Ik wilde vandaag hamburgers eten die ik van de week gekocht heb. Haal ik ze uit de koelkast, blijkt het dat ze houdbaar waren tot eergister. Normaal zou ik ze linea recta de prullenbak in gooien, maar ze zien er echt nog prima uit! Niet verkleurd of rare geur. Wat zouden jullie doen? Toch maar weg gooien dan?
Hier gaan ze gelijk de prullenbak in. Ben een keer goed ziek geweest van gehakt wat zelfs precies op de datum was dus ik waag het er niet meer op.
Als ze er nog goed uitzien en niet raar ruiken (bedorven ruik je) en dan zou ik ze klaarmaken en eerst proeven. Wel goed doorbakken. Weggooien is ook zonde en vlees wat niet meer goed is word vaak bruin/grijs achtig.
Ik zou het ook weggooien. Even snel een vraagje in jouw topic ik heb kipfilet in de koelkast liggen wat tot morgen goed is. Kan ik dat vandaag in de vriezer gooien en later nog gebruiken? Ik denk het eigenlijk wel maar twijfel omdat t eigenlijk morgen de laatste dag is?
Ik zou eerst ruiken , en of de verpakking bol staat. Is dat niet goed weg gooien !! Als je ze in de vriezer had gedaan had je ze nu zeker kunnen eten. Als wij vlees of burgers kopen doen we het meteen in de vriezer.
Ik eet geen vlees dat over datum is, ongeacht of het er nog goed uitziet. Ik heb twee keer een voedselvergiftiging gehad, ik ben nog nooit zo ziek geweest. Dus dat risico neem ik niet.
Ik heb er een klein stukje van gehad. Smaakte eigenlijk gewoon prima, maar vind het altijd toch een beetje eng. Heb mijn zoontje maar een ander stukje vlees gegeven..