgt voor een kinderverjaardag.. Waar aan de onderkant van de kaart staat: Cadeautip envelop.. 1. Het is een KINDERverjaardag, aan een klein kind geef ik geen geld maar een cadeautje 2. Dan zijn we ineens wel goed genoeg, om iets te geven?!! Op onze huwelijksuitnodiging hebben wij ook niks staan met 'Cadeautip', vind het zo stom staan, alsof mensen alleen maar mogen komen als ze geld doneren. Zou het alleen al leuk vinden als die mensen de moeite nemen om te komen.. Dat ze een zaaltje afhuren voor de verjaardag van je zwager, hebben ze toch zelf voor gekozen? Het hóeft allemaal niet zo groots, dat willen ze zelf. En ze zijn zelf gestopt met de cadeautjes, moeten ze ook niet verwachten dat jullie nu ineens wel iets gaan geven (áls ze er moeilijk over zouden gaan doen). Sorry hoor, ik weet niet wat ik heb vandaag, moet even frustratie kwijt geloof ik Maar dit is hoe ik erover denk
Neem gewoon ene kleinigheidje mee, lekkere fles wijn of speciaal bier ofzo. Kom je niet helemaal met lege handen.
Ik weet dat mijn ouders dit ook hebben met mijn oom en tante. Op 'gewone' verjaardagen geven ze elkaar niks, maar bij een speciale gelegenheid (50 jaar, 25-jarig huwelijk) geven ze elkaar wel een kado.
Ik zou in dit geval misschien een kleinigheidje kopen (iets met 40 erop voor de gekkigheid of zo). Maar ook wij doen al een tijdje niet meer aan kadootjes en zou het dus ook zeker net zo lief laten als ik niks leuks kon vinden. Dat zij het nu in een zaaltje vieren wil niet zeggen dat de "regels" ineens veranderen natuurlijk.
Ik zou een kleinigheidje geven, al is het maar zodat je niet met lege handen staat als iedereen om je heen wel een cadeau heeft meegenomen.
Ik zou wel wat geven. Dat een ander mij niks geeft, prima, maar ik vind het raar om met lege handen op een verjaardag te verschijnen.
Ik ben zo'n persoon die wat dat betreft niet graag met lege handen ergens komt ook al hebben ze zelf besloten niet aan cadeautjes te doen bij andere verjaardag. Ik zou dus waarschijnlijk wel met een kleinigheidje komen, iets van de action of iets van een wijntje wat ik nog heb liggen van een kerstpakket ofzo met een leuk papiertje omheen zodat het duurder lijkt haha. Ik vind niet dat ze er "te veel" van mogen verwachten omdat ze zelf al heel lang niet meer aan cadeaus doen. Ook al hebben ze er deze keer een zaaltje voor afgehuurd enz. Ik trouw as maandag en heb ook mensen die van best wel ver moeten komen, daar verwacht ik ook totaal niks van qua cadeau en heb hun ook gezegd dat ik al blij ben als ze komen, dat vind ik zelf persoonlijk het belangrijkste
Ik geef altijd een cadeautje, of ik van mensen nou wel of niet wat krijg. Je moet wat geven omdat jij wat wil geven, niet omdat anderen wel of niet iets geven.
Ja ik kom ook niet graag met lege handen aan hoor! Ik zou ook iets nietszeggends meegeven Ik heb 1x een gratis Nederlandstalige muziekcd gegeven die ik kreeg bij de besteding van zoveel euro andere dingen. Nou, dikke hit joh Maar tóch een cadeautje.