Hallo allemaal, Sinds de geboorte van mijn dochter in 2007 heb ik wat vage menstruatieklachten erbij gekregen. Bijna elke cyclus direct na mijn ei ervaar ik lichte krampjes in mijn maagstreek die erger worden naarmate mijn cyclus vorderd. Op de dag dat ik ongi wordt is het haast niet te verdragen en lijkt het een soort koliekachtige pijn te zijn. Daarna komen mijn ongikrampen en gaat het over. Toen mijn (ex)man en ik voor een tweede wilden gaan, raakte ik maar niet zwanger. Ik was intussen wel aan de pil geweest en toen waren die klachten veel minder. Ben binnenste buiten gekeerd en er was niks te vinden en mijn vraag over die krampjes wimpelden ze weg. Nu weet ik wel dat ik na de geboorte van mijn dochter pms heb gekregen, maar die krampjes, daar hoor ik nooit iemand over. Nu willen mijn nieuwe vriend en ik samen nog een kindje en ik ben in januari met de pil gestopt. Meteen werden de krampjes weer erger en ik wordt maar niet zwanger. Van mijn eerste was ik zomaar zwanger en daarvoor gebruikte ik geen pil. Wat moet ik hier nou mee? Ik heb soms zelf het gevoel dat het het zwanger worden in de weg staat. Is er iemand die deze klachten herkend? Groetjes sparks