Tandenpoetsen..drama?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Esthertje, Nov 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    Op het moment is tandenpoetsenecht een drama, hoe lossen jullie het op?
    Wij moeten hem echt op het moment met zijn tweeen vasthouden,en nog is het brullen......ik word er moedeloos van :(

Hij wil de tandenborstel ook niet zelf vasthouden en er een spelletje van maken werkt ook niet,maar volgens mij krijgt hij er op deze manier een trauma van!

Iemand nog tips?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars staat op een krukje bij de wasbak in de badkamer, dan kan hij in de spiegel kijken en dat vind ie prachtig. eerst mama poetsen, dan lars zelf en daarna mag hij zijn tandeborstel uit spoelen. moet ik er wel bij zeggen dat hij het nooit erg gevonden heeft, alleen als er weer wat doorkwam vond hij het niet leuk

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hier is het tandenpoetsen ook een drama, maar we blijven stug volhouden en proberen er tussen zijn gekrijs door een feestje van te maken. dus liedjes zingen, hem mee laten poetsen, etc.
    nu gaat het langzaamaan steeds beter, en soms zit er zelfs een dag tussen dat het zonder gehuil gaat.
    dus tsja... vooral volhouden en proberen er geen negatieve situatie van te maken (wat best lastig kan zijn... ik zag soms er echt tegenop dat het weer tandenpoetstijd was..)

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hier was tandenpoetsen ook een drama, heb echt vanalles geprobeerd, ook de dingen die hierboven staan. Voorlopig poets ik nu dus haar tandjes terwijl ze een paar minuutjes Teletubbies kijkt. Anders was het bijna onmogelijk, ze hield de lippen stijf op elkaar en duwde mijn handen heel hard weg of trok aan de tandenborstel, een keer had ze hem zo hard vast en toen ik hem per ongeluk losliet heeft ze haarzelf pijn gedaan. Bovendien was het dan nog een kwartier keihard krijsen na het poetsen.

Ik weet dat dit niet de ideale oplossing is, maar het is me het drama en het vechten gewoon niet waard, dus doen we het nu voorlopig zo. Als ze oud genoeg is, zal ze wel de tandjes leren poetsen in de badkamer.

5. melle

melle Bekend lid

May 31, 2006
    921
    1
    0
    Ja ik ken het.... Hier ook een tijd drama geweest. Echt in de houtgreep om tandjes te poetsen. Maaaaar de volhouder wint, na 2 / 3 weken had hij door dat het toch wel ging gebeuren en doet hij braaf zijn mondje open als ik met de tandenborstel aankom. Dus gewoon volhouden!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Toen het hier drama werd, heb ik gewoon even niet gepoetst. Wel telkens geprobeerd, maar als ze niet wilde stopte ik er ook mee. Nu vindt ze het nog steeds niet zo leuk, maar nu houdt ze de tandenborstel vast en dan beweeg ik 'n over haar tanden, dat vindt ze dan wel goed. Ik vind dat het niet zo'n strijd moet worden (houdgreep vind ik echt zielig), maar het ligt wel erg aan de leeftijd van je kindje. Voor de tv zetten vind ik niet eens zo slecht. Een betere oplossing dan de houdgreep.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    hier ook een drama en doet net alsof ze vermoord wordt. ik leg der op mijn benen met hoofd op mijn knieen.. houdt der klem en dn heel snel poesten. echt heel snel en moet zeggen dt ik het nog steeds vaak vergeet slecht he. ze vond het altijd erg leuk en denk dat het een piriode is. dan maar even minder poetsen. ze heeft al 6 tandjes haha dus op zizh zo gebeurd maar erg zielig als het zo moet

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Micchien niet helemaal verantwoord, maar zou het helpen als je even helemaal geen tanden poetst? Dan ga je zelf altijd je tanden poetsen met hem erbij. Laat hem rondlopen, kijken eventueel jouw tanden poetsen. Ik denk namelijk dat dwang inderdaad een soort van angst veroorzaakt.

Dano heeft het hier spelenderwijs meegrkegen, hij wil altijd als een van ons de tanden poetst ook poetsen. dan kauwt hij meer op zijn tandenborstel, en daarna mag ik het gewoon bij hem doen.

Het mooiste vind hij als hij mama's tanden mag poetsen of dat zijn tandjes worden gepoetst met de grote tandenbrostel.

Hier dus helemaal geen drama, we leggen er ook geen dwang op.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hoi hoi

dwingen werkt averechts en inderdaad krijgt je kindje dan het gevoel dat het iets slechts is dus gewoon even niet poetsen

wat je kunt doen is zodra jij je tanden gaat poetsen geef je hem zijn tandeborstel laat hem zelf tandpasta erop doen en zeg verder niets ga je tandenpoetsen kinderen hebben van nature een naaap gedrag dus hij zal je gauw na gaan doen

groetjes nathalie ;)

10. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hier totaal geen drama.
    Maak er gewoon een spelletje van.
    Als ik bezig ben zit ze altijd in de badkamer en maakt ze zelf dan een brom geluid.
    En dan gaan we dansen haha.
    Daarna is Britt aan de beurt om tanden te poetsen en die vinden het dan helemaal super!

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Hier werkt het na-apen dus niet... ze doet alles na maar dat net niet, mama's tanden poetsen vindt ze wel heel leuk.

