Hallo allemaal Vriendlief en ik willen heel graag gaan voor een kleintje maar ik vind het niks om hem/haar naar de kinderopvang te brengen. Het lijkt me heerlijk om heel de dag met je kindje door te kunnen brengen en het huishouden te doen! Wat denken jullie? Liefs
Als het financieel haalbaar is voor jullie en het lijkt je leuk: lekker thuisblijven. Bevalt het niet, kun je altijd later alsnog weer parttime gaan werken, toch...? Bij ons kon het financieel niet + ik wilde blijven werken, dus simpel optelsommetje Daarbij blijft onze zoon enig kind, dus vond ik het belangrijk dat hij wel goed met andere kindjes leert omgaan - mijn nichtje was altijd thuis met haar mama, maar dat was ook niet erg bevorderlijk voor haar sociale ontwikkeling, zeg maar . Mijn zoon leert nu dus o.a. op het KDV sociale vaardigheden. Vind ik erg fijn!
ons kindje gaat ook nie naar de kdv...kies liever voor oma, tante etc...ik ben sowieso heel ondernemend met kids, wil hem zelf veel leren..wat betreft vaardigheden en ontwikkeling...hebben ook veel kleinjes in de familie+ heeft een broertje van 6...Ons voordeel is, dat mocht ik toch gaan werken...het zo te regelen is dat partner en ik afwisselen,...dus de kleine niet eens naar een oppas hoeft.. Wij kiezen liever voor de peuterspeelzaal tegen die tijd... succes!!
Ik werk in de zorg en als je daar een paar jaar uit bent is alles anders en instromen soms lastig. Ik blijf wel werken, maar 16 uur. Als ik dan het weekeind werk is mijn man thuis en hoef de kleine niet naar de oppas. Als ik door de week werk (2 dagen dus) past mijn moeder 1 dag op en de buurvrouw 1 dag. Er past dus maar 2 dagen per maand iemand anders op de kleine. En ik hou wel inkomen, collectieve verzekering, pensioenopbouw etc. Dus naar mijn idee mis ik niks van de kleine en ben ik toch veel thuis zo. Maar als jij helemaal thuis wil blijven en het kan financieel dan doe je dat toch?
Het is dat wij onze hyp en overige vaste lasten niet kunnen dragen met alleen het salaris van mijn man, maar anders was ik echt een jaar thuis gebleven bij mijn dochter. Ik heb altijd gezegd dat ik dat nooooooit zou doen, maar nu ze eenmaal geboren is vind ik het heerlijk om 24/7 bij haar te zijn. Bovendien zie ik het helemaal niet zitten om haar naar de opvang te brengen. Nu scheelt het dat ik, als mijn verlof eindigd (19 juli a.s.), de ww inga omdat mijn contract niet verlengd is en ik dus nog wat langer bij mijn dochter thuis kan blijven.
Tja, dat is zo persoonlijk. Ik werk 3 dagen en vind dat zelf heerlijk, even niet alleen maar de baby bezig zijn. En het is gewoon fijn om lekker met collega's te kletsen, mijn wereld wordt er in ieder geval wel wat groter en leuker door. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik de hele dag thuis zou moeten doen hoor, zoveel werk is het huishouden niet. Ik heb wel langer verlof opgenomen na de bevalling dus ik heb wat langer van de echte begintijd mogen genieten, mijn zoon was ruim 5 maanden toen ik weer begon met werken.
bij ons gaat ons kereltje 1 dag naar de ene oma en de andere dag naar de andere oma... zodat ik 2 dagen kan werken en meschien ga ik op zaterdags werken maar dan is aanstaande papa thuis
als het jou heerlijk lijkt moet je het doen. ik stop niet met werken maar ga wel veel minder werken. 22/26 uur. vind ik mooi genoeg. ga er erg achteruit op mijn salaris maja what the hell. dan maar minder vaak boodschappen doen bij de ah en vaker naar de lidl. ik ben liever vaker thuis met de kleintjes dan dat ik aan het werk ben.
