Donderdag is schoonpa jarig.. Daar wil mn man heen.. prima.. ik ook wel.. Maar om ons hummeltje mee te slepen vind ik nog al wat.. Het is nl. zo'n 7 kwartier rijden, heen...en mits we niet in een file terecht komen, 's middags, ook terug.. Gijs zit die dag dus bijelkaar 3 en een half uur in de maxicosi.. We nemen de Queeny mee, zodat hij in de reisbak kan slapen.. ( Ik hoop dat dat lukt) Ik kolf zelf, maar om het daar te doen zie ik niet zo zitten... Ik ben niet zo thuis bij mn schoonouders dat ik daar wel even boven ga zitten en beneden met een stuk of 5 van die 80+-ers om me heen... hmmm nope... niet echt fijn.. Vorige week disndag belde schoonma ( dat is sinds de geboorte van Gijs ook "al" de tweede keer, eerste keer was met mijn verjaardag, een week na zn geboorte) en vroeg ze mn man of ze soms nog iets in huis moest halen.. zucht.... OK.. ze zijn compleet uit de kleine kinderen.. Gijs is de eerste opa en oma-zegger.. Maar goed.. Ik zit dus even met die reistijd in mn maag; is 3,5 uur in de MC niet te veel van "goede" en wie heeft een tip m.b.t. het kolven. We zijn van (ongeveer) half 10 tot een uur of 17.30 van huis..
Dat is idd te lang op de kleine in de Maxi-Cosi te laten. In een reiswieg zou kunnen maar je mag de kleine daar niet in laten slapen in de auto. Dit ivm met veiligheid, je kunt de bak van de kinderwagen niet echt vastzetten in de auto.
Nee die reisbak kun je niet vastzetten.. en al zou je hem wel op een of andere manier vastzetten.. dan ligt de kleine er nog los in.. Maar goed.. als Gijs dus inderdaad niet 2 keer 7 kwartier in de MC mag zitten kunnen we dus zolang dat niet mag niet naar de mijn man zn ouders.. Zelf kunnen ze niet rijden dus hier komen lukt ook niet ( ja.. met anderen.. maar dan heb je meteen zwager+vriendin/ schoonzus met zwager erbij) Kortom: ze wonen gewoon te ver weg.. hahaha
Het is natuurlijk niet zo lang achter elkaar. Als je hem alleen voor de autorit in de MC laat, kan het wel hoor. En ik neem aan dat je niet gelijk teruggaat, dus er zit ook nog wat tijd tussen de ritten. Kun je hem idd daar laten slapen in de kinderwagenbak. Wat kolfen betreft zou ik dat dan doen vlak voordat je weggaat en als je weer thuis bent, dan hoef je het niet daar te doen.
Ik denk niet dat mn man er voor te porren is.. En dan zitten we met t feit dat er in Woubrugge geen trein rijdt.. Dan moeten we vanuit Alphen aan de Rijd ofzo nog naar hen toe.. En vanuit hier eerst naar Wolvega.. ... nee dat word 4 keer niks...
Ik denk; als jje t niet ziet zitten, gewoon niet doen. Ik snap best wel dat je zo'n reis voor zo'n ukkie heftig vindt. Er komen nog genoeg verjaardagen..Wat vindt je man ervan?
