Hoi, Bij ons in de familie is het zo dat de vrouwen tijdens de zwangerschap nogal snel dik worden. En dan bedoel ik niet de buik, maar bij ons gaat het vooral op de heupen etc zitten. Nu vind ik het helemaal niet erg om wat aan te komen, maar ik wil graag goed mijn best doen om niet teveel aan te komen. Dus niet meer dan nodig is. Nu vroeg ik mij af, wat is een goed/gezond eetpatroon voor een zwangere vrouw? Dus hoeveel maaltijden per dag e.d.? Ook heb ik soms enorme trek ik bepaalde smaken. Soms moet ik echt iets hartigs hebben en een paar uur later ineens onzettende trek in iets zoets of zuurs. Wat zijn gezonde snacks? Heeft iemand tips zodat ik het aankomen een beetje in de hand kan houden?
Ik eet 3 normale maaltijden per dag en iedere 2 uur een tusendoortje. Mijn tussendoortjes zijn over het algemeen fruit of tussendoor cracker van lu met smeerkaas of optimel vla of yoghurt. Omat ik af ging vallen eet ik nu tussendoor iets meer snoep maar dat zit eigenlijk niet zo in mijn systeem. succes!
Ik had ook zo'n plan, sinds 3 weken heb ik het helemaal losgelaten Tot 29 weken ging het prima, nu eet ik alleen nog maar. Heel veel succes in ieder geval. Maar in ieder geval, fruit is idd een goed idee tussendoor. Het vult wel, maar er zit haast geen calorieen in. Vooral appels e.d. Ik heb heel veel appels gegeten.