nog eens... krentenaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    bah ik ben er zo klaar mee..
    Mijn dochter had een paar weken geleden krentebaard. Heb er toen ook een topic over geopend.
    Erg explosief wat het toen. Vooral op haar knie en rondom
    toen anti-biotica gehad oraal en in in zalf. Het was vrij snel over. MAAR.. 2 weken geleden begon het weer op haar vinger. Voor de zekerheid aan de huisarts laten zien en jawel ook krentenbaard. Dus weer smeren en afplakken. Kleren wassen iedere dag bed verschonen handdoeken etc gelijk in de was want super besmettelijk..
    maar we zijn nu 2 weken verder en het gaat maar niet over. Het verplaatst steeds dus ondertussen zit het nog op haar vinger maar het wandeld heel haar vinger over zegmaar. Gaat het ene plekje dicht ontstaat erboven weer een nieuw wondje. Ook vorige week ineens een flinke plek achter haar oor. Nu sinds vandaag ook weer een verdacht plekje op haar voet..

Heeft nog iemand de gouden tip ? Wil liever niet nog eens antibiotica oraal gaan geven. De zalf smeren we nu wel braaf 4 x per dag. Maar ik ben er wel klaar mee eigenlijk. Het is niet heel ernstig ofzo en ze heeft er niet heel veel last van maar toch..

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Wat vervelend. Welke zalf smeer je nu? Er is Fucidin maar ook Bactroban. Het ligt er maar net aan welke bacterie de ontsteking veroorzaakt. Je zou dus nog om een andere zalf kunnen vragen. Na een tijdje kan de bacterie ook resistent worden tegen bijvoorbeeld Fucidin.

Wat hier ook hielp was smeren met zinkzalf/olie van Dr. Swaab. Even vragen bij Etos, daar hebben ze dat. Dat droogt de plekjes snel uit. Eerst depte ik dan met Sterilon en dan met die zinkzalf er op. Toen ging het ook wel snel weg.

Kan me voorstellen dat je niet weer ab wil. Lijkt me ook niet fijn. Het is heel lastig inderdaad. Hier was het alleen een plek op zijn kin maar kwam steeds na 5 weken terug. De hele afgelopen zomer mee bezig geweest...

Sterkte

3. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Elke dag checken op wondjes. Het zijn altijd de kleine sneetjes die besmet raken. Mocht ze ergens een miniwondje hebben gelijk insmeren en afplakken. Ook de nagels kort houden dat ze nier haar huid open krabt. Het is een enormrottig iets maar de hersteltijd duurt ook echt best lang. Mijn zusje heeft het 2 keer in 1 jaar gehad en wat een drama was dat...

4. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Dank voor de antwoorden.
    Ja ik plak inderdaad ieder klein wondje gelijk af en smeer ze gelijk in. Heb nu ook Calendula gehaald.
    En ja ze heeft inderdaad fusidine zalf. Zo gek sommige plekjes knappen heel snel op ( die achter haar oor bv die was echt heel akelig groot en vrij open enzo en kon ik dus niet afplakken want zat echt achter oorschelp en andere op haar vinger nu dus gaat maar niet over..
    Nagels knippen had ik nog niet aan gedacht ! Dank dat doen we wel maar ga ik nu een keer extra doen
    Bactroban ga ik me ook eens in verdiepen

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou een verwijzing vragen naar de dermatoloog. Ik heb het ook gehad en na 2 antibioticakuren ben ik doorgestuurd. Bij mij zat het in mijn slijmvliezen en blijkbaar kan het dan overal opkomen. Heb een maand lang mijn slijmvliezen in moeten smeren (neus en bilspleet, vond het heel vaag, maar goed, het werkte blijkbaar wel ;)) met bactroban en toen was het gelukkig eindelijk over! Heb er iets van een half jaar mee gelopen, heel vervelend!

6. Charlie007

Inderdaad komt het vanuit de slijmvliezen....bilnaad wist ik niet ;) maar had wel gelezen dat het vanuit de neus komt. En dat klopt ook wel want hier lag duidelijk verband met verkoudheid/lage weerstand en krentenbaard. Je kan dan bactroban voor in de neus krijgen en dan pak je dus de bron van het probleem aan.

Ik zou ook even teruggaan en als de ha niet zelf met zo'n oplossing komt vragen naar een doorverwijzing naar een dermatoloog.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het kan blijkbaar ook vanuit de keel komen, dat was bij mij ook getest namelijk, maar daar zat het bij mij dus niet. Wel in mijn neus en bilnaad. Weet even niet meer of ze nog op meer plaatsen getest hadden, is alweer 2 jaar geleden ;)

8. Charlie007

Ja komt of door de streptokok of stafylokok bacterie. Is wel goed als erop getest wordt want dan weet je ook hoe het behandeld moet worden...Bactroban of Fusidine...

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.237
    7.281
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had wel een stafylokok en normaal gesproken werkt Fucidin daar wel tegen, maar Bactroban werkt toch nog iets anders geloof ik.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    hmm nu zegt ze al een paar dagen dat ze pijn aan haar billen heeft. Ik zie niets.. maar ga morgen nog maar eens kijken..

En als het niet over gaat terug naar de huisarts.. Nu lijkt haar vinger dicht ( even afkloppen... ) haar oor is ook zo goed als beter alleen haar voet nog een klein plekje. Mocht het weer gaan uitbreiden ga ik terug

Dank voor het mee-denken ! tips en antwoorden toch fijn als er even meegedacht wordt.. :)

Deel Deze Pagina