Dwingen wil ook doen, want ik wil idd niet dat het idee krijgt dat het iets slechts is.

En even niet poetsen hebben we ook geprobeerd, maar het haalde echt niks uit :(

Ik weet niet waarom ze er een hekel aan heeft, want de eerste drie maanden vond ze het superleuk en gierde ze het uit.

Duw wij blijven nog even tandenpoetsen met de Teletubbies :)

12. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij hebben Zoƫ al heel vroeg na het badje de tandenborstel gedaan. Al was het alleen maar om op te sabbelen en dan stond ik er naast mijn tanden te poetsen terwijl mijn man haar aan het afdrogen was.
    Ze vindt het nu dan ook gelukkig niet erg. Zo gaat ze ook al mee naar de tandarts ook even in de stoel. Ze is nu 2 x geweest en ze vindt het wel gezellig. Hoop maar dat dat ook zo blijft.

13. Niet meer actief

wat bij ons helpt is dat mijn man met de hond aan het gek doen is en ik ondertussen haar tanden poets.. ze vind het heel grappig wat papa en de hond doen en lacht dan volop en ik heb alle tijd om haar tandjes te poetsen haha.. ze ligt gewoon in bedje en de hond rent dan steeds van haar kamer naar de overloop enz enz

14. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hier is tandenpoetsen nog steeds geen feest. Ik dwing haar niet en houd haar al helemaal niet in een houdgreep. Moesten ze eens bij mij doen... :evil:

Noa kauwt alleen op haar borstel en mama mag niks doen. Ach... het zal vanzelf wel komen toch?

15. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier ook al wel een maand ofzo...
    ik leg hem in bed neer, met de ene arm buig ik over hem heen en hou zn armen tegen en tegelijkertijd zn hoofd , als hij gaat brullen gaat zn mond vanzelf open haha..
    het lijkt erop dat het deze week iets beter gaat, denk toch wel dat de aanhouder wint...
    succes ermee

16. anita26

anita26 Actief lid

Oct 1, 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    ik zou dus even lekker NIET poetsen! Dwingen lijkt mij echt geen zin hebben. Thomas had het ook een poosje. Ik liet hem wel elke keer kijken als ik ging tandenpoetsen. Thomas vond het erg "stoer" als hij de grote-mensen-tandenborstel mocht vasthouden en de grote-mensen-tandpasta er op mocht doen. Ook vond hij electrisch poetsen veel leuker dan de gewone. Hij houdt de borstel zelf vast en knauwt en poetst een beetje. Waar hij het toelaat poets ik een beetje na en anders even niet. Komt vanzelf lijkt mij. En s avonds nog even wat water drinken in zijn laatste flesje.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Hier nu ook, Jelle hobbelt in zijn blootje naar de badkamer, draait een rondje, gaat met zijn billen op het matje zitten (soms ernaast maar dat is wel erg koud :D ) en doet braaf zijn mond open... Ik wist niet wat ik zag de eerste keer.... :) :) :)

Ah ja, en de elektrischa tandenborstel vind hij ook mega interessant. Hij wil hem altijd even tegen zijn lippen voelen en hij wil wel meer maar volgens mij is dat nu nog niet goed vor de tandjes. Ik moet toch naar de tandarts volgende week, dan zal ik het eens navragen.

18. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Hier is het ook niet bepaald een hobby geweest. Ik hield dochterlief niet in een houdgreep ofzo (dat werkt alleen maar averechts) maar heb wel altijd volgehouden; soms wel een keer de achterste kiesjes overgeslagen, als voor haar de boodschap maar wel overgekomen was dat er toch gepoetst werd, of ze nou protesteerde of niet. Verder houden we het zo leuk mogelijk, door een liedje aan te zetten ondertussen en ik vermeld altijd even dat we na het tanden poetsen een boekje gaan lezen, dat werkt behoorlijk stimulerend hier. Vooral als ze dat boekje vooraf al uit heeft mogen kiezen. Nu gaat het eigenlijk heel goed, ze laat het poetsen gewoon toe. Moet zeggen dat ze haar mond nog niet heel goed open doet, het is vaak wel wat 'proppen', maar het blijft gezellig.
    Succes ermee!

19. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    [quote="BlueskyAh ja, en de elektrischa tandenborstel vind hij ook mega interessant. Hij wil hem altijd even tegen zijn lippen voelen en hij wil wel meer maar volgens mij is dat nu nog niet goed vor de tandjes. Ik moet toch naar de tandarts volgende week, dan zal ik het eens navragen.[/quote]
    Nee, dat is inderdaad nog niet goed, zeker niet met een volwassenen-borstel erop. Baby-borsteltjes zijn toch een stuk zachter...

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik had nog niet eens aan de borstel gedacht, eigenlijk... Het ging mij meer om de trillingen... Volgens mij rammelen die tandjes eruit van zo'n electrische borstel... :)

Overigens ha dik gisteren nog ene klein bunderjte.. Ik doe tandpasta op Jelle's borstel en ik beging te poetsen. Ik denk op een gegeven moment, wat schuimt het blauw? Heb ik mijn eigen tandpasta gepakt... :) :) En Jelle maar sputteren.. :) Hij vond het echt niet lekker die scherpe mintsmaak.. :D

Share This Page