Gevoelig voor stemverheffing

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mykelti, 20 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Sinds een paar maanden is mijn mannetje heel gevoelig voor stemverheffing. Als je echt een keer je stem verheft omdat hij bv doorlopend zeurt of echt iets doet dat niet kan (gebeurt gelukkig zelden), dan loopt hij weg heel stilletjes en begint te huilen.

Dan duurt het ook echt even voordat je hem weer "eruit" hebt, zeg maar. Net of hij even blokkeert.

Is dit een fase?

Verder is het een heel ondeugend, ondernemend ventje dat altijd speelt en lacht, dus verder niet overdreven gevoelig ofzo.

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook zo eentje maar hij is verder ook gevoelig voor geluid (behalve als hij het zelf produceert :D ) Ik let erop dat ik hem rustig maar streng aanspreek, dan komt de boodschap ook wel aan. En ik verhef mijn stem als hij iets doet wat echt niet door de beugel kan, dan schrikt hij maar. Gelukkig is dat meestal niet nodig.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook gelukkig meestal niet nodig, hij is heel bereikbaar voor correcties gelukkig. Gewoon stevig aanspreken is ook 99 van de 100 keer afdoende.

Harde geluiden lijkt hij niet al teveel last van te hebben. Dat scheelt wel.
    Maar echt fan is hij ook niet.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Mijn peuter ook.
    En eerlijk.. Ik zelf ook.
    Dus ik probeer het zo min mogelijk. Maar goed we blijven mensen en het komt wel eens voor natuurlijk.
    Ik vind duidelijk en "streng" op hoogte en niveau van onze dochter velen malen beter werken en ook een stuk prettiger.

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Het ligt er een beetje aan, het is niet leuk om "op je kop" te krijgen, en als hij iedere keer stilletjes huilend wegloopt en 1 van de 2 ouders gaat vervolgens aan de slag om "hem eruit te krijgen" is hij dan gevoeliger dan andere voor stemverheffing, of gewoon heel erg slim?

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een niet de stemverheffing als je boos bent (probeert te zijn haha) maar bij alle stemverheffingen.
    Vriend en ik die elkaar pesten en en lachend laat me met rust of hou op roepen maar echt lachend. Zoontje kan er niet tegen en is het een pruillipje

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

hier een peuter (volgende maand wordt hij 3) die al hard begint te huilen als je je vinger opsteekt om hem te berispen....Heel vervelend, hij doet net of hij wordt vermoord of zo.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #8 Mykelti, 23 feb 2015
    Laatst bewerkt: 23 feb 2015
    Het is hier gelukkig niet overdreven, alleen als je hem echt streng toespreekt. Gewone verbaal toespreken heeft dit niet tot gevolg gelukkig. Daarom denk ik ook niet dat het aanstelleritis is.

Als hij er last van heeft, dan is hij ook echt even niet bereikbaar.
    Het zal wel een fase zijn. :)

Deel Deze Pagina