Ik zou gillend gek worden als ik 7 dagen per week thuis zou zitten. Ik werk 3 dagen en dat bevalt me supergoed. Louise gaat 2 dagen naar de opvang en heeft het daar ontzettend naar haar zin. Ik zou niet anders willen, maar zo'n keuze is heel persoonlijk! Wie weet is het helemaal jouw ding om lekker thuis te blijven bij de kleine en als dat financieel kan, lekker doen hoor. Ik dacht er voor Louise ook zo over maar het ging qua geld niet en ik ben nu heeeel erg blij dat ik ben blijven werken.
Super bedankt dames voor alle reacties! ik moet zeggen dat het me wel aan het denken zet hihi ik heb in ieder geval nog lang genoeg de tijd om het te bedenken want ik zal allereerst nog moeten ontpillen maar ik overdenk graag alles van tevoren
Goed hoor dat je daar nu vast over nadenkt! Ikzelf ben bewust gestopt met werken. (gelukkig was dit financieel mogelijk) Heb er geen moment spijt van gehad en zou ook niet anders willen. Ik was IT-er, dus ik ben er nu wel 'uit'. Tegen de tijd dat de kleintjes allemaal naar de basisschool zijn ga ik weer werk zoeken, maar waarschijnlijk zal ik dan eerst weer mn opleiding op moeten frissen. Dat heb ik er graag voor over. Wel doe ik vanuit thuis op mn laptop vrijwilligerswerk voor verschillende organisaties. (voornamelijk websitebeheer) Dat kan ik allemaal vrij indelen en doe ik dus als de kleine slaapt of op de speelzaal is.
Ik doe precies hetzelfde. Alleen doe ik geen vrijwilligerswerk maar losse studies en cursussen ( o.a. bij een Open Universiteit. ) We "mogen"nog wel tot ons 67e werken dus als ik vanaf mijn 36e ga werken mag ik nog wel 31 jaar. Dan kan ik nog prima carrière maken.
Ja precies.. Ik ben nu ook nog maar 25.. dus als ik met mn 29ste/30ste weer begin heb ik nog niet veel gemist denk ik..
Ik zou het ook erg graag willen, helaas gaan wij het financieel echt niet redden.. Dan had ik toch een rijkere vent aan de haak moeten slaan. Alle huizen zijn ook zo vreselijk duur! Echt zo balen! Ik ga wel (als m'n werkgever akkoord gaat) m'n ouderschapsverlof in één keer opnemen. Dan bijf ik na m'n verlof dus nog een half jaar extra thuis. En dan maar hopen dat het me niet té goed bevalt..
Grappig; dit zou ik dan weer nooit doen In de 1e plaats uit angst dat het inderdaad te goed zou bevallen, maar in de 2e plaats ook vanwege dat ik het na zo'n tijd alleen maar nog moeilijker zou vinden mijn kind naar het KDV te brengen, omdat er tegen die tijd best (grote) kans op éénkennigheid is - lijkt me zo rot...
Daar is ook wat van te zeggen, ja. Maar ik vind het gewoon een vreselijk idee om mijn kindje met 13 weken al naar een kdv te moeten brengen. Ik weet het, er zijn zat mensen die het doen, en ze hebben de ervaring bij het kdv. Maar gevoelsmatig zit het me niet lekker. Ik breng haar dan ook max. 2 dagen per week naar het kdv. En misschien helemaal niet als we ons huis kunnen verkopen en dichterbij de opa's en oma's gaan wonen.
Ik werk normaal gesproken 3 dagen, maar heb voorlopig 1 dag ouderschapsverlof. Zo lang het financieel kan en het me bevalt. Misschien dus wel tot feb. 2012. Dit bevalt me super. Het leek mij ook altijd geweldig om altijd thuis te zijn, maar nu ze er is vind ik het heerlijk om daarnaast ook nog lekker te werken. Lekker ouwehoeren met collega's enzo. Ik vond mijn wereldje erg klein toen ik alleen maar bij huis was. 2 dagen is voor mij voorlopig wel de max overigens. 1 dag gaat ze naar opa en oma en 1 dag naar een goede vriendin. (Nog) niet naar het kdv dus.
Ik wil wel graag blijven werken, het thuiszitten lijkt me niets. Ik heb er ook hard voor gestudeerd. Ik zou 2 of 2,5 dag willen werken. Opa en oma willen oppassen en 1 dag naar kdv lijkt me prima. Ik vind werken ook belangrijk voor de sociale contacten.