Hoi, Is dit nou alleen in de provincie Utrecht zo? We gingen vanochtend voor de 14 maanden afspraak met 2 prikken en het viel me zo tegen allemaal. Het is me de vorige keer wel verteld dat het een korte afspraak zou zijn maar we werden naar binnen geroepen zonder meten en wegen zo van: dat doen we niet meer met 14 maanden...mijn zoontje was aan het huilen dus de ogentest lukte al niet, niet dat ze er even de tijd voor namen. En vervolgens kwam er een andere dame binnen en gingen ze in beiden armen tegelijk de prikken zetten. Ik vond het zo raar snel gaan allemaal. Toen ik thuis kwam dikke tranen maar dan wel van mama. Wat belachelijk zeg. Ik kon niet eens vragen over zijn spraakontwikkeling. Benjamin zegt nog geen woord, ook nauwelijks mama. Ik ga nog terug voor de ogentest over een paar weken maar daarna is het denk ik klaar voor mij daar. Ik ga het zelf wel uitzoeken. Echt niet normaal dat het zo afgeragd wordt en dat daar dan ook verder niet via brief over gecommuniceerd wordt of zo als je kindje in deze tijd geboren wordt. Zeker als je al een ouder kind hebt waarbij er wel altijd de tijd genomen werd.... Hoe gaat dat bij jullie? Groetjes, Charlie
wat jammer dat je het zo ervaren hebt. ik zou een klacht indienen. Bij 'mijn' CB wordt áltijd ruim de tijd genomen, zowel door de arts als door de wijkverpleegkundige. Afgelopen afspraak met 18mnd had ik niet eens prikjes, en toch werd er minstens 15 minuten aandacht aan mij en mijn kind besteed. Ik ben overigens wel van mening dat mensen zich wat te druk maken over wat het cb doet, zegt of juist niet doet of zegt. Ik neem het als advies op, geen gouden regel. En trek dus verder mijn eigen plan vwb opvoeding/grootbrengen van mijn kind.
is bezuiniging idd........hier is de jongste rond 1 jaar geweest en eigenlijk ga je dan nog eens tussen de 1 en 2 jaar maar dit is nu weggevallen bij ons.....we gaan pas weer met 2 jaar...ik vindt het niet erg hihii Wel is het fijn om even te wegen idd...maar voor de rest vindt ik het niet erg als ik weer snel weg mag hoor...
Op zich gaat het ook altijd goed, en heb ik ook niet 100 vragen en trek mijn eigen plan, maar volgens mij is het wel rond deze tijd dat ze gaan praten en zo en al een paar woorden zeggen. Maar ze hadden vandaag gewoon haast dus ik kon helemaal niets. En in twee armen tegelijk prikken heb ik ook nooit meegemaakt. Jeetje, ik vond het gewoon zielig voor Ben. Ik ga even tot rust komen vandaag en bel ze dan morgen met mijn beklag...in mijn dochters tijd werd er ruimschoots bijgehouden of ze al blokken door zo'n doos duwde...nou daar moet ik Ben ook nog bij helpen en zelf een boterham eten doet hij ook niet. Maar goed, geen kind is hetzelfde. Ga het zelf wel allemaal uitzoeken en in de gaten houden. C.
Oh, nog even ter geruststelling: mijn zoontje zei op de 14mnd afspraak ook nog geen woord. Sterker nog, nu is het nog steeds geen spraakwaterval. Als hij maar klanken maakte met 14mnd, dan was het genoeg. En met 18mnd moeten ze denken een woordje of 10 kunnen. (ik zei dat hij er ongeveer 10 kon, en dat was prima). De blokkenstapeltest was hier ook pas met 18mnd.
Maar je had dus graag die bevestiging dat je kindje het gewoon nu goed doet...als ik het goed begrijp..... Ik snap je wel hoor....maar als je kindje het gewoon goed doet is het toch prima. Maar zeker morgen even bellen en je beklag doen.....want ze moeten voor iedereen de tijd hebben vindt ik. Hier loopt het wel eens uit en dan nog maken ze ruim de tijd voor je... 2 Prikjes gelijk is misschien wat cru idd......doen ze hier ook niet trouwens.
Wij zijn toevallig gisteren geweest voor de 14 maanden afspraak. Er is gewoon de tijd voor ons genomen, wegen, meten, tijd voor mijn vragen en ze kreeg idd ook een blokkendoos in haar handen. Misschien kan je bellen voor een langere afspraak. Want normaal vind ik het allemaal wel prima, maar gisteren voelde het toch echt goed om even wat dingen te bespreken. Twee prikjes tegelijk is niet persé extra vervelend denk ik trouwens, na elkaar dan weten ze een beetje wat er gaat komen en dat is ook geen fijn gevoel, met 2 in 1 zijn ze er ook meteen vanaf.