voor een keertje kan je kleintje echt wel langer dan 2 uur in de maxi cosi, het advies is om hem niet te vaak zolang te gebruiken. veel mensen gaan met de auto op vakantie en ook dan zit je kleintje er langer in. kolven zou ik toch gewoon boven doen, het moet nou eenmaal gebeuren en bij de visite zou ik dat echt niet doen
Mn man wil wel graag naar zn ouders toe.. Ook omdat ze Gijs dan weer even kunnen zien.. Dat snap ik ook wel.. dat gun ik ze ook wel.. Ik denk dat we er tussen 11 en 11.30 aankomen en rond 15 uur terug gaan ( om file's hopelijk voor te zijn) In de ruim 3 uur dat we daar zijn kan Gijs in de reisbak liggen en voor een voeding gewoon even bij papa of mij op de arm.. ( Geen "bij-jan-en-alleman" op de arm iig.. hebben we op mijn vader zn verjaardag laatst ook niet gedaan) @ Petra.. gelukkig zijn zulke reizen hier incidenteel en ben ik blij te lezen dat t dan geen kwaad kan.. het kolven weet ik nog niet.. Kan natuurlijk wel mn set meenemen.. ( moet ik me nog wel ff verdiepen in t hoe bewaren van de melk.. Ik ben ergens ook zo mutserig.. thuis zet ik t zo in de koelkast.. kan daar ook, maar t meot wel mee terug naar huis.. LOL)
Hoi, het is echt geen probleem als je incidenteel een dag hebt dat je kleintje langer dan de aangegeven tijd in de MC zit... Wat dat betreft kun je dus rustig op en neer Wat betreft het kolven: je productie is nog niet op peil, dus als je enkel kolft voor vertrek en bij thuiskomst, ga je dat direct merken in je productie. Toch even boven gaan zitten dus! Gewoon even zorgen dat je zeker weet dat er niemand binnen komt. Eventueel, als je het niet ziet zitten om met melkflesjes de kamer door te gaan, zou je het boven in de douche zelfs weg kunnen gooien, (zou ik persoonlijk wel jammer vinden van m'n kolfopbrengst ). Ik heb hier gemerkt dat je bij BV stapsgewijs je grenzen toch wat gaat verleggen en toch dit soort dingen gaat doen en dan merkt dat het allemaal wel meevalt...
Ik heb mijn kraamfeest deels bij mijn schoonouders gehouden toen Yelena 2 weken was. Ik heb toen boven gekolfd in de oude slaapkamer van mijn vriend. De deur kon op slot, dat gaf me meer rust. Als je je niet op je gemak voelt, vraag je of je man ff meeloopt met jullie ukkie bijvoorbeeld. Komt het kolven ook goed op gang als je naar je uk kan kijken. Ik denk dat het even een drempel is waar je je overheen moet zetten. Ik vond het ook een heel gedoe om Yelena mee te nemen, maar onlangs heb ik een reis naar Polen per auto van 22 uur met haar gemaakt! Je schoonouders zullen je vast wel begrijpen. Ik vind het juist wel lief dat je schoonma speciaal even belt om te vragen of je nog iets nodig hebt. Die van mij heeft niet eens speelgoed in huis.
Hoi hoi, Heb dan nog wel geen kind, maar je kan toch even halverwege de reis ook even een korte pauze nemen, kan je kindje even uit de mc.
Je kunt ook een koelbox meenemen om de melk te "vervoeren". Wij hebben er zelf één die op de 12-volts aansluiting in de auto kan (sigarettenaansteker). Bevalt erg goed, ook voor mee op vakantie enzo. Succes ermee!
Tuurlijk kan dat wel, je kleine houdt er niks aan over hoor. Gewoon lekker plat leggen bij opa en oma. Suc6!
Ik vind het zelf ook wel kunnen, je haaldt de kleine toch uit de MC als je er bent? dus dan kom je niet aan de max van 2 uren, maar 1x over die 2 uren is echt geen groot probleem hoor? en je kan idd even stoppen onderweg dan kan de kleine even uit de MC. Mijn zoon was 3 weken toen ik op vakantie ben geweest met hem en mijn ouders naar twente, is bijna 2 uren rijden vanaf hier, en al die tijd heeft hij heerlijk liggen slapen in de MC, geen problemen mee gehad. en kan mee voorstellen dan je man wel naar je schoonouders wil, en dat zij ook even hun kleinkind willen zien. Ik vind het juist super lief van je schoonmoeder dat zij belt of ze iets in huis moeten halen voor jullie! Mijn ex schoonouders kijken niet eens om naar hun kleinkind, ik zou het prachtig vinden als zij 1x zouden bellen en vragen of ik nog wat gebruiken kan voor hun kleinzoon
ik zag de eerste weken ook enorm tegen dit soort dingen op, maar echt waar.. het zal je waarschijnlijk achteraf meevallen. 1 x een wat langere tijd in de maxi cosi is echt geen probleem.. waarschijnlijk slaapt je baby gewoon heerlijk en als je daar bent zullen er vast genoeg plekken zijn waar hij met zijn reiswieg kan komen te staan. kolven op een ander vond ik ook vreselijk, maar probeer gewoon die knop om te draaien en je er over heen te zetten. ook dit valt waarschijnlijk heel erg mee. ik heb zelf veel te lang gewacht met dit soort dingen doen, en daardoor werd het allemaal maar moeilijker.