Mag ik mee kletsen? Wij gaan ook in Juli voor ons 2de kindje! Gebruik al 9 maanden geen anticonceptie meer dus we kunnen meteen van start!
Oh spannend troeliewoelie!!! Tuurlijk mag je mee kletsen! Ik heb nu een spiraal, mijn zus zei dat je dan gelijk vruchtbaar bent en je geen verschijnselen hebt wat je bij ontpillen wel hebt. Hou oud zijn jullie kindjes? Mijn dochtertje is nu 13 maanden, maar ik wilde er niet te veel tijd tussen hebben. Ik ben ook bewust gestopt met werken om voor ons dochtertje te zorgen, dus dan kan ik maar beter aan 1 stuk doorgaan hihi
Mijn doctertje is nu 16 maanden. Ik ben wel aan de pil, ben ook benieuwd hoelang t ontpillen nu duurt. Vind t allemaal wel weer spannend worden.....nog 2 strippen en dan gaan we er weer voor
Ons dochtertje is ook 13 maanden! Ze is van 15 maart dus ze schelen maar 10 dagen leuk! Ik wilde dat Laura zo ie zo 2 jaar zou zijn voor ons 2de kindje geboren wordt vandaar dat we nog even wachten tot juli. Het heeft vorige x 11 maanden geduurd, maar je zal maar net mee maken dat we nu wel in 1 x zwanger zijn hihi. Mocht het weer een jaar duren is laura 3 jaar dus dat kan ook.
@troeliewoelie........ Ja daar dachten wij ook aan, voor m'n dochter 2 jaar bezig en dadelijk snel raak. Maar ze moet i.i.g 2 zijn dus daar zitten we nu dan overheen.
Hoi allemaal,hier ook de twijfel om in augustus voor de 2e gegaan,maar ik merk dat ik me bijna schuldig ga voelen naar mijn meisje toee.Herkennen jullie dit?Het gevoel vanh wat doe ik jou dan aan,krijg jij nog wel genoeg aandacht,trek ik het wel allemaal?Ben benieuwd naar jullie gedachtes hierover ,Groetjes Vita
hoi vita, eigenlijk heb ik dat gevoel helemaal niet, heb juist het idee dat noa het heel erg leuk zal vinden, vooral tegen de tijd dat er een broertje of zusje zal zijn. ze vind nu andere kindjes al heel leuk. maar ik heb ook nog nooit kindjes horen klagen die broertjes of zusjes hebben dat ze te weinig aandacht krijgen
Hallo Vita ik deel jesje haar mening. Het lijkt me ontzettend leuk voor mijn dochtertje als er een broertje of zusje bij komt. Ze is heel sociaal naar andere kinderen en het lijkt me heel gezellig. Tuurlijk moet dan de aandacht verdeeld worden, maar dat zal ook vast wel goed komen allemaal. @naadje: Ja wij willen ook wel dat ze 2 jaar is... waarom?? Meer een gevoelskwestie hihi. Wil ook niet vlak voor haar verjaardag zijn bevallen, want je wilt toch haar verjaardag leuk vieren en dan niet alle andacht naar de nieuwe baby toe trekken.
Hallo allemaal, Wij willen ook graag een tweede, maar ik heb ook de schuldgevoelens naar mijn zoontje toe. Misschien maak ik me veel te druk . Ga stoppen met werken dus tijd zat voor een tweede. Als we beginnen wil ik pas na de vakantie beginnen pas na september, maar het begint nu wel heel erg te kriebelen haha.
Nou ik ben gisteren op kraamvisite geweest en nu wil ik helemaal! En als je niet werkt heb je toch alle tijd om voldoende aandacht aan beide kindjes te geven?
Haha erg he hier kriebelt het ook ontzettend!! Zeker omdat mijn man er nu al voor wil gaan ben ik degene die het nog even tegenhoudt Nog 2 maandjes!
Hallo meiden, Ook wij willen heel graag een tweede maar wanneer ik zou het echt niet durven zeggen mijn gevoel zegt nu maar mijn hart zegt het is niet de juiste tijd maar dan denk ik meteen weer '' wanneer wel dan? '' ik maak het voor mijzelf heel moeilijk..elke keer is er weer wat dat ik denk nee nu kan het gewoon niet..dat we een tweede willen is zeker het lijkt me heel erg gezellig en het rare is Irem vraagt er zelf ook om terwijl we het niet met haar ''bespreken'' dat zegt ze mamma ik wil ook graag een broertje/zusje. Één van de grootste redenen is dat ik het elke keer uit stel is dat ik gewoon dood moe ben, ik word vaak s'nachts wakker en dat breekt je op een gegeven moment en als ik dan denk dat een baby ook s'nachts gevoed moet worden dat kan ik nu gewoon niet aan, ik loop er al als een zombie bij ..en het feit dat Irem niet de makkelijkste is, ze luistert naar mij voor geen meter moet haar continue waarschuwen gewoon zo erg dat ik vaak tegen haar staat te schreeuwen of gewoon met me handen in me haar staat van wat moet ik nu..waarom luistert ze niet naar mij? Ik weet dat ik heel gevoelig ben geworden omdat ik gewoon constant zo moe ben...en dat ik daarom zo weinig kan hebben en daarom wil ik ook nog geen tweede op dit moment want ik wil daar voor zo ver mogelijk is gewoon uitgerust mijn liefde aan geven en niet de stress over brengen die ik nu in m'n lichaam heb want dat voelt zo'n baby aan.. Wat denken jullie meiden van mijn verhaal? heb meteen een beetje m'n hart gelucht maar dit is maar het begin. Liefs Starry
Ja meid als jouw gevoel zegt nu nog even niet doen, dat je bang bent dat je het nu nog niet trekt, moet je het niet doen. Je moet er wel zeker van zijn dat je het wilt!
@jesje1982 Ja ik ga stoppen met werken, maar ben bang dat ie misschien jaloers wordt. Hij is nu zo lief en ben bang dat als er een tweede komt dat ie misschien aandacht gaat trekken. Maar aan de andere kant lijkt het me ook zo leuk. Pfff word gek van mezelf
Grappig dat iedereen er zijn eigen mening over heeft hè. Ik ben er van overtuigd dat het heel goed is voor mijn dochter als er een brusje bij komt, juist omdat ze gek is op kinderen.Ze gaat 1dag inde week naar een KDV, en vind dat fantastisch, verder is ze altijd aan t spelen met anderen, dus dat is het probleem ook niet. er is sowieso geen probleem, maar meer mijn gevoel. 1 kindje is toch echt anders dan 2,en nu geef je nummer 1volledige aandacht, en dan is het inderdaad verdelen. Maar ach,dat zien we tegen die tijd wel, het is en blijft genieten, met 1 of 2,
ik denk ook dat het voor je kindje veel gezelliger is als er een broertje of een zusje bij komt. en het is even kijken hoe je die aandacht gaat verdelen, maar dat komt vast wel goed hoor. vooral in de eerste tijd slaapt het nieuwe kindje nog erg veel, dus heb je nog tijd genoeg om veel aandacht aan je oudste te geven en als de tweede dan groot genoeg is om zelf te spelen is je eerste er al helemaal aan gewend hoor!
Hier ook enorme twijfels om voor een brusje te gaan binnenkort... Mn man wilt heel graag een 2e, ik heb het altijd wat afgehouden, kleine is geen doorslaper en ook kwa gezondheid niet super... Nu we weten wat er met ons zoontje is en het hopelijk na 22-5 een stuk beter gaat (ook het slapen). Sindsdien is het bij mij enorm gaan kriebelen. Ik betrap mezelf er ook steeds op dat ik op het internet weer naar baby spul aan het kijken ben... maar..... onze financiele status houd me dan weer tegen om voor een brusje te gaan. Mn gevoel zegt ja, maar mn verstand zegt duidelijk nee.
Mag ik ook meeschrijven? Wij gaan ook voor een 2de. Hóe we het combineren geen idee, maar gaat vast lukken.... Hoe doen mensen met 2 kindjes dat toch he. Dingetjes die mij onzeker kunnen maken: - wat als de baby de borst krijgt en je peuter valt - hoe leg je 2 kindjes in bed, als je man niet thuis is dat soort praktische dingetjes
wat het op bed leggen betreft, ik denk dat je dan het beste eerst de ene op bed kunt leggen en daarna de ander, bv de jongste eerst, zoiets. en het met de borst geven en vallen weet ik eigenlijk niet, je oudste kindje kan dan al wel lopen neem ik aan, dus die zal heus wel naar je toekomen dan
Hai, ook wij willen komende zomer voor een 2e gaan. Vind het erg spannend maar verheug me er enorm op. Mijn gezondheid is niet super en mn baan een beetje onzeker maar toch wil ik (we) er voor gaan. Het lijkt me zo leuk voor mn dochter en ben gewoon erg nieuwsgierig hoe een 2e eruit zal zien en zal zijn qua karakter.