Volgende week woensdag(3 maart) is het zover! Dan krijgt mijn dochtertje de eerste prikjes. Ben zo benieuwd hoe ze zal reageren op het prikken maar vooral daarna. Hoop niet dat ze er ziek van wordt, maarja dat heb je niet in de hand he?! Er zijn vast nog meer dames waarvan de kleintjes binnenkort de eerste prikjes krijgen. Ervaringen delen? Ben er trouwens helemaal niet bang of benauwd over hoor, maar ben wel benieuwd naar de reactie van de kleintjes! En lijkt me fijn om ervaringen en eventueel tips voor na de prikjes te delen!
Hier vandaag de 2e prikjes gehad. wat ik merkte was dat Lucas de eerste keer even flink moest huilen (maar ook snel weer te troosten was). Hij had 2 dagen wat verhoging en sliep wat slechter. Nu heeft hij het wat moeilijker omdat hij niet ingebakerd mag worden na een inenting, en dat is hij inmiddels zo gewend. Overigens vind ik het ook niet zo erg om het te zien, daar hebben sommige mama's wel moeite mee. Succes in elk geval, en knuffel je meisje maar flink daarna!
Het hoeft nog niet hoor, het is niet verplicht Hier nu 2 x dktp en 1 x pneu gehad ( wij geven ze niet samen ) Roan werd erg ziek van de pneu.
Judith nee weet dat het niet verplicht is, maar ik vindt het wel nodig! Vervelend dat Roan zo ziek werd van de Pneu! Niemand bij wie de kleine ook de eerste prikjes gaat krijgen???
Hier zijn de eerste 2 prikrondes goed verlopen. Heel even huilen en de eerste keer een klein beetje verhoging. Kortom: viel erg mee bij ons.
Mijn jongste wordt over 2 weken vervroegd ingeent. Mijn oudste heeft nooit last gehad van welke prikjes dan ook, gelukkig, dus ik hoop dat dat bij de jongste ook zo is.
Vorige week heeft onze jongste haar eerste prikjes gehad. 's Avonds wat verhoging en gedurende de dag veel geslapen, maar dat was het dan ook. Onze oudste dochter heeft eigenlijk ook nooit last gehad met de prikjes. Zelf vond ik het de allereerste keer gewoon niet zo fijn dat ik haar moest vasthouden zodat de arts kon prikken. Voelde me een beetje een verrader
Mijn zoontje heeft vorige week alweer voor de tweede keer zijn prikjes gekregen en helemaal nergens last van gehad!
mijn dochter heeft net zo als mijn zoon toen nergens last van maar heerlijk lekker geslapen zelfs die nacht doorgeslapen
Hier inmiddels gisteren de tweede prikken gehad en het is een slaapkopje vandaag, maar tussendoor wel vrolijk en hij eet goed. Na de eerste prikken dezelfde dag huilerig en er verder niets van gemerkt. Vond zelf die prikken wel zielig maar het is voor het goede doel Succes!
De eerste prikjes vond ik erger dan de kleine! En uiteindelijk heb ik er flink van genoten, want ze heeft de hele dag geslapen als een blok!
hhhmmm dus best wat kindjes die er niet veel last van hebben, behalve dat het als een slaappilletje lijkt te werken Ben benieuwd(maar dat heb ik volgensmij al een paar genoemd)
Hier ook heel weinig last van de prikjes, zowel bij mijn zoontje als nu bij mijn dochter. Wel wat pijnlijke beentjes op de dag van de prik. Verder voornamelijk veel slapen, en wat minder drinken (door het vele slapen). Binnen 24 uur was alles weer normaal.
Hier eigenlijk iedere keer eventjes flink huilen tijdens de prikjes (vaak de 2e pas, eerste is minder gemeen) maar dat was snel weer goed. Smiddsags meestal verhoging en jammerig. Hier maakte ik er standaard een knuffel-bank-dag van. Als ze zich rot voelde legde ik haar gewoon lekker aan (BV) en sliepen we heerlijk samen op de bank verder. Dag er op was al het leed weer geleden, gelukkig
Ze heeft haar prikjes gehad! Kleine dame was wel overstuur, had zelfs haar eerste traantjes. Maar net lachte ze alweer naar me Ben benieuwd hoe het vandaag/vannacht met haar gaat. Morgen horen jullie het!
Hier heeft ze ze gisteren gehad, stelde weinig voor; bij de tweede piepte ze even 10 seconden, troosten was niet eens nodig. Ze was gisteren wel erg moe, heeft dus veeeel geslapen. Vanmorgen begroette ze me meteen met een enorme lach, aww Vandaag slaapt ze ook nog wat meer dan normaal. Verder geen verhoging ofzo.
Mijn dochter krIjgt volgende week haar eerste prikjes. Gelukkig gaat haar papa mee want ik ben daar niet zo'n ster in, ik moet al huilen als ik met de kat naar de dierenarts moet en een prikje krijgt haha! Wij gaan de vrijdag erna met vakanrie dus hopelijk is ze dan goed te pas! 