Motorisch doet hij het goed, staat los en loopt langs muren en banken en achter wagentje al heel lang, maar met andere dingetjes dus langzamer. Ik denk dat je automatisch te veel vergelijkt met je eerste. Nee ik vind gewoon dat wij daar vandaag echt binnen 5 minuten weer buiten stonden, het voelde gewoon niet als normaal maar zal wel aan mij liggen. Het is gewoon een reeks van veranderingen sinds onze dochter die van 2007 is. Normaal waren er ook afspraken met 8 en 9 maanden (is ook wel beetje veel) maar die zijn nu ook geschrapt dus met 6 maanden en dan weer met 11 en 14. Die tijd tussen 6 en 11 maanden vind ik te lang en echt niet kunnen in het eerste levensjaar. Maar ja, het is nou eenmaal zo. En ook, Ben is redelijk zwaar maar nu weet ik dus niets omdat er geen tijd was...lengte of gewicht. C.
Zie je nou wel Mime, ik krijg van meerderen het idee dat het daar wel gewoon gaat...bedankt in ieder geval..
Ja charlie dan moet je gewoon even bellen en dan mag je vast even terugkomen om te wegen... Ik snap je wel hoor.....het cb is juist om even te kijken hoe je kindje het doet...als zij je dan niet serieus nemen voel jij je niet fijn...begrijpelijk!
uhm het enige wat ik nu denk is ogen test bij 14 maanden?? hier krijgen ze hem pas met 3,9 jaar verder zou ik je over de spraak niet druk maken mijn zoon heeft tot zijn 2de verjaardag niet gepraat en nu wens ik dat hij af en toe 5 min zijn mond dicht houd hahaha
2 prikjes gelijktijdig is fijn dat is slechts 1x pijn voelen voor je kindje. hoewel ik natuurlijk heel goed begrijp dat je graag een en ander had wilen bespreken. maak gewoon met de verpleegkundige een nieuwe afspraak en doe dan ook even wegen en meten.
Ja, mijn dochter is 2 weken terug geweest, en heeft ook geen ogentest gehad? Over het meten en wegen: hier heb je 1x per week een middag dat je daar voor langs kunt komen, zonder afspraak. Misschien bij jullie ook wel?
nee zo vroeg krijg je ook geen ogentest....je kindje kan dan echt nog niet vertellen wat zij/hij ziet staan op die lichtbalk....dus lijkt me niet dat ze dat bedoelt
ogentest, wat ik me kan herinneren is dat de arts met 14mnd keek of hij goed volgde, en of hij niet scheel keek.
Hier wel afspraak met 14maanden icm BMR vaccinatie. Hier is het juist de 18maanden check die eruit gaat! Wij geen ogentest, volgens mij ook niet lampje volgen (? geen idee meer) En over dat praten: hier was ook de kamer te klein want owjee volgens de cb arts moest hij al papa,mama,opa,oma,die,dat,daar,deze,op enz enz kunnen zeggen. Het enige wat meneer deed was wijzen en dan euh! Ik heb me daar vreselijk druk om gemaakt, dacht dat er iets mis was met hem. Nu ligt hij al een half uur papa,mama,opa,oma,ja,nee, en de poes en de hond enz na te doen in zn bed terwijl hij eigenliijk moet gaan slapen Hij praat pas sinds 3 weken en eigenlijk leert hij bijna dagelijks wel een nieuw woordje te zeggen... Dus maak je daar alsjeblieft niet druk om, bij de een gaat dat nou eenmaal sneller dan de ander. Het wegen en meten kan ik hier ook op een inloopspreekuur 1x in de week, en dan kun je ook wat kleine dingen vragen. xxx
Ja het is het lampje inderdaad. Ze noemde het zelf een ogentest maar toen ze dat zei dacht ik ook aan die fijne ouderwetse plaatjes in het boekje...maar dat is pas later inderdaad. Zal wel goedkomen met praten inderdaad. Merk wel dat hij me nu meer 'antwoord' met uh en ah..euh...maar bal, opa of mama...ho maar! Hier inderdaad ook een 'weeg' uurtje...de meetlat die er naast ligt mag dan weer niet... pfff.... Ik neem manlief even mee naar de ogentest en dan gaan we gewoon zelf even rustig meten en wegen of het nou wel of niet mag of kan bij ons